Akademia Wychowania Fizycznego w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Portfolio

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: RTZ-SL>PORTF4
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Portfolio
Jednostka: Wydział Rehabilitacji Ruchowej
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 1.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
KATEGORIA PRZEDMIOTU:

Przedmiot podstawowy

CZAS TRWANIA PRZEDMIOTU:

semestr 04

FORMA ZAJĘĆ, LICZBA GODZIN:

Ćwiczenia

METODY DYDAKTYCZNE:

(M17) Prezentacje multimedialne
(M4) Dyskusja
(M7) Konsultacje

METODY OCENY - FORMUJĄCA:

(F1) Aktywność na zajęciach
(F5) Portfolio

METODY OCENY - PODSUMOWUJĄCA:

(P2) Egzamin ustny

Skrócony opis:

INFORMACJE O NAUCZYCIELACH AKADEMICKICH

OSOBA ODPOWIEDZIALNA ZA KARTĘ: Urszula Chrabota

WYMAGANIA WSTĘPNE

1). Podstawowe umiejętności krytycznego myślenia, formułowania opinii i wniosków.

2). Umiejętność pracy z tekstem.

3). Podstawowe umiejętności korzystania z internetu i obsługi programów komputerowych.

CELE PRZEDMIOTU

1). Umożliwienie studentowi samokontroli swojego procesu uczenia się, nabywania kompetencji zawodowych oraz rozwoju osobistego dla optymalnego.

2). Wzmacnianie kreatywności.

3). Ułatwienie studentowi kształtowania swojej kariery zawodowej przez dostarczanie narzędzi umożliwiających krytyczny wgląd we własne kompetencje oraz wykształcenie nawyku ciągłej samooceny zawodowej, wyznaczania celów rozwoju i ustawicznego kształcenia się.

Pełny opis:

ĆWICZENIA

1: Promocja terapii zajęciowej jako element tożsamości zawodowej

2: Przygotowanie prezentacji multimedialnej promującej terapię zajęciową

3: Autoprezentacja i planowanie rozwoju zawodowego z wykorzystaniem portfolio.


OBCIĄŻENIE PRACĄ STUDENTA W SEMESTRZE

Forma aktywności Średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności
Godziny kontaktowe z nauczycielem akademickim, w tym:
Godziny wynikające z planu studiów 7
Konsultacje przedmiotowe
Egzaminy i zaliczenia w sesji
Inne
Godziny bez udziału nauczyciela akademickiego wynikające z nakładu pracy studenta, w tym:
Przygotowanie się do zajęć, w tym studiowanie zalecanej literatury
Opracowanie wyników
Przygotowanie raportu, projektu, prezentacji, dyskusji 21
Inne
Sumaryczna liczba godzin dla przedmiotu wynikająca z ca¬łego nakładu pracy studenta 28
Sumaryczna liczba punktów ECTS dla przedmiotu 1
Literatura:

LITERATURA PODSTAWOWA:

1). Becker – Pestka D., Kołodziej J., Pujer K., Rozwój osobisty i zawodowy. Wybrane problemy teorii i praktyki, EXANTE, Wrocław 2017.

2). Janus E., Psychologia w pracy terapeuty zajęciowego, Difin 2016.

3). Krause E., Planowanie rozwoju kariery zawodowej przez studentów. Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, Bydgoszcz 2012.

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

1). Johnson S., Kto zabrał mój ser. Wydawnictwo Studio Emka, 2000.

Efekty uczenia się:

EK1 Wiedza:

Student wyjaśnia czym są kompetencje i jaki jest ich związek z efektami kształcenia.

EK2 Wiedza:

Student wyjaśnia czym jest portfolio, jak powinno być tworzone, jak wykorzystywane oraz promuje własny, indywidualny sposób tworzenia.

EK3 Umiejętności:

Student formułuje własne cele uwzględniając ich specyficzność, mierzalność, sposoby i możliwości osiągania oraz następstwo czasowe.

EK4 Umiejętności:

Student przedstawia i dokumentuje swoje kompetencje w zakresie terapii zajęciowej, motywacje oraz dokonywane wybory związane z rozwojem zawodowym, swoje możliwości (silne i słabe strony)w wykonywaniu zawodu oraz plany dalszego rozwoju zawodowego, tworzy własne portfolio.

Metody i kryteria oceniania:

OCENA FORMUJĄCA – SKŁADOWE:

1: Aktualizacja portfolio

2: Dokumentacja rozwoju kompetencji wraz z refleksjami.

OCENA PODSMOWUJĄCA

1: Zaliczenie ustne

WARUNKI ZALICZENIA PRZEDMIOTU

1: Uczestnictwo w zajęciach

2: Systematycznie tworzone portfolio

3: Dokumentacja rozwoju kompetencji wraz z refleksjami.

KRYTERIA OCENY


EFEKT KSZTAŁCENIA 1

OCENA WYMAGANIA
3,0 Student zna i nieprecyzyjnie opisuje czym są kompetencje i efekty kształcenia.
4,0 Student zna, wyjaśnia i opisuje z niewielkimi nieścisłościami czym są kompetencje i jaki jest ich związek z efektami kształcenia.
5,0 Student zna, płynnie i bezbłędnie wyjaśnia czym są kompetencje i jaki jest ich związek z efektami kształcenia.


EFEKT KSZTAŁCENIA 2

OCENA WYMAGANIA
3,0 Student nieprecyzyjnie wyjaśnia czym jest portfolio, jak powinno być tworzone i do czego jest wykorzystywane.
4,0 Student wyjaśnia i opisuje czym jest portfolio, jak powinno być tworzone, jak jest wykorzystywane i proponuje własny, indywidualny sposób tworzenia.
5,0 Student bezbłędnie i kreatywnie wyjaśnia czym jest portfolio, jak powinno być tworzone, jak jest wykorzystywane i proponuje własny, indywidualny sposób tworzenia.


EFEKT KSZTAŁCENIA 3

OCENA WYMAGANIA
3,0 Student z nieznacznymi błędami formułuje własne cele uwzględniając ich specyficzność, mierzalność, realność i następstwo czasowe.
4,0 Student poprawnie formułuje własne cele uwzględniając ich specyficzność, mierzalność,realność i następstwo czasowe.
5,0 Student poprawnie formułuje własne cele uwzględniając ich specyficzność, mierzalność, realność i następstwo czasowe i potrafi je krytycznie ocenić.


EFEKT KSZTAŁCENIA 4

OCENA WYMAGANIA
3,0 Student z niewielkimi błędami tworzy i prezentuje własne portfolio, według własnego projektu dokumentując w nim uzyskane kompetencje zawodowe, wybory oraz cele.
4,0 Student poprawnie tworzy i prezentuje własne portfolio, według własnego projektu dokumentując w nim uzyskane kompetencje zawodowe, wybory oraz cele.
5,0 Student poprawnie i kreatywnie tworzy, prezentuje i krytycznie ocenia portfolio, według własnego projektu dokumentując w nim uzyskane kompetencje zawodowe, wybory oraz cele.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-03-01 - 2020-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium, 7 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: URSZULA CHRABOTA
Prowadzący grup: URSZULA CHRABOTA
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)

Okres: 2022-03-01 - 2022-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć: (brak danych)
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)

Okres: 2023-03-01 - 2023-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć: (brak danych)
Koordynatorzy: URSZULA CHRABOTA, ANNA MISIOREK
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2024-03-01 - 2024-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium, 7 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: URSZULA CHRABOTA, ANNA MISIOREK
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Wychowania Fizycznego w Krakowie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)