Techniki sprzedażowe w kosmetologii
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | RKO-SL>TECHSP | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nazwa przedmiotu: | Techniki sprzedażowe w kosmetologii | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Jednostka: | Wydział Rehabilitacji Ruchowej | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Grupy: | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Punkty ECTS i inne: |
2.00 (zmienne w czasie)
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Język prowadzenia: | polski | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
KATEGORIA PRZEDMIOTU: | Przedmiot podstawowy |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
CZAS TRWANIA PRZEDMIOTU: | semestr 05 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
FORMA ZAJĘĆ, LICZBA GODZIN: | Ćwiczenia |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
METODY DYDAKTYCZNE: | (M16) Praca w grupach |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
METODY OCENY - FORMUJĄCA: | (F2) Ćwiczenia praktyczne |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
METODY OCENY - PODSUMOWUJĄCA: | (P3) Średnia ważona ocen formułujących |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Skrócony opis: |
INFORMACJE O NAUCZYCIELACH AKADEMICKICH OSOBA ODPOWIEDZIALNA ZA KARTĘ: dr Bartosz Szczechowicz WYMAGANIA WSTĘPNE 1). Podstawowa wiedza o zasadach gospodarowania przewidziana programem szkół licealnych. CELE PRZEDMIOTU 1). Pozyskanie przez studentów wiedzy o technikach sprzedażowych wykorzystywanych w działalności podmiotów oferujących dobra i usługi kosmetyczne, a także wypracowanie podstawowych umiejętności zastosowania tych technik w praktyce. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pełny opis: |
WYKŁADY 1: Sprzedawca i jego rola w zaspokajaniu potrzeb klienta. Proces podejmowania decyzji zakupu przez klienta. 2: Znaczenie i źródła wiedzy sprzedawcy na temat klientów oraz produktów. 3: Poszukiwanie potencjalnych klientów. Planowanie rozmowy z klientem. 4: Prezentacja (wybór metody, strategia rozpoczęcia, elementy). 5: Zastrzeżenia klienta i metody ich uchylania. 6: Zamknięcie sprzedaży i obsługa posprzedażowa. 7: Społeczne i etyczne problemy związane ze sprzedażą. Zaliczenie pisemne wiadomości. ĆWICZENIA 1: Przedstawienie programu, sposobu organizacji i warunków zaliczenia przedmiotu. Dyskusja na temat: charakterystycznych rodzajów produktów (dóbr i usług) sprzedawanych na rynku kosmetycznym; czynników warunkujących sukces w zawodzie sprzedawcy; zasadności dostosowywania sprzedaży do osobowości nabywcy. 2: Technika sprzedaży cech, zalet i korzyści – idea, zasadność stosowania, przykłady. Ćwiczenia (w grupach) zastosowania tej techniki dla różnego rodzaju produktów kosmetycznych. 3: Zapoznanie z istotą metody mystery shopping, przykładami jej zastosowania, dyskusja dotycząca jej zalet i słabości. Sformułowanie celów realizacji badań metodą mystery shopping na rynku kosmetycznym oraz wstępne ustalenie struktury kwestionariusza. 4: Przygotowanie przez 4-osobowe zespoły studentów kwestionariuszy do zastosowania metody mystery shopping na rynku kosmetycznym. Szczegółowe omówienie zasad realizacji przez studentów badań metodą mystery shopping w praktyce (przygotowanie merytoryczne studenta z zakresu wiedzy o produkcie, przygotowanie konkretnych pytań, realizacja rozmowy, wypełnienie kwestionariusza itp.). 5: Prezentacje przez zespoły studentów rezultatów przeprowadzenia badań metodą mystery shopping – część 1. 6: Prezentacje przez zespoły studentów rezultatów przeprowadzenia badań metodą mystery shopping – część 2. 7: Wspólne sformułowanie ogólnych wniosków z realizacji badań metodą mystery shopping dotyczących wiedzy sprzedawców na temat oferowanych produktów kosmetycznych oraz standardów obsługi sprzedażowej klientów na rynku kosmetycznym. Opracowanie przez 2-sobowe zespoły studentów planu rozmowy z klientem dla wybranych produktów kosmetycznych. 8: Zalety i wady poszczególnych metod prezentacji – dyskusja problemu, case study. Wybór przez zespoły metod prezentacji „swoich” produktów. Sposoby i reguły zadawania pytań – dyskusja problemu, case study. Sformułowanie w zespołach pytań (dla sprzedającego i dla klienta), dla potrzeb przyszłej prezentacji. 9: Zalety i możliwości stosowania technik prezentacji wizualnej – dyskusja problemu, case study. Wybór przez zespoły techniki prezentacji wizualnej dla sprzedającego dla potrzeb przyszłej prezentacji. 10: Odpowiadanie na zastrzeżenia klienta – dyskusja problemu, case study. Sformułowanie w zespołach możliwych i prawdopodobnych zastrzeżeń dla klienta, dla potrzeb przyszłej prezentacji. Szczegółowe omówienie zasad przygotowania i przedstawienia prezentacji, przypisanie podzespołów do terminów. 11: Prezentacje studentów w zespołach (sprzedawca – klient) – część 1. 12: Prezentacje studentów w zespołach (sprzedawca – klient) – część 2. 13: Prezentacje studentów w zespołach (sprzedawca – klient) – część 3. 14: Ćwiczenia podsumowujące. Ocena realizacji efektów kształcenia z zakresu wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
LITERATURA PODSTAWOWA: 1). Futrell Ch.M., Nowoczesne techniki sprzedaży. Metody prezentacji, profesjonalna obsługa, relacje z klientami. Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004 (lub późniejsze wydania); rozdziały wybrane. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Efekty uczenia się: |
EK1 Wiedza: Student zna rolę oraz znaczenie zawodu sprzedawcy w zaspokajaniu potrzeb nabywców dóbr i usług kosmetycznych. EK2 Wiedza: Student zna elementy składające się na proces sprzedaży relacyjnej oraz techniki stosowane przez sprzedawców dóbr i usług kosmetycznych. EK3 Umiejętności: Student potrafi zastosować technikę sprzedaży „cech, zalet i korzyści”. EK4 Umiejętności: Student potrafi zastosować technikę „zamknięcia próbnego” oraz odpowiadać na zastrzeżenia klientów. EK5 Umiejętności: Student potrafi przygotować oraz przedstawić prezentację produktu na potrzeby obsługi klienta na rynku kosmetycznym. EK6 Kompetencje społeczne: Student potrafi pracować w zespole. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
OCENA FORMUJĄCA – SKŁADOWE: 1: Ocena z odpowiedzi ustnych podczas ćwiczeń. 2: Sprawozdanie z realizacji badań metodą mystery shopping. 3: Ocena z prezentacji wybranego produktu kosmetycznego. 4: Ocena z pisemnego zaliczenia wiadomości. OCENA PODSMOWUJĄCA 1: Ocena wyznaczona jako średnia arytmetyczna oceny końcowej z ćwiczeń i oceny z pisemnego zaliczenia wiadomości. WARUNKI ZALICZENIA PRZEDMIOTU 1: Uzyskanie pozytywnej oceny końcowej z ćwiczeń. 2: Uzyskanie pozytywnej oceny z pisemnego zaliczenia wiadomości. KRYTERIA OCENY
|
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-03-01 - 2020-06-30 |
Przejdź do planu
PN WYK
CWD
CWD
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Dziekańskie, 28 godzin
Wykład, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | BARTOSZ SZCZECHOWICZ | |
Prowadzący grup: | GRZEGORZ KROMKA, BARTOSZ SZCZECHOWICZ | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Dziekańskie - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2021-03-01 - 2021-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Dziekańskie, 28 godzin
Wykład, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | BARTOSZ SZCZECHOWICZ | |
Prowadzący grup: | GRZEGORZ KROMKA, BARTOSZ SZCZECHOWICZ | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Dziekańskie - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Wychowania Fizycznego w Krakowie.