Akademia Wychowania Fizycznego w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyka asystencka

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: RFI-JM>PRAKT1
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Praktyka asystencka
Jednostka: Akademia Wychowania Fizycznego im. Bronisława Czecha w Krakowie
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 LUB 5.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
KATEGORIA PRZEDMIOTU:

Przedmiot podstawowy

CZAS TRWANIA PRZEDMIOTU:

semestr 03

FORMA ZAJĘĆ, LICZBA GODZIN:

Zajęcia praktyczne

METODY DYDAKTYCZNE:

(M15) Praca pod kierunkiem

METODY OCENY - FORMUJĄCA:

(F1) Aktywność na zajęciach
(F2) Ćwiczenia praktyczne

METODY OCENY - PODSUMOWUJĄCA:

(P3) Średnia ważona ocen formułujących

Skrócony opis:

Celem praktyki jest zapoznanie studenta ze specyfiką pracy fizjoterapeutów w różnych placówkach służby zdrowia oraz obserwacja i udział studenta w planowaniu i przeprowadzaniu działań fizjoterapeutycznych.

Pełny opis:

Zapoznanie studenta z organizacją i specyfiką pracy fizjoterapeuty w różnych placówkach służby zdrowia. Obserwacja warsztatu pracy fizjoterapeuty. Zdobycie pierwszych doświadczeń bazujących na asystowaniu w pracy fizjoterapeuty -w badaniach czynnościowych i programowaniu rehabilitacji dla pacjentów z różnymi dysfunkcjami narządu ruchu i innymi jednostkami chorobowymi. Zapoznanie studenta z procesem gromadzenia i prowadzenia dokumentacji dla potrzeb fizjoterapii.

Literatura:

1. Ignasiak Z.: Anatomia układu ruchu. Wrocław, 2007, Elsevier Urban & Partner.

2. Konturek S. (red.) — Fizjologia człowieka., Wrocław, 2012, Elsevier Urban&Partner

3. Netter F. H.: Atlas anatomii człowieka. Polskie mianownictwo anatomiczne. Wrocław, 2011, Elsevier Urban & Partner.

4. Nowotny J. — Podstawy fizjoterapii, Kraków, 2004, KASPE

5. Petty N.J. — Badanie i ocena narządu ruchu, Wrocław, 2010, Elsevier Urban & Partner

6. Sokołowska- Pituchowa.: Anatomia człowieka. Warszawa, 2008, PZWL.

Efekty uczenia się:

EK1. Wiedza: Student definiuje role i zadania fizjoterapeuty w różnych placówkach służby zdrowia.

EK2. Umiejętności: Student wykorzystuje poznane modele i metody fizjoterapeutyczne podczas planowania i przeprowadzania procesu terapeutycznego.

EK3. Kompetencje społeczne: Student jest świadomy konieczności uzupełniania swoje wiedzy.

Metody i kryteria oceniania:

EK1 - Na ocenę 3 student z pomocą opiekuna praktyk definiuje role i zadania fizjoterapeuty w różnych placówkach służby zdrowia. Na ocenę 4 student z niewielką pomocą opiekuna praktyk definiuje role i zadania fizjoterapeuty w różnych placówkach służby zdrowia. Na ocenę 5 student samodzielnie definiuje role i zadania fizjoterapeuty w różnych placówkach służby zdrowia. EK2 - Na ocenę 3 student z dużą pomocą opiekuna praktyk wykorzystuje poznane modele i metody fizjoterapeutyczne podczas planowania i przeprowadzania procesu terapeutycznego.

Na ocenę 4 student z niewielką pomocą opiekuna praktyk wykorzystuje poznane modele i metody fizjoterapeutyczne podczas planowania i przeprowadzania procesu terapeutycznego. Na ocenę 5 student z minimalną pomocą opiekuna praktyk wykorzystuje poznane modele i metody fizjoterapeutyczne podczas planowania i przeprowadzania procesu terapeutycznego.

Praktyki zawodowe:

Student jest zobowiązany odbyć praktykę w publicznych bądź niepublicznych placówkach służby zdrowia oraz innych zakładach leczniczych - kliniki, szpitale, ośrodki rehabilitacji, specjalistyczne ośrodki szkoleniowo-rehabilitacyjne, centra edukacyjno –terapeutyczno – rehabilitacyjne.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praktyki, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: MARTA CURYŁO
Prowadzący grup: MARTA CURYŁO
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Praktyki - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praktyki, 150 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: MARTA CURYŁO
Prowadzący grup: MARTA CURYŁO
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Praktyki - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Wychowania Fizycznego w Krakowie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0