Praktyka
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | RTZ-SL>PRAKT2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nazwa przedmiotu: | Praktyka | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Jednostka: | Akademia Wychowania Fizycznego im. Bronisława Czecha w Krakowie | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Grupy: | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Punkty ECTS i inne: |
10.00
LUB
9.00
(zmienne w czasie)
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Język prowadzenia: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
KATEGORIA PRZEDMIOTU: | Przedmiot podstawowy |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
CZAS TRWANIA PRZEDMIOTU: | semestr 03 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
FORMA ZAJĘĆ, LICZBA GODZIN: | Zajęcia praktyczne |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
METODY DYDAKTYCZNE: | (M15) Praca pod kierunkiem |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
METODY OCENY - FORMUJĄCA: | (F2) Ćwiczenia praktyczne |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
METODY OCENY - PODSUMOWUJĄCA: | (P3) Średnia ważona ocen formułujących |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Skrócony opis: |
INFORMACJE O NAUCZYCIELACH AKADEMICKICH OSOBA ODPOWIEDZIALNA ZA KARTĘ: dr Aleksandra Kulis WYMAGANIA WSTĘPNE 1). Wiedza z zakresu wprowadzenia do terapii zajęciowej. 2). Podstawowe umiejętności z terapii zajęciowej. 3). Kinezjologia/Biomechanika kliniczna 3). Podstawowe umiejętności z zakresu komunikacji społecznej. 4). Metody coachingowe w terapii zajęciowej /Narzędzia komunikacji w terapii zajęciowej CELE PRZEDMIOTU 1). Identyfikowanie problemów z zakresu terapii zajęciowej w różnych grupach klientów. 2). Stawianie celów terapii i nakreślanie planów interwencji. 3). Przeprowadzanie procesu terapeutycznego. 4). Udział w pracach interdyscyplinarnego zespołu terapeutycznego. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pełny opis: |
ĆWICZENIA 1: Pod kierunkiem opiekuna praktyk: - identyfikowanie problemów zajęciowych w różnych grupach klientów, - stawianie celów terapii i nakreślanie planów interwencji nakierowanych na klienta, jego rodzinę i najbliższe otoczenie, - stosowanie modeli terapeutycznych i narzędzi diagnostycznych zgodnie z zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ocenianie ich skuteczności. Zapoznanie się z procesem gromadzenia i prowadzenia dokumentacji przebiegu procesu terapii w różnych grupach klientów.Udział w pracach interdyscyplinarnego zespołu terapeutycznego oraz podejmowanie współpracy z innymi instytucjami mającymi wpływ na przebieg terapii.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
LITERATURA PODSTAWOWA: 1). Bac A. (red) Terapia zajęciowa. PZWL 2016. 2).Bac A. (red.) Ergonomia i adaptacje w terapii zajęciowej. PZWL 2019 3). Bac A. Janus E. Kulis A. Smrokowska-Reichmann A. Terapia zajęciowa w geriatrii PZWL 2017 4). Batorowicz B. Szmurło M. Chrabota U. Terapia zajęciowa dzieci PZWL 2019 5). Pietkun K. Siminska J., Ogurskowski K. Nowacka K. Znaczenie terapii zajęciowej w domach pomocy społecznej. Journal of Education, Health and Sport. 2015;5(4):195-204. ISSN 2391-8306. DOI: 10.5281/zenodo.16768 6). Rottermud J. Nawotny J. Terapia zajęciowa w rehabilitacji medycznej. Podręcznik dla studentów i terapeutów. Alfa Medica Press 2016, wyd.2. 7). Sienkiewicz Wilowska A. J. Terapia zajęciowa dla osób w okresie późnej dorosłości. Stan aktualny i pożądane kierunki zmian. Wydawnictwo Naukowe UAM 20192). Bac A. (red.) Ergonomia i adaptacje w terapii zajęciowej. PZWL 2019 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Efekty uczenia się: |
EK1 Umiejętności: Student definiuje role i zadania terapeuty zajęciowego w różnych grupach klientów i tłumaczy działania znanymi teoriami terapii zajęciowej – odniesienie do efektów kierunkowych K_U12 EK2 Umiejętności: Student potrafi identyfikować problemy zajęciowe w różnych grupach klientów – odniesienie do efektów kierunkowych K_U17 EK3 Umiejętności: Student potrafi stawiać cele terapii i nakreślać plan interwencji nakierowany na klienta, jego rodzinę/opiekunów, i najbliższe otoczenie – odniesienie do efektów kierunkowych K_U11 EK4 Umiejętności: Student posiada umiejętność prawidłowego stosowania modeli terapeutycznych i narzędzi diagnostycznych zgodnie z zasadami postępowania w terapii zajęciowej oraz ocenia ich skuteczność – odniesienie do efektów kierunkowych K_U19 EK5 Umiejętności: Student potrafi analizować i gromadzić dokumentacje związaną z procesem terapii zajęciowej – odniesienie do efektów kierunkowych K_U14 EK7 Kompetencje społeczne: Kompetencje społeczne: Student posiada umiejętność współpracy w interdyscyplinarnych zespołach terapeutycznych oraz z instytucjami mającymi wpływ na przebieg terapii, pracuje zgodnie z posiadanymi kompetencjami – odniesienie do efektów kierunkowych K_K08 EK8 Kompetencje społeczne: Kompetencje społeczne: Student posiada umiejętność oceny i podnoszenia jakości usług terapii zajęciowej, ma świadomość potrzeby ciągłego rozwoju zawodowego – odniesienie do efektów kierunkowych K_K14 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
OCENA FORMUJĄCA – SKŁADOWE: 1: Odpowiedź ustna 2: Aktywność studenta 3: Zachowanie studenta OCENA PODSMOWUJĄCA 1: Średnia ważona ocen formujących WARUNKI ZALICZENIA PRZEDMIOTU 1: Zaliczenia praktyki dokonuje w wyznaczonym terminie kierownik praktyk na podstawie opinii zamieszczonej w dzienniku praktyk wystawionej przez opiekuna praktyki z placówki, w której realizowana była praktyka. KRYTERIA OCENY
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Praktyki zawodowe: |
PRAKTYKI: Miejsca realizacji praktyk: publiczne bądź niepubliczne placówki służby zdrowia oraz inne zakłady lecznicze: kliniki i szpitale uniwersyteckie, szpitale wojewódzkie i uzdrowiskowe, ośrodki rehabilitacji, specjalistyczne ośrodki szkoleniowo-rehabilitacyjne, szpitale specjalistyczne, szpitale powiatowe, centra edukacyjno –terapeutyczno – rehabilitacyjne, warsztaty terapii zajęciowej, szkoły i przedszkola przeznaczone dla osób z różnymi dysfunkcjami, fundacje/organizacje pracujące na rzecz osób z różnymi dysfunkcjami; obozy, kolonie organizowane przez w/w placówki. Opiekunem studenta realizującego praktykę może być: terapeuta zajęciowy, pedagog, psycholog, fizjoterapeuta, lekarz. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Praktyki, 250 godzin
|
|
Koordynatorzy: | ANNA BUKOWSKA, MARTA CURYŁO | |
Prowadzący grup: | MARTA CURYŁO | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Praktyki - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Identyfikowanie problemów z zakresu terapii zajęciowej w różnych grupach klientów. Stawianie celów terapii i nakreślanie planów interwencji. Przeprowadzanie procesu terapeutycznego. Udział w pracach interdyscyplinarnego zespołu terapeutycznego. |
|
Pełny opis: |
Pod kierunkiem opiekuna praktyk: - identyfikowanie problemów zajęciowych w różnych grupach klientów, - stawianie celów terapii i nakreślanie planów interwencji nakierowanych na klienta, jego rodzinę i najbliższe otoczenie, - stosowanie modeli terapeutycznych i narzędzi diagnostycznych oraz ocenianie ich skuteczności. Zapoznanie się z procesem gromadzenia i prowadzenia dokumentacji przebiegu procesu terapii w różnych grupach klientów.Udział w pracach interdyscyplinarnego zespołu terapeutycznego oraz podejmowanie współpracy z innymi instytucjami mającymi wpływ na przebieg terapii. |
|
Literatura: |
1.Bac A. (red.) Ergonomia i adaptacje w terapii zajęciowej. PZWL 2019 2..Bac A. (red) Terapia zajęciowa. PZWL 2016. 3.Bac A., Bednarczuk G., Kulis A., Kucharczyk B — Charakterystyka terapii zajęciowej jako profesji oraz specyfika pracy terapeuty zajęciowego., Postępy Rehabilitacji, 2009, 2, 43- 50. 4.Edward AS. Duncan E. — Foundations for Practice in Occupational Therapy, Livingstone, 2006, 5.Elsevier Churchill [2] Willard & Spackmans — Occupational Therapy, - Lippincot Williams & Wilkins 2003. |
|
Uwagi: |
250 godzin (5 tygodni) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Praktyki, 225 godzin
|
|
Koordynatorzy: | ANNA BUKOWSKA | |
Prowadzący grup: | ANNA BUKOWSKA | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Praktyki - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Praktyki, 250 godzin
|
|
Koordynatorzy: | MARTA CURYŁO | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Praktyki - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Praktyki, 225 godzin
|
|
Koordynatorzy: | ALEKSANDRA KULIS | |
Prowadzący grup: | ALEKSANDRA KULIS | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Praktyki - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Praktyki, 225 godzin
|
|
Koordynatorzy: | ALEKSANDRA KULIS | |
Prowadzący grup: | ALEKSANDRA KULIS | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Praktyki - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-29 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Praktyki, 225 godzin
|
|
Koordynatorzy: | ALEKSANDRA KULIS | |
Prowadzący grup: | ALEKSANDRA KULIS | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Praktyki - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Wychowania Fizycznego w Krakowie.