Wyniki wyszukiwania
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany - aktualnie nie możesz się rejestrować - możesz się zarejestrować - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę) - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać) - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2019/20-Z - Semestr zimowy 2019/2020 2019/20-L - Semestr letni 2019/2020 2020/21-Z - Semestr zimowy 2020/21 2020/21-L - Semestr letni 2020/21 2021/22-Z - Semestr zimowy 2021/22 2021/22-L - Semestr letni 2021/22 2022/23-Z - Semestr zimowy 2022/23 2022/23-L - Semestr letni 2022/23 2023/24-Z - Semestr zimowy 2023/24 2023/24-L - Semestr letni 2023/24 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2019/20-Z | 2019/20-L | 2020/21-Z | 2020/21-L | 2021/22-Z | 2021/22-L | 2022/23-Z | 2022/23-L | 2023/24-Z | 2023/24-L | |||||
WWFA-SM>ANTRP | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2019/2020
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
INFORMACJE O NAUCZYCIELACH AKADEMICKICH OSOBA ODPOWIEDZIALNA ZA KARTĘ: dr hab. Łukasz Kryst, prof. AWF WYMAGANIA WSTĘPNE Znajomość biologii człowieka w zakresie podstawowym. Wiedza dotycząca podstaw antropologii i jej zastosowania w praktyce. Umiejętności wykonywania pomiarów antropometrycznych oraz obliczania wskaźników proporcji ciała. CELE ZAJĘĆ Przekazanie studentom wiedzy i umiejętności z zakresu praktycznego zastosowania antropologii w naukach o kulturze fizycznej. |
|
|||||
WWFA-ZM>ANTRP | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2019/2020
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Antropologia a kultura fizyczna, ocena wieku rozwojowego, trend sekularny, typy somatyczne, prognozowanie dorosłej wysokości ciała, skład ciała, dymorfizm płciowy |
|
|||||||
WWFAB-SM>ANTRP | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||||
WWFA-SM>ANTRM | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2019/2020
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
INFORMACJE O NAUCZYCIELACH AKADEMICKICH OSOBA ODPOWIEDZIALNA ZA KARTĘ: prof.dr hab. Vladimir Lyakh WYMAGANIA WSTĘPNE 1). Ogólna znajomość struktury motoryczności. Pojęć służących opisowi różnych aspektów aktywności ruchowej. Metod diagnozy stosowanych w Antropomotoryce. Ogólne prawidłowości rozwoju ruchowego w ontogenezie. CELE ZAJĘĆ 1). Zdobycie wiedzy o nowoczesnych metodach, kierunkach kształtowania motoryczności człowieka i trendach w rozwoju form aktywności fizycznej. 2). Zdobycie umiejętności stosowania w praktyce pedagogicznej naukowych wskazań służących kształtowaniu obszaru ilościowego i jakościowego motoryczności człowieka. |
|
|||||
WWFA-ZM>ANTRM | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2019/2020
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
INFORMACJE O NAUCZYCIELACH AKADEMICKICH OSOBA ODPOWIEDZIALNA ZA KARTĘ: dr Przemyslaw Bujas WYMAGANIA WSTĘPNE 1). Ogólna znajomość struktury motoryczności. Pojęć służących opisowi różnych aspektów aktywności ruchowej. Metod diagnozy stosowanych w Antropomotoryce. Ogólne prawidłowości rozwoju ruchowego w ontogenezie. CELE ZAJĘĆ 1). Zdobycie wiedzy o nowoczesnych metodach, kierunkach kształtowania motoryczności człowieka i trendach w rozwoju form aktywności fizycznej. 2). Zdobycie umiejętności stosowania w praktyce pedagogicznej naukowych wskazań służących kształtowaniu obszaru ilościowego i jakościowego motoryczności człowieka |
|
|||||||
WWFAB-SM>ANTRM | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||||
WWFA/TF-SM>ATLPF | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Osoba odpowiedzialna za kartę: dr Mirosław Kost WYMAGANIA WSTĘPNE 1). Podstawowa wiedza n/t treningu sportowego…………………………………………………………………………… 2). Ogólna sprawność fizyczna………………………………………………………………………… Celem przedmiotu jest zapoznanie z podstawowymi metodami treningu siłowego z uwzględnieniem ich zastosowań w treningu ogólnym a ponadto w treningu specyficznym dla różnych dyscyplin sportowych i dziedzin aktywności fizycznej |
|
|||||
WWFA/TF-ZM>ATLPF | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie z podstawowymi metodami treningu siłowego z uwzględnieniem ich zastosowań w treningu ogólnym a ponadto w treningu specyficznym dla różnych dyscyplin sportowych i dziedzin aktywności fizycznej. WYMAGANIA WSTĘPNE 1). Podstawowa wiedza n/t treningu sportowego…………………………………………………………………………… 2). Ogólna sprawność fizyczna, wskazane podstawowe doświadczenie w dziedzinie tr. siłowego………………………………………………………………… |
|
|||
WWFAB/TF-SM>ATLPF | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
WWFA/TF-SM>BWTS | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2019/2020
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele przedmiotu Uzyskanie przez studentów kompetencji w zakresie umiejętności wykorzystania wiedzy z biomechaniki oraz jej praktycznego stosowania w zakresie programowania treningu sportowego, analizy techniki ruchu pod katem jej optymalizacji, uwzględniania zagrożeń wynikających z przeciążeń układu ruchu oraz biomechanicznych uwarunkowań urazów w sporcie, zjawiska superkompensacji, zmęczenia układu ruchu oraz objawów i mechanizmów przetrenowania. |
|
|||||
WWFA/TF-ZM>BWTS | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Uzyskanie przez studentów kompetencji w zakresie umiejętności wykorzystania wiedzy z biomechaniki oraz jej praktycznego stosowania w zakresie programowania treningu sportowego, analizy techniki ruchu pod katem jej optymalizacji, uwzględniania zagrożeń wynikających z przeciążeń układu ruchu oraz biomechanicznych uwarunkowań urazów w sporcie, zjawiska superkompensacji, zmęczenia układu ruchu oraz objawów i mechanizmów przetrenowania. |
|
||||
WWFAB/TF-SM>BWTS | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||||
WWFA-SM>BIOM | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2019/2020
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Student potrafi korzystać z podstawowej wiedzy w zakresie anatomii człowieka Student potrafi korzystać z wiedzy w zakresie fizyki szkoły średniej - dział fizyki: mechanika Wcześniejsze zagadnienia z przedmiotu: Biomechanika Poznanie możliwości i ograniczeń ruchowych układu mięśniowo-szkieletowego sportowca Poznanie metod rejestracji ruchu sportowca i sposobów oceny jego techniki w różnych dyscyplinach Poznanie zasad opisu ruchu ciała sportowca z wykorzystaniem praw fizyki i równań matematycznych |
|
||||||
WWFA-ZM>BIOM | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2019/2020
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Kurs biomechaniki sportu daje asumpt do poznania możliwości i ograniczeń ruchowych układu mięśniowo-szkieletowego sportowca. Podczas kursu studenci poznają metody rejestracji ruchu sportowca i sposoby oceny jego techniki w rożnych dyscyplinach. Uzupełnienie treści stanowi poznanie zasad opisu ruchu ciała sportowca z wykorzystaniem praw fizyki i równań matematycznych. |
|
|||||||
WWFAB-SM>BIOM | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||||
WWFA/MS-SM>CER | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot ma na celu zapoznanie słuchaczy z podstawowymi zasadami protokołu dyplomatycznego przydatnymi w kontaktach oficjalnych i towarzyskich. Podczas wykładów studenci mają możliwość m.in. zdobycia wiedzy dotyczących funkcjonowania zorganizowanych zbiorowości ludzkich, ze szczególnym uwzględnieniem możliwości zastosowania ich w praktyce zawodowej menedżera sportu. Zapoznają się z rolą sportu w systemie edukacji, przypomną podstawowe zasady obowiązujące w sporcie w kontekście swojej przyszłej działalności zawodowej jako menadżera sportu. |
|
|||||
WWFA/MS-ZM>CER | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot ma na celu zapoznanie słuchaczy z podstawowymi zasadami protokołu dyplomatycznego przydatnymi w kontaktach oficjalnych i towarzyskich. Podczas wykładów studenci mają możliwość m.in. zdobycia wiedzy dotyczących funkcjonowania zorganizowanych zbiorowości ludzkich, ze szczególnym uwzględnieniem możliwości zastosowania ich w praktyce zawodowej menedżera sportu. Zapoznają się z rolą sportu w systemie edukacji, przypomną podstawowe zasady obowiązujące w sporcie w kontekście swojej przyszłej działalności zawodowej jako menadżera sportu. |
|
|||||
WWFAB/MS-SM>CER | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
WWFA-SM>DIETS | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem jest zdobycie wiedzy i umiejętności w zakresie dietetyki sportowej i strategii suplementacyjnych diety osób o wysokim poziomie aktywności fizycznej. Wymagania wstępne obejmują znajomość anatomicznych, biochemicznych i fizjologicznych podstaw żywienia człowieka. |
|
||||||
WWFA-ZM>DIETS | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem jest zdobycie wiedzy i umiejętności w zakresie dietetyki sportowej i strategii suplementacyjnych diety osób o wysokim poziomie aktywności fizycznej. Wymagania wstępne obejmują znajomość anatomicznych, biochemicznych i fizjologicznych podstaw żywienia człowieka |
|
||||||
WWFAB-SM>DIETS | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem jest zdobycie wiedzy i umiejętności w zakresie dietetyki sportowej i strategii suplementacyjnych diety osób o wysokim poziomie aktywności fizycznej. Wymagania wstępne obejmują znajomość anatomicznych, biochemicznych i fizjologicznych podstaw żywienia człowieka. |
|
|||
WWFAB/EDB-SM>DIMEDB2 | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
INFORMACJE O NAUCZYCIELACH AKADEMICKICH OSOBA ODPOWIEDZIALNA ZA KARTĘ: dr Paweł Ochwat WYMAGANIA WSTĘPNE 1) Znajomość podstawowych zagadnień realizowanych w programie studiów przedmiotów takich jak: edukacja zdrowotna, psychologia, pedagogika, terenoznawstwo CELE ZAJĘĆ 1) Formułowanie celów edukacji dla bezpieczeństwa, diagnozowanie i prognozowanie pracy dydaktyczno-wychowawczej, planowanie i realizacja zajęć lekcyjnych w różnych warunkach na różnych etapach edukacyjnych 2) Prawidłowe dobieranie metod, form i środków dydaktycznych w zależności od tematyki, możliwości i zainteresowań uczniów Szkół Podstawowych i Szkół Ponadpodstawowych 3) Ocenianie osiągnięć uczniów i ewaluacja edukacji dla bezpieczeństwa, prowadzenie, dokumentowanie i ocenianie przebiegu lekcji |
|
||||
WWFAB/EDB-SM>DIMEDB3 | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
WWFA-SM>EKOOS | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
INFORMACJE O NAUCZYCIELACH AKADEMICKICH OSOBA ODPOWIEDZIALNA ZA KARTĘ: dr Adam Mroczka WYMAGANIA WSTĘPNE 1). Podstawy wiedzy o środowisku przyrodniczym na poziomie szkoły średniej. 2). Umiejętność wyszukiwania właściwej literatury. CELE PRZEDMIOTU: 1). Rozpoznanie składowych środowiska naturalnego. 2). Zapoznanie z systemem ochrony przyrody. 3). Analiza środowiskowych uwarunkowań funkcjonowania człowieka, w tym w obszarze turystyki, rekreacji i sportu. |
|
|||||
WWFA-ZM>EKOOS | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
INFORMACJE O NAUCZYCIELACH AKADEMICKICH OSOBA ODPOWIEDZIALNA ZA KARTĘ: Adam Mroczka WYMAGANIA WSTĘPNE 1). Podstawy wiedzy o środowisku przyrodniczym na poziomie szkoły średniej 2). Umiejętność wyszukiwania właściwej literatury CELE PRZEDMIOTU 1). Rozpoznanie składowych środowiska naturalnego 2). Zapoznanie z systemem ochrony przyrody 3). Analiza środowiskowych uwarunkowań funkcjonowania człowieka, w tym w obszarze turystyki, rekreacji i sportu |
|
||||||
WWFAB-SM>EKOOS | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
WWFA-SM>EPPD | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2019/2020
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
WYMAGANIA WSTĘPNE Podstawowa wiedza o zasadach gospodarowania przewidziana w programie szkół średnich. CELE PRZEDMIOTU CEL 2. Zapoznanie słuchaczy z podstawowymi zasadami prawnymi regulującymi prowadzenie działalności gospodarczej w kulturze fizycznej. CEL 2. Poznanie i zrozumienie przez studentów prawidłowości gospodarowania w skali pojedynczych podmiotów gospodarujących jakimi są konsument i przedsiębiorstwo. CEL 3. Zapoznanie słuchaczy z podstawowymi zasadami sporządzania bilansu i ustalania wyniku finansowego w przedsiębiorstwie oraz z formami opodatkowania działalności gospodarczej w Polsce. CEL 4. Poznanie i zrozumienie przez studentów sposobów funkcjonowania wybranych aspektów polityki ekonomicznej państwa. CEL 5. Nabycie przez słuchaczy umiejętności oceny sytuacji ekonomicznej zarówno pojedynczej firmy, jak i też państwa jako specyficznego podmiotu gospodarczego. |
|
|||||
WWFA-ZM>EPPD | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2019/2020
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podstawowa wiedza o zasadach gospodarowania przewidziana w programie szkół średnich. CELE PRZEDMIOTU CEL 2. Zapoznanie słuchaczy z podstawowymi zasadami prawnymi regulującymi prowadzenie działalności gospodarczej w kulturze fizycznej. CEL 2. Poznanie i zrozumienie przez studentów prawidłowości gospodarowania w skali pojedynczych podmiotów gospodarujących jakimi są konsument i przedsiębiorstwo. CEL 3. Zapoznanie słuchaczy z podstawowymi zasadami sporządzania bilansu i ustalania wyniku finansowego w przedsiębiorstwie oraz z formami opodatkowania działalności gospodarczej w Polsce. CEL 4. Poznanie i zrozumienie przez studentów sposobów funkcjonowania wybranych aspektów polityki ekonomicznej państwa. CEL 5. Nabycie przez słuchaczy umiejętności oceny sytuacji ekonomicznej zarówno pojedynczej firmy, jak i też państwa jako specyficznego podmiotu gospodarczego. |
|
|||||||
WWFAB-SM>EPPD | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||||
WWFA-SM>ETY | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2019/2020
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
INFORMACJE O NAUCZYCIELACH AKADEMICKICH OSOBA ODPOWIEDZIALNA ZA KARTĘ: dr Filip Kobiela WYMAGANIA WSTĘPNE Ogólna wiedza o kulturze, społeczeństwie, filozofii. CELE PRZEDMIOTU 1. Ukazanie powiązań etyki ogólnej z etyką szczegółową dla kultury fizycznej. 2. Wykształcenie umiejętności dostrzegania moralnych aspektów problemów, wyzwań i zagrożeń w kulturze fizycznej oraz rozstrzygania dylematów moralnych |
|
|||||