Akademia Wychowania Fizycznego w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Aplikacje grantowe i stypendialne oraz komercjalizacja badań

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: ASD-SD>APL
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Aplikacje grantowe i stypendialne oraz komercjalizacja badań
Jednostka: Akademia Wychowania Fizycznego im. Bronisława Czecha w Krakowie
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 1.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
KATEGORIA PRZEDMIOTU:

Przedmiot podstawowy

CZAS TRWANIA PRZEDMIOTU:

semestr 01

FORMA ZAJĘĆ, LICZBA GODZIN:

Ćwiczenia

METODY DYDAKTYCZNE:

(M11) Metoda projektów
(M15) Praca pod kierunkiem
(M4) Dyskusja
(M7) Konsultacje

METODY OCENY - FORMUJĄCA:

(F6) Projekt indywidualny

METODY OCENY - PODSUMOWUJĄCA:

(P4) Test

Skrócony opis:

Wymagania wstępne: brak

CELE PRZEDMIOTU:

CEL 1. Nabycie wiedzy przez Studentów na temat źródeł i zasad finansowania badań naukowych oraz programów stypendialnych.

CEL 2. Nabycie umiejętności konstruowania kosztorysów badań naukowych zgodnie z założeniami konkursowymi.

Pełny opis:

TEMATY:

1. Projekt naukowy. Źródła finansowania projektów dotyczących badań podstawowych i B+R (NCN, NCBiR, FNP) oraz programów stypendialnych.

2. Rodzaje kosztów w projektach naukowych. Koszty kwalifikowane i niekwalifikowane. Koszty bezpośrednie i pośrednie.

3. Narodowe Centrum Nauki jako jednostka finansująca badania podstawowe - typy konkursów. Omówienie warunków konkursów przeznaczonych dla młodych naukowców.

4. Uczelniane programy grantowe przeznaczone dla młodych naukowców.

5. Konstruowanie kosztorysów grantowych zgodnie z wytycznymi konkursowymi, zasady rozliczania finansowego grantów.

Literatura:

Materiały dotyczące konkursów naukowych zawarte na stronach internetowych:

Narodowe Centrum Nauki - https://www.ncn.gov.pl/finansowanie-nauki/konkursy

Narodowe Centrum Badań i Rozwoju - https://www.ncbr.gov.pl/

Fundacja na rzecz Nauki Polskiej - https://www.fnp.org.pl/

Dział Nauki i Wydawnictw AWF w Krakowie - https://dniw.awf.krakow.pl/

Ministerstwo Edukacji i Nauki - https://www.gov.pl/web/edukacja-i-nauka

Efekty uczenia się:

EK 1.Wiedza. Student zna podstawowe źródła finansowania programów naukowych, badawczo-rozwojowych i stypendialnych oraz rodzaje i założenia aktualnych konkursów. Student zna podział kosztów w projektach w zależności od ich rodzaju.

EK 2. umiejętności. Student potrafi skonstruować kosztorys projektu zgodnie z wymaganiami konkursowymi.

EK 3. Kompetencje społeczne. Student rozumie potrzebę samokształcenia i współpracy w realizacji przedsięwzięć projektowych, realizuje te zadania.

Metody i kryteria oceniania:

Przygotowanie kosztorysu zgodnie z wymaganiami konkursowymi, zaliczenie testu na co najmniej 60% punktów.

Zaliczenie testu:

Na ocenę 3 - Uzyskanie co najmniej 60% punktów na teście sprawdzającym

Na ocenę 3,5 - Uzyskanie co najmniej 70% punktów na teście sprawdzającym

Na ocenę 4 - Uzyskanie co najmniej 80% punktów na teście sprawdzającym

Na ocenę 4,5 - Uzyskanie co najmniej 90% punktów na teście sprawdzającym

Na ocenę 5 - Uzyskanie co najmniej 95% punktów na teście sprawdzającym

Efekt kształcenia 1

Na ocenę 3 - Student potrafi wymienić przykładowe instytucje finansujące badania naukowe, prace badawczo-rozwojowe i stypendialne, zna rodzaje kosztów w projektach.

Na ocenę 3,5 - Student potrafi wymienić przykładowe instytucje finansujące badania naukowe, prace badawczo-rozwojowe i stypendialne, zna rodzaje kosztów w projektach, z pomocą potrafi przyporządkować koszty do kategorii.

Na ocenę 4 - Student zna podstawowe źródła finansowania programów naukowych, badawczo-rozwojowych oraz stypendialnych oraz rodzaje aktualnych konkursów przeznaczonych dla młodych naukowców. Student zna katalog kosztów projektowych, samodzielnie kategoryzuje poszczególne koszty.

Na ocenę 4,5 - Student zna podstawowe źródła finansowania programów naukowych, badawczo-rozwojowych oraz stypendialnych oraz założenia aktualnych konkursów przeznaczonych dla młodych naukowców. Student zna katalog kosztów projektowych, samodzielnie kategoryzuje poszczególne koszty.

Na ocenę 5 - Student zna podstawowe źródła finansowania programów naukowych, badawczo-rozwojowych oraz stypendialnych, zna warunki finansowania i rozliczania aktualnych konkursów przeznaczonych dla młodych naukowców.

Efekt kształcenia 2.

Na ocenę 3 - Student z pomocą potrafi skonstruować kosztorys projektowy według podanego planu zadaniowego oraz wykazu wydatków.

Na ocenę 3,5 - Student samodzielnie potrafi skonstruować kosztorys projektowy według podanego planu zadaniowego oraz wykazu wydatków.

Na ocenę 4,0 - Student z pomocą potrafi skonstruować kosztorys projektu zgodnie z wymaganiami konkursowymi według własnego planu zadaniowego i wykazu wydatków.

Na ocenę 4,5 - Student potrafi samodzielnie stworzyć plan zadaniowy i skonstruować kosztorys projektu zgodnie z wymaganiami konkursowymi.

Na ocenę 5,0 - Student potrafi samodzielnie stworzyć plan zadaniowy i skonstruować kosztorys projektu zgodnie z wymaganiami konkursowymi, potrafi przygotować raport z rozliczenia finansowego projektu.

Efekt kształcenia 3.

Na ocenę 3 - Student wymaga motywacji do samokształcenia.

Na ocenę 3,5 - Student samodzielnie poszukuje informacji na zadany temat.

Na ocenę 4 - Student samodzielnie poszukuje informacji na zadany temat, współpracuje w grupie wymieniając się informacjami.

Na ocenę 4,5 - Student poszerza zakres swojej wiedzy dotyczący źródeł finansowania prac naukowych poza zadany temat, współpracuje w grupie dzieląc się informacjami.

Na ocenę 5 - Student poszerza zakres swojej wiedzy, aktywnie współpracuje w grupie, rozumie potrzebę konstruktywnej dyskusji i ciągłego samokształcenia.

OBCIĄŻENIE STUDENTA PRACĄ

Godziny kontaktowe z nauczycielem akademickim zgodnie z planem studiów - 10 godzin

Przygotowanie kosztorysów projektowych - 20 godzin

SUMARYCZNA LICZBA GODZIN DLA PRZEDMIOTU WYNIKAJĄCA Z CAŁEGO NAKŁADU PRACY STUDENTA – 30

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Dziekańskie, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: MAGDALENA WIĘCEK
Prowadzący grup: MAGDALENA WIĘCEK
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Dziekańskie - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Dziekańskie, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: MAGDALENA WIĘCEK
Prowadzący grup: MAGDALENA WIĘCEK
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Dziekańskie - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Dziekańskie, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: MAGDALENA WIĘCEK
Prowadzący grup: MAGDALENA WIĘCEK
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Dziekańskie - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Dziekańskie, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: MAGDALENA WIĘCEK
Prowadzący grup: MAGDALENA WIĘCEK
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Dziekańskie - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-29
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Dziekańskie, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: MAGDALENA WIĘCEK
Prowadzący grup: MAGDALENA WIĘCEK
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Dziekańskie - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Wychowania Fizycznego w Krakowie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0