Aplikacje grantowe i stypendialne oraz komercjalizacja badań
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | ASD-SD>APL |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Aplikacje grantowe i stypendialne oraz komercjalizacja badań |
Jednostka: | Akademia Wychowania Fizycznego im. Bronisława Czecha w Krakowie |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | polski |
KATEGORIA PRZEDMIOTU: | Przedmiot podstawowy |
CZAS TRWANIA PRZEDMIOTU: | semestr 01 |
FORMA ZAJĘĆ, LICZBA GODZIN: | Ćwiczenia |
METODY DYDAKTYCZNE: | (M11) Metoda projektów |
METODY OCENY - FORMUJĄCA: | (F6) Projekt indywidualny |
METODY OCENY - PODSUMOWUJĄCA: | (P4) Test |
Skrócony opis: |
Wymagania wstępne: brak CELE PRZEDMIOTU: CEL 1. Nabycie wiedzy przez Studentów na temat źródeł i zasad finansowania badań naukowych oraz programów stypendialnych. CEL 2. Nabycie umiejętności konstruowania kosztorysów badań naukowych zgodnie z założeniami konkursowymi. |
Pełny opis: |
TEMATY: 1. Projekt naukowy. Źródła finansowania projektów dotyczących badań podstawowych i B+R (NCN, NCBiR, FNP) oraz programów stypendialnych. 2. Rodzaje kosztów w projektach naukowych. Koszty kwalifikowane i niekwalifikowane. Koszty bezpośrednie i pośrednie. 3. Narodowe Centrum Nauki jako jednostka finansująca badania podstawowe - typy konkursów. Omówienie warunków konkursów przeznaczonych dla młodych naukowców. 4. Uczelniane programy grantowe przeznaczone dla młodych naukowców. 5. Konstruowanie kosztorysów grantowych zgodnie z wytycznymi konkursowymi, zasady rozliczania finansowego grantów. |
Literatura: |
Materiały dotyczące konkursów naukowych zawarte na stronach internetowych: Narodowe Centrum Nauki - https://www.ncn.gov.pl/finansowanie-nauki/konkursy Narodowe Centrum Badań i Rozwoju - https://www.ncbr.gov.pl/ Fundacja na rzecz Nauki Polskiej - https://www.fnp.org.pl/ Dział Nauki i Wydawnictw AWF w Krakowie - https://dniw.awf.krakow.pl/ Ministerstwo Edukacji i Nauki - https://www.gov.pl/web/edukacja-i-nauka |
Efekty uczenia się: |
EK 1.Wiedza. Student zna podstawowe źródła finansowania programów naukowych, badawczo-rozwojowych i stypendialnych oraz rodzaje i założenia aktualnych konkursów. Student zna podział kosztów w projektach w zależności od ich rodzaju. EK 2. umiejętności. Student potrafi skonstruować kosztorys projektu zgodnie z wymaganiami konkursowymi. EK 3. Kompetencje społeczne. Student rozumie potrzebę samokształcenia i współpracy w realizacji przedsięwzięć projektowych, realizuje te zadania. |
Metody i kryteria oceniania: |
Przygotowanie kosztorysu zgodnie z wymaganiami konkursowymi, zaliczenie testu na co najmniej 60% punktów. Zaliczenie testu: Na ocenę 3 - Uzyskanie co najmniej 60% punktów na teście sprawdzającym Na ocenę 3,5 - Uzyskanie co najmniej 70% punktów na teście sprawdzającym Na ocenę 4 - Uzyskanie co najmniej 80% punktów na teście sprawdzającym Na ocenę 4,5 - Uzyskanie co najmniej 90% punktów na teście sprawdzającym Na ocenę 5 - Uzyskanie co najmniej 95% punktów na teście sprawdzającym Efekt kształcenia 1 Na ocenę 3 - Student potrafi wymienić przykładowe instytucje finansujące badania naukowe, prace badawczo-rozwojowe i stypendialne, zna rodzaje kosztów w projektach. Na ocenę 3,5 - Student potrafi wymienić przykładowe instytucje finansujące badania naukowe, prace badawczo-rozwojowe i stypendialne, zna rodzaje kosztów w projektach, z pomocą potrafi przyporządkować koszty do kategorii. Na ocenę 4 - Student zna podstawowe źródła finansowania programów naukowych, badawczo-rozwojowych oraz stypendialnych oraz rodzaje aktualnych konkursów przeznaczonych dla młodych naukowców. Student zna katalog kosztów projektowych, samodzielnie kategoryzuje poszczególne koszty. Na ocenę 4,5 - Student zna podstawowe źródła finansowania programów naukowych, badawczo-rozwojowych oraz stypendialnych oraz założenia aktualnych konkursów przeznaczonych dla młodych naukowców. Student zna katalog kosztów projektowych, samodzielnie kategoryzuje poszczególne koszty. Na ocenę 5 - Student zna podstawowe źródła finansowania programów naukowych, badawczo-rozwojowych oraz stypendialnych, zna warunki finansowania i rozliczania aktualnych konkursów przeznaczonych dla młodych naukowców. Efekt kształcenia 2. Na ocenę 3 - Student z pomocą potrafi skonstruować kosztorys projektowy według podanego planu zadaniowego oraz wykazu wydatków. Na ocenę 3,5 - Student samodzielnie potrafi skonstruować kosztorys projektowy według podanego planu zadaniowego oraz wykazu wydatków. Na ocenę 4,0 - Student z pomocą potrafi skonstruować kosztorys projektu zgodnie z wymaganiami konkursowymi według własnego planu zadaniowego i wykazu wydatków. Na ocenę 4,5 - Student potrafi samodzielnie stworzyć plan zadaniowy i skonstruować kosztorys projektu zgodnie z wymaganiami konkursowymi. Na ocenę 5,0 - Student potrafi samodzielnie stworzyć plan zadaniowy i skonstruować kosztorys projektu zgodnie z wymaganiami konkursowymi, potrafi przygotować raport z rozliczenia finansowego projektu. Efekt kształcenia 3. Na ocenę 3 - Student wymaga motywacji do samokształcenia. Na ocenę 3,5 - Student samodzielnie poszukuje informacji na zadany temat. Na ocenę 4 - Student samodzielnie poszukuje informacji na zadany temat, współpracuje w grupie wymieniając się informacjami. Na ocenę 4,5 - Student poszerza zakres swojej wiedzy dotyczący źródeł finansowania prac naukowych poza zadany temat, współpracuje w grupie dzieląc się informacjami. Na ocenę 5 - Student poszerza zakres swojej wiedzy, aktywnie współpracuje w grupie, rozumie potrzebę konstruktywnej dyskusji i ciągłego samokształcenia. OBCIĄŻENIE STUDENTA PRACĄ Godziny kontaktowe z nauczycielem akademickim zgodnie z planem studiów - 10 godzin Przygotowanie kosztorysów projektowych - 20 godzin SUMARYCZNA LICZBA GODZIN DLA PRZEDMIOTU WYNIKAJĄCA Z CAŁEGO NAKŁADU PRACY STUDENTA – 30 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Dziekańskie, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | MAGDALENA WIĘCEK | |
Prowadzący grup: | MAGDALENA WIĘCEK | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Dziekańskie - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Dziekańskie, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | MAGDALENA WIĘCEK | |
Prowadzący grup: | MAGDALENA WIĘCEK | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Dziekańskie - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Dziekańskie, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | MAGDALENA WIĘCEK | |
Prowadzący grup: | MAGDALENA WIĘCEK | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Dziekańskie - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Dziekańskie, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | MAGDALENA WIĘCEK | |
Prowadzący grup: | MAGDALENA WIĘCEK | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Dziekańskie - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-29 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Dziekańskie, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | MAGDALENA WIĘCEK | |
Prowadzący grup: | MAGDALENA WIĘCEK | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Dziekańskie - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Wychowania Fizycznego w Krakowie.