Psychologia
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | RSD-SD>PSY2 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Psychologia |
Jednostka: | Wydział Rehabilitacji Ruchowej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
KATEGORIA PRZEDMIOTU: | Przedmiot podstawowy |
CZAS TRWANIA PRZEDMIOTU: | semestr 04 |
FORMA ZAJĘĆ, LICZBA GODZIN: | Wykład |
METODY DYDAKTYCZNE: | (M17) Prezentacje multimedialne |
METODY OCENY - FORMUJĄCA: | (F1) Aktywność na zajęciach |
METODY OCENY - PODSUMOWUJĄCA: | (P1) Egzamin pisemny |
Skrócony opis: |
Treści i prezentacje: 1) 5-stopniowa strategia planowania kariery wg Natalii Stambulovej; zasoby rozpoznawanie, odzyskiwanie i rozwijanie; 2) Umiejętności psychologiczne (przykłady) - OGÓLNE: radzenie sobie ze stresem, motywowanie, formułowane celów, praca z przekonaniami; 3) Umiejętności psychologiczne SPECYFICZNE/SPECJALISTYCZNE np. Rozwiązywanie konfliktów i Negocjowanie; Wywieranie wpływu; Umiejętność współpracy; Myślenie krytyczne; Myślenie twórcze; Wykonanie w sytuacji ekspozycji społecznej 4) Narzędzia: profil umiejętności, strategie wg Bena Furmana; 5) Wykonanie w sytuacji ekspozycji społecznej - przygotowywanie się oraz radzenie sobie podczas wystąpień naukowych II część - 15 g w sem. zim. - wybór psychologicznej publikacji naukowej (recenzowanego artykułu lub rozdziału) - krótka informacja (streszczenie) i uzasadnienie wyboru; akceptacja tekstu, przesłanie wersji elektronicznej, prezentacja (20 min) i dyskusja |
Pełny opis: |
PSYCHOLOGIA wykonania i rozwoju osobistego Treści i prezentacje: 1) 5-stopniowa strategia planowania kariery wg Natalii Stambulovej; zasoby rozpoznawanie, odzyskiwanie i rozwijanie; 2) Umiejętności psychologiczne (przykłady) - OGÓLNE: radzenie sobie ze stresem, motywowanie, formułowane celów, praca z przekonaniami; 3) Umiejętności psychologiczne SPECYFICZNE/SPECJALISTYCZNE np. Rozwiązywanie konfliktów i Negocjowanie; Wywieranie wpływu; Umiejętność współpracy; Myślenie krytyczne; Myślenie twórcze; Wykonanie w sytuacji ekspozycji społecznej 4) Narzędzia: profil umiejętności, strategie wg Bena Furmana; 5) Wykonanie w sytuacji ekspozycji społecznej - przygotowywanie się oraz radzenie sobie podczas wystąpień naukowych II część - 15 g w sem. zim. - wybór psychologicznej publikacji naukowej (recenzowanego artykułu lub rozdziału) - krótka informacja (streszczenie) i uzasadnienie wyboru; akceptacja tekstu, przesłanie wersji elektronicznej, prezentacja (20 min) i dyskusja |
Literatura: |
1. Łukaszewski W. (2003). Wielkie pytania psychologii. Gdańsk: GWP 2. Brzezińska, A.I. (2005). Psychologiczne portrety człowieka. Gdańsk: GWP 3. Morreale, S.P., Spitzberg, B.H., Barge, J.K.(2007). Komunikacja między ludźmi: Motywacja, wiedza i umiejętności. Warszawa:PWN 4. Olpin, M., Hesson, M. (Fourth Edition, 2016). Stress management for life: A Research-Based Experiential Approach. 5. Bilalic, M. (2017). The Neuroscience of Expertise. Cambridge University Press. |
Efekty uczenia się: |
EK1 Wiedza: Posiada wiedzę i zna terminologię z zakresu psychologicznych uwarunkowań: 1. funkcjonowania jednostki w środowisku zawodowym. Jest świadomy jedności psychofizycznej człowieka, posiada bogaty zasób pojęć i wiedzy o psychicznym funkcjonowaniu człowieka w kontekście działalności zawodowej, ze szczególnym uwzględnieniem działalności naukowej. EK 2 Umiejętności: Potrafi komunikować się z drugim człowiekiem oraz grupą w zakresie związanym ze środowiskiem zawodowym, ze szczególnym uwzględnieniem środowiska naukowego. EK 3 Umiejętności: Potrafi korzystać z technik psychologicznychw w celu pozyskiwania informacji oraz wykorzystywania ich w pracy zawodowej oraz do własnego rozwoju naukowego. EK 4 Kompetencje społeczne: W kontakcie z klientem/pacjentem/podopiecznym ujawnia wrażliwość etyczną, empatię, otwartość, refleksyjność, postawy prospołeczne i odpowiedzialność. EK 5 Kompetencje społeczne: Potrafi rozwiązywać najczęstsze problemy psychologiczne wynikające z pelnienia roli zawodowej. Jest świadomy swoich emocji, potrzeb, postaw. Jest odpowiedzialnie przygotowany do pełnienia roli zawodowej. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | MAŁGORZATA SIEKAŃSKA | |
Prowadzący grup: | MAŁGORZATA SIEKAŃSKA | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Wykład - Egzamin |
|
Literatura: |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Dziekańskie, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | MAŁGORZATA SIEKAŃSKA | |
Prowadzący grup: | MAŁGORZATA SIEKAŃSKA | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Dziekańskie - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Wychowania Fizycznego w Krakowie.