Terapia zajęciowa - podstawowe umiejętności
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | RTZ-SL>TZPODSU1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Nazwa przedmiotu: | Terapia zajęciowa - podstawowe umiejętności | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Jednostka: | Wydział Rehabilitacji Ruchowej | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Grupy: | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Język prowadzenia: | polski | ||||||||||||||||||||||||||||||||
KATEGORIA PRZEDMIOTU: | Przedmiot podstawowy |
||||||||||||||||||||||||||||||||
CZAS TRWANIA PRZEDMIOTU: | semestr 01 |
||||||||||||||||||||||||||||||||
FORMA ZAJĘĆ, LICZBA GODZIN: | Wykład |
||||||||||||||||||||||||||||||||
METODY DYDAKTYCZNE: | (M16) Praca w grupach |
||||||||||||||||||||||||||||||||
METODY OCENY - FORMUJĄCA: | (F1) Aktywność na zajęciach |
||||||||||||||||||||||||||||||||
METODY OCENY - PODSUMOWUJĄCA: | (P4) Test |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Skrócony opis: |
INFORMACJE O NAUCZYCIELACH AKADEMICKICH OSOBA ODPOWIEDZIALNA ZA KARTĘ: Urszula Chrabota WYMAGANIA WSTĘPNE 1). Podstawowe umiejętności interpersonalne umożliwiające pracę w grupie. 2). Umiejętność pracy z tekstem, wykorzystywania zasobów bibliotecznych i internetu. CELE PRZEDMIOTU 1). Nabycie przez studentów podstawowych umiejętności niezbędnych w pracy terapeuty zajęciowego. 2). Nabycie kompetencji niezbędnych do prowadzenia procesu terapii zajęciowej z wykorzystaniem umiejętności nawiązywania relacji, współpracy, zdobywania informacji i prowadzenia analizy aktywności. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Pełny opis: |
WYKŁADY Definicje terapii zajęciowej i obszary zainteresowań terapeuty 2h. Umiejętność udzielania wsparcia społecznego z perspektywy terapii zajęciowej 2h. Praktyka skoncentrowana na osobie/kliencie 2h. Umiejętności terapeuty zajęciowego – przegląd umiejętności podstawowych 8h. ĆWICZENIA 1: Charakterystyka i analiza umiejętności terapeutycznych niezbędnych w prowadzeniu terapii zajęciowej z osobami dorosłymi, dziećmi i grupami społecznymi. 2h 2: Model relacji terapeutycznej 2h 3: Nawiązywanie profesjonalnej relacji terapeutycznej z pacjentem/klientem. 6h 4: Sposoby pozyskiwania informacji o kliencie/ pacjencie. 2h 5: Podstawy teoretyczne wywiadu terapeutycznego. 2h 6: Nauka i doskonalenie umiejętności przeprowadzania wywiadu terapeutycznego. 8h 7: Definiowanie problemu terapeutycznego. 4h 8: Rola zajęcia/ aktywności w życiu człowieka. 2h
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
LITERATURA PODSTAWOWA: 1). Bac A., red.: Terapia zajęciowa, Warszawa, PZWL 2016. 2). Misiorek A.i wsp., Współczesna terapia zajęciowa, Warszawa PZWL2019. 3). Janus E., Psychologia w pracy terapeuty zajęciowego, Warszawa, Delfin, 2016. 2). Duncan E. A.S., — Foundations for Practice in Occupational Therapy, Edinburgh, Churchil Livingstone 2008. 3). Thomas H., — Occupation based activity analysis, USA, SLACK Incorporated 2012. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Efekty uczenia się: |
EU1 Wiedza: Student posiada wiedzę (nazywa, opisuje, określa) na temat podstawowych umiejętności terapeuty zajęciowego potrzebnych w tworzeniu i realizacji terapii zajęciowej EU2 Umiejętności: Student wykorzystuje nabytą wiedzę w celu zdobycia informacji niezbędnych do planowania i prowadzenia procesu terapeutycznego EU3 Umiejętności: Student przeprowadza analizę aktywności z zakresu życia codziennego, zabawy, pracy, nauki lub czasu wolnego zgodnie z zasadami terapii nakierowanej na osobę oraz praktyki opartej na badaniach naukowych. EU4 Kompetencje społeczne: Student nawiązuje relację zgodnie z zasadami autonomii. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
OCENA FORMUJĄCA – SKŁADOWE: 1: Projekt indywidualny 2: Kolokwium 4: Test teoretyczny OCENA PODSMOWUJĄCA 1: Egzamin WARUNKI ZALICZENIA PRZEDMIOTU 1: Uczestnictwo w zajęciach 2: Zaliczenie kolokwium 3: Pozytywna ocena z projektów indywidualnych KRYTERIA OCENY
|
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
||||||||||||||||||||||||
Typ zajęć: |
Dziekańskie, 28 godzin
Wykład, 14 godzin
|
|||||||||||||||||||||||||
Koordynatorzy: | URSZULA CHRABOTA, EDYTA JANUS | |||||||||||||||||||||||||
Prowadzący grup: | URSZULA CHRABOTA, EDYTA JANUS | |||||||||||||||||||||||||
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Dziekańskie - Zaliczenie |
|||||||||||||||||||||||||
Skrócony opis: |
INFORMACJE O NAUCZYCIELACH AKADEMICKICH OSOBA ODPOWIEDZIALNA ZA KARTĘ: Urszula Chrabota WYMAGANIA WSTĘPNE 1). Podstawowe umiejętności interpersonalne umożliwiające pracę w grupie. 2). Umiejętność pracy z tekstem, wykorzystywania zasobów bibliotecznych i internetu. CELE PRZEDMIOTU 1). Nabycie przez studentów podstawowych umiejętności niezbędnych w pracy terapeuty zajęciowego. 2). Nabycie kompetencji niezbędnych do prowadzenia procesu terapii zajęciowej z wykorzystaniem umiejętności nawiązywania relacji, współpracy, zdobywania informacji i prowadzenia analizy aktywności. |
|||||||||||||||||||||||||
Pełny opis: |
WYKŁADY Definicje terapii zajęciowej i obszary zainteresowań terapeuty 2h. Umiejętność udzielania wsparcia społecznego z perspektywy terapii zajęciowej 2h. Praktyka skoncentrowana na osobie/kliencie 2h. Umiejętności terapeuty zajęciowego – przegląd umiejętności podstawowych 8h. ĆWICZENIA 1: Charakterystyka i analiza umiejętności terapeutycznych niezbędnych w prowadzeniu terapii zajęciowej z osobami dorosłymi, dziećmi i grupami społecznymi. 2h 2: Model relacji terapeutycznej 2h 3: Nawiązywanie profesjonalnej relacji terapeutycznej z pacjentem/klientem. 6h 4: Sposoby pozyskiwania informacji o kliencie/ pacjencie. 2h 5: Podstawy teoretyczne wywiadu terapeutycznego. 2h 6: Nauka i doskonalenie umiejętności przeprowadzania wywiadu terapeutycznego. 8h 7: Definiowanie problemu terapeutycznego. 4h 8: Rola zajęcia/ aktywności w życiu człowieka. 2h
|
|||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
LITERATURA PODSTAWOWA: 1). Bac A., red.: Terapia zajęciowa, Warszawa, PZWL 2016. 2). Duncan E. A.S., — Foundations for Practice in Occupational Therapy, Edinburgh, Churchil Livingstone 2008. 3). Thomas H., — Occupation based activity analysis, USA, SLACK Incorporated 2012. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
||||||||||||||||||||||||
Typ zajęć: |
Dziekańskie, 28 godzin
Wykład, 14 godzin
|
|||||||||||||||||||||||||
Koordynatorzy: | URSZULA CHRABOTA, EDYTA JANUS | |||||||||||||||||||||||||
Prowadzący grup: | URSZULA CHRABOTA, EDYTA JANUS | |||||||||||||||||||||||||
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Dziekańskie - Zaliczenie |
|||||||||||||||||||||||||
Skrócony opis: |
INFORMACJE O NAUCZYCIELACH AKADEMICKICH OSOBA ODPOWIEDZIALNA ZA KARTĘ: Urszula Chrabota WYMAGANIA WSTĘPNE 1). Podstawowe umiejętności interpersonalne umożliwiające pracę w grupie. 2). Umiejętność pracy z tekstem, wykorzystywania zasobów bibliotecznych i internetu. CELE PRZEDMIOTU 1). Nabycie przez studentów podstawowych umiejętności niezbędnych w pracy terapeuty zajęciowego. 2). Nabycie kompetencji niezbędnych do prowadzenia procesu terapii zajęciowej z wykorzystaniem umiejętności nawiązywania relacji, współpracy, zdobywania informacji i prowadzenia analizy aktywności. |
|||||||||||||||||||||||||
Pełny opis: |
WYKŁADY Definicje terapii zajęciowej i obszary zainteresowań terapeuty 2h. Umiejętność udzielania wsparcia społecznego z perspektywy terapii zajęciowej 2h. Praktyka skoncentrowana na osobie/kliencie 2h. Umiejętności terapeuty zajęciowego – przegląd umiejętności podstawowych 8h. ĆWICZENIA 1: Charakterystyka i analiza umiejętności terapeutycznych niezbędnych w prowadzeniu terapii zajęciowej z osobami dorosłymi, dziećmi i grupami społecznymi. 2h 2: Model relacji terapeutycznej 2h 3: Nawiązywanie profesjonalnej relacji terapeutycznej z pacjentem/klientem. 6h 4: Sposoby pozyskiwania informacji o kliencie/ pacjencie. 2h 5: Podstawy teoretyczne wywiadu terapeutycznego. 2h 6: Nauka i doskonalenie umiejętności przeprowadzania wywiadu terapeutycznego. 8h 7: Definiowanie problemu terapeutycznego. 4h 8: Rola zajęcia/ aktywności w życiu człowieka. 2h
|
|||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
LITERATURA PODSTAWOWA: 1). Bac A., red.: Terapia zajęciowa, Warszawa, PZWL 2016. 2). Misiorek A.i wsp., Współczesna terapia zajęciowa, Warszawa PZWL2019. 3). Janus E., Psychologia w pracy terapeuty zajęciowego, Warszawa, Delfin, 2016. 2). Duncan E. A.S., — Foundations for Practice in Occupational Therapy, Edinburgh, Churchil Livingstone 2008. 3). Thomas H., — Occupation based activity analysis, USA, SLACK Incorporated 2012. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
||||||||||||||||||||||||
Typ zajęć: |
Dziekańskie, 28 godzin
Wykład, 14 godzin
|
|||||||||||||||||||||||||
Koordynatorzy: | URSZULA CHRABOTA, EDYTA JANUS | |||||||||||||||||||||||||
Prowadzący grup: | URSZULA CHRABOTA, EDYTA JANUS | |||||||||||||||||||||||||
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Dziekańskie - Zaliczenie |
|||||||||||||||||||||||||
Skrócony opis: |
INFORMACJE O NAUCZYCIELACH AKADEMICKICH OSOBA ODPOWIEDZIALNA ZA KARTĘ: Urszula Chrabota WYMAGANIA WSTĘPNE 1). Podstawowe umiejętności interpersonalne umożliwiające pracę w grupie. 2). Umiejętność pracy z tekstem, wykorzystywania zasobów bibliotecznych i internetu. CELE PRZEDMIOTU 1). Nabycie przez studentów podstawowych umiejętności niezbędnych w pracy terapeuty zajęciowego. 2). Nabycie kompetencji niezbędnych do prowadzenia procesu terapii zajęciowej z wykorzystaniem umiejętności nawiązywania relacji, współpracy, zdobywania informacji i prowadzenia analizy aktywności. |
|||||||||||||||||||||||||
Pełny opis: |
WYKŁADY Definicje terapii zajęciowej i obszary zainteresowań terapeuty 2h. Umiejętność udzielania wsparcia społecznego z perspektywy terapii zajęciowej 2h. Praktyka skoncentrowana na osobie/kliencie 2h. Umiejętności terapeuty zajęciowego – przegląd umiejętności podstawowych 8h. ĆWICZENIA 1: Charakterystyka i analiza umiejętności terapeutycznych niezbędnych w prowadzeniu terapii zajęciowej z osobami dorosłymi, dziećmi i grupami społecznymi. 2h 2: Model relacji terapeutycznej 2h 3: Nawiązywanie profesjonalnej relacji terapeutycznej z pacjentem/klientem. 6h 4: Sposoby pozyskiwania informacji o kliencie/ pacjencie. 2h 5: Podstawy teoretyczne wywiadu terapeutycznego. 2h 6: Nauka i doskonalenie umiejętności przeprowadzania wywiadu terapeutycznego. 8h 7: Definiowanie problemu terapeutycznego. 4h 8: Rola zajęcia/ aktywności w życiu człowieka. 2h
|
|||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
LITERATURA PODSTAWOWA: 1). Bac A., red.: Terapia zajęciowa, Warszawa, PZWL 2016. 2). Misiorek A.i wsp., Współczesna terapia zajęciowa, Warszawa PZWL2019. 3). Janus E., Psychologia w pracy terapeuty zajęciowego, Warszawa, Delfin, 2016. 2). Duncan E. A.S., — Foundations for Practice in Occupational Therapy, Edinburgh, Churchil Livingstone 2008. 3). Thomas H., — Occupation based activity analysis, USA, SLACK Incorporated 2012. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Dziekańskie, 28 godzin
Wykład, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | URSZULA CHRABOTA, EDYTA JANUS | |
Prowadzący grup: | URSZULA CHRABOTA, EDYTA JANUS | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Dziekańskie - Zaliczenie |
|
Skrócony opis: |
INFORMACJE O NAUCZYCIELACH AKADEMICKICH OSOBA ODPOWIEDZIALNA ZA KARTĘ: Urszula Chrabota WYMAGANIA WSTĘPNE 1). Podstawowe umiejętności interpersonalne umożliwiające pracę w grupie. 2). Umiejętność pracy z tekstem, wykorzystywania zasobów bibliotecznych i internetu. |
|
Literatura: |
LITERATURA PODSTAWOWA: 1). Bac A., red.: Terapia zajęciowa, Warszawa, PZWL 2016. 2). Misiorek A.i wsp., Współczesna terapia zajęciowa, Warszawa PZWL2019. 3). Janus E., Psychologia w pracy terapeuty zajęciowego, Warszawa, Delfin, 2016. 2). Duncan E. A.S., — Foundations for Practice in Occupational Therapy, Edinburgh, Churchil Livingstone 2008. 3). Thomas H., — Occupation based activity analysis, USA, SLACK Incorporated 2012. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-29 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Dziekańskie, 28 godzin
Wykład, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | URSZULA CHRABOTA, EDYTA JANUS | |
Prowadzący grup: | URSZULA CHRABOTA, EDYTA JANUS | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Dziekańskie - Zaliczenie |
|
Skrócony opis: |
INFORMACJE O NAUCZYCIELACH AKADEMICKICH OSOBA ODPOWIEDZIALNA ZA KARTĘ: Urszula Chrabota WYMAGANIA WSTĘPNE 1). Podstawowe umiejętności interpersonalne umożliwiające pracę w grupie. 2). Umiejętność pracy z tekstem, wykorzystywania zasobów bibliotecznych i internetu. |
|
Literatura: |
LITERATURA PODSTAWOWA: 1). Bac A., red.: Terapia zajęciowa, Warszawa, PZWL 2016. 2). Misiorek A.i wsp., Współczesna terapia zajęciowa, Warszawa PZWL2019. 3). Janus E., Psychologia w pracy terapeuty zajęciowego, Warszawa, Delfin, 2016. 2). Duncan E. A.S., — Foundations for Practice in Occupational Therapy, Edinburgh, Churchil Livingstone 2008. 3). Thomas H., — Occupation based activity analysis, USA, SLACK Incorporated 2012. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Wychowania Fizycznego w Krakowie.