Aktywność fizyczna w modelowaniu sylwetki
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | RKO/HP-SL>AKTYF |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Aktywność fizyczna w modelowaniu sylwetki |
Jednostka: | Zakład Metodyki Rekreacji |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | polski |
CZAS TRWANIA PRZEDMIOTU: | semestr 06 |
FORMA ZAJĘĆ, LICZBA GODZIN: | Ćwiczenia |
METODY DYDAKTYCZNE: | (M1) Burza mózgów |
METODY OCENY - FORMUJĄCA: | (F2) Ćwiczenia praktyczne |
METODY OCENY - PODSUMOWUJĄCA: | (P3) Średnia ważona ocen formułujących |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest poznanie w praktyce różnych form zajęć ruchowych mających na celu modelowanie sylwetki osób w różnym wieku i o różnych potrzebach. Podczas ćwiczeń praktycznych studenci biorą aktywny udział aktywnościach fizycznych wpływajacych na modelowanie sylwetki ciała. |
Pełny opis: |
Celem zajęć jest poznanie w praktyce różnych form zajęć ruchowych mających na celu modelowanie sylwetki osób w różnym wieku i o różnych potrzebach. Studenci mają szansę spróbować różnych form aktywności ruchowych i dowiedzieć się jakie są korzyści z ich regularnego uprawiania oraz jak wpływają na kształtowanie sylwetki, poznają także zalecane obciążenia wysiłkowe. Zajęcia odbywają się zarówno w przestrzeniach wewnętrznych (indoor physical activities) jak i przy sprzyjajacych warunkach pogodowych na zewnątrz (outdoor activities). |
Literatura: |
Piśmiennictwo: 1. H. Tanaka, M. Jackowska – Slow jogging. Japoński sposób na bieganie, zdrowie i życie. 2014. Galaktyka 2. D. Frederic - Modelowanie sylwetki. Atlas ćwiczeń dla kobiet,2016, PZWL 3.W. Stryła, A.Pogorzała — Ćwiczenia propriocepcji w rehabilitacji, Warszawa, 2014, PZWL 4. S. Mętel, A. Milert Metoda Josepha Pilatesa oraz możliwości jej zastosowania w fizjoterapii. Rehabilitacja medyczna. 2007. 11|(2). 19-28. 5. J. Miller – Autoterapia mięśniowo-powięziowa. Jak pozbyć się bólu, poprawić mobilność i być szczęśliwym we własnym ciele. 2014. Galaktyka LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: 1. J.Lisowski,W Hagner — Terapeutyczna moc rozciągania mięśni, Włocławek, 2016, Remedium 2. E. Trunz-Carlisi – Modelowanie sylwetki. Osobisty trener. 2016. RM. 3. Janik B — Pilates. Prawdziwa siła od środka, Szczecin, 2006, PPH GAMP |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: K_W02 - Potrafi wskazać zależność pomiędzy budową i funkcją narządów wewnętrznych. Zna główne szlaki metaboliczne i mechanizmy ich regulacji zarówno w spoczynku, jak i w czasie wysiłku fizycznego. K_W11 - Zna pojęcia związane ze zdrowym stylem życia i aktywnością ruchową oraz zna ich wpływ na sprawność fizyczną człowieka. Umiejętności: K_U07 - Potrafi podjąć działania diagnostyczne, profilaktyczne, pielęgnacyjne, terapeutyczne i edukacyjne odpowiadające potrzebom klientów sektora kosmetologii, także w kontekście aktywności fizycznej. K_U15 Wykazuje chęci do uczestniczenia aktywnie na różnych zajęciach związanych z podnoszeniem swojej sprawności fizycznej. K_U17 Posiada specjalistyczne umiejętności ruchowe z zakresu wybranych form aktywności fizycznej. Kompetencje społeczne: K_K01 Dba o poziom sprawności fizycznej niezbędnej dla wykonywania pracy kosmetologa. K_K03 Okazuje szacunek i troskę o zdrowie i aktywność fizyczną klienta sektora kosmetologii. K_K04 Potrafi pracować samodzielnie oraz współdziałać i pracować w grupie przyjmując w niej różne role. |
Metody i kryteria oceniania: |
OCENA FORMUJĄCA – SKŁADOWE: 1: Projekt zespołowy 2: Aktywny udział w zajęciach OCENA PODSMOWUJĄCA 1: Średnia ważona ocen formujących WARUNKI ZALICZENIA PRZEDMIOTU 1: Uczestnictwo w zajęciach 2: Zaliczenie projektu zespołowego zgodne z kartą zaliczenia praktycznego KRYTERIA OCENY Skala oceny: 4-5 punktów – 3.0 6 punktów – 3.5 7-8 punktów – 4.0 9 punktów – 4.5 10-11 punktów – 5.0 1. Przygotowanie plakatu edukacyjnego w zespole 3 osobowym - wartość merytoryczna: 0-3 pkt. 2. Przygotowanie plakatu edukacyjnego: jego kreatywność i estetyka: 0-3 pkt. 3. Prezentacja ustna plakatu w grupie dziekańskiej -1 min wypowiedzi dla każdej osoby z zespołu. Pozytywne nastawienie i właściwy sposób komunikacji werbalnej i niewerbalnej z grupą: 0-3 pkt. 4. Dbałość o kontrolę posturalną w trakcie prezentacji plakatu oraz wzmacnianie motywacji do praktykowania aktywności Body Mind: 0-2 pkt. Łącznie 1 + 2 + 3 + 4 = 0-11 pkt. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-03-01 - 2020-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CWD
CWD
PT |
Typ zajęć: |
Dziekańskie, 28 godzin
|
|
Koordynatorzy: | ANNA TYKA | |
Prowadzący grup: | ANNA TYKA | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Dziekańskie - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2021-03-01 - 2021-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 28 godzin
|
|
Koordynatorzy: | ANNA TYKA | |
Prowadzący grup: | ANNA TYKA | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-03-01 - 2022-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Dziekańskie, 28 godzin
|
|
Koordynatorzy: | MAGDALENA KĘPIŃSKA-SZYSZKOWSKA, SYLWIA MĘTEL | |
Prowadzący grup: | MAGDALENA KĘPIŃSKA-SZYSZKOWSKA, SYLWIA MĘTEL | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Dziekańskie - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Podczas zajęć praktycznych studenci uzyskują kompetencje z zakresu wybranych form aktywności fizycznych stosowanych w modelowaniu sylwetki ciała u osób w różnym wieku i o różnych potrzebach. |
|
Pełny opis: |
Celem zajęć praktycznych jest uzyskanie wiedzy oraz umiejętności praktycznych z zakresu wybranych form aktywności fizycznych mających wpływ na modelowanie sylwetki ciała osób w różnym wieku i o różnych potrzebach. Studenci kształtują umiejętności dotyczących promowania prozdrowotnych form aktywności ruchowych. |
|
Literatura: |
Piśmiennictwo: 1. H. Tanaka, M. Jackowska – Slow jogging. Japoński sposób na bieganie, zdrowie i życie. 2014. Galaktyka 2. D. Frederic - Modelowanie sylwetki. Atlas ćwiczeń dla kobiet,2016, PZWL 3.W. Stryła, A.Pogorzała — Ćwiczenia propriocepcji w rehabilitacji, Warszawa, 2014, PZWL 4. S. Mętel, A. Milert Metoda Josepha Pilatesa oraz możliwości jej zastosowania w fizjoterapii. Rehabilitacja medyczna. 2007. 11|(2). 19-28. 5. J. Miller – Autoterapia mięśniowo-powięziowa. Jak pozbyć się bólu, poprawić mobilność i być szczęśliwym we własnym ciele. 2014. Galaktyka LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: 1. J.Lisowski,W Hagner — Terapeutyczna moc rozciągania mięśni, Włocławek, 2016, Remedium 2. E. Trunz-Carlisi – Modelowanie sylwetki. Osobisty trener. 2016. RM. 3. Janik B — Pilates. Prawdziwa siła od środka, Szczecin, 2006, PPH GAMP |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Wychowania Fizycznego w Krakowie.