Akademia Wychowania Fizycznego w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Terapia zajęciowa w pediatrii

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: RTZ-SL>TZWPD2
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Terapia zajęciowa w pediatrii
Jednostka: Wydział Rehabilitacji Ruchowej
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
KATEGORIA PRZEDMIOTU:

Przedmiot podstawowy

CZAS TRWANIA PRZEDMIOTU:

semestr 03

FORMA ZAJĘĆ, LICZBA GODZIN:

Ćwiczenia
Ćwiczenia terenowe
Zajęcia praktyczne

METODY DYDAKTYCZNE:

(M1) Burza mózgów
(M16) Praca w grupach
(M17) Prezentacje multimedialne
(M4) Dyskusja

METODY OCENY - FORMUJĄCA:

(F1) Aktywność na zajęciach
(F2) Ćwiczenia praktyczne

METODY OCENY - PODSUMOWUJĄCA:

(P4) Test

Skrócony opis:

INFORMACJE O NAUCZYCIELACH AKADEMICKICH

OSOBA ODPOWIEDZIALNA ZA KARTĘ: dr Aleksandra Kulis

WYMAGANIA WSTĘPNE

1). Znajomość anatomii i fizjologii oraz rozwoju człowieka od poczęcia do wieku młodzieńczego.

2). Umiejętność prowadzenia procesu terapeutycznego.

3). Znajomość podstaw terapii skoncentrowanej na osobie.

CELE PRZEDMIOTU

1). Zapoznanie studentów z podstawami teoretycznymi terapii zajęciowej dzieci.

2). Nabycie umiejętności prowadzenia analizy aktywności w procesie terapeutycznym nakierowanym na potrzeby dziecka i rodziny.

3). Nabycie umiejętności nawiązywania relacji terapeutycznej z dzieckiem i jego środowiskiem.

Pełny opis:

ĆWICZENIA

1: Podstawy teoretyczne terapii zajęciowej dzieci. Charakterystyka obszarów interwencji terapeutycznej. Narzędzia oceny stosowane w terapii zajęciowej dzieci. Wpływ zaburzeń funkcjonalnych w obrębie kończyny górnej na uczestnictwo dziecka w czynnościach życia codziennego, zabawie i nauce.

2: Nawiązywanie relacji terapeutycznej z dzieckiem i rodzina. Planowanie i przeprowadzanie procesu terapii zajęciowej nakierowanego na potrzeby dziecka i rodziny.

3: Integracja sensoryczna.

4: Alternatywne formy komunikacji.

5: Analiza aktywności dziecka w zakresie czynności życia codziennego, zabawy i nauki.


OBCIĄŻENIE PRACĄ STUDENTA W SEMESTRZE

Forma aktywności Średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności
Godziny kontaktowe z nauczycielem akademickim, w tym:
Godziny wynikające z planu studiów 42
Konsultacje przedmiotowe
Egzaminy i zaliczenia w sesji
Inne
Godziny bez udziału nauczyciela akademickiego wynikające z nakładu pracy studenta, w tym:
Przygotowanie się do zajęć, w tym studiowanie zalecanej literatury 15
Opracowanie wyników
Przygotowanie raportu, projektu, prezentacji, dyskusji 18
Inne
Sumaryczna liczba godzin dla przedmiotu wynikająca z ca¬łego nakładu pracy studenta 75
Sumaryczna liczba punktów ECTS dla przedmiotu 3
Literatura:

LITERATURA PODSTAWOWA:

1). KulisA, Chrabota U, Szmurło M, Batorowicz B, Terapia zajęciowa dzieci, Warszawa 2019, PZWL

2). Kulis A, Terapia zajęciowa w pediatrii, w red. Bac A, Terapia zajęciowa, Warszawa 2016, PZWL

3). Case- Smith J, Occupational therapy for children, Missouri 2009, Elsevier

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

1). Rodger S, Ziviani J, Occupational therapy with children, UK 2006, Blackwell Publishing

Efekty uczenia się:

EK1 Wiedza:

Student definiuje podstawowe pojęcia związane z procesem terapeutycznym i podstawami teoretycznymi terapii zajęciowej dzieci – K_W27

EK2 Umiejętności:

Student potrafi przeprowadzić analizę aktywności z dzieckiem w zakresie czynności życia codziennego, zabawy i nauki zgodnie z zasadami terapii nakierowanej na potrzeby dziecka i rodziny– K_U19

EK3 Kompetencje społeczne:

Student potrafi nawiązać relacje terapeutyczna z dzieckiem i jego środowiskiem z zachowaniem zasad autonomii – K_K01, K_K03

Metody i kryteria oceniania:

OCENA FORMUJĄCA – SKŁADOWE:

1: Przeprowadzenie analizy aktywności

2: Aktywność na zajęciach

3: Test teoretyczny

OCENA PODSMOWUJĄCA

1: Średnia ważona ocen formujących

WARUNKI ZALICZENIA PRZEDMIOTU

1: Uczestnictwo w zajęciach

2: Pozytywna ocena z testu

KRYTERIA OCENY


EFEKT KSZTAŁCENIA 1

OCENA WYMAGANIA
3,0 Student zna i nieprecyzyjnie definiuje podstawowe pojęcia związane z procesem terapeutycznym i teorie terapii zajęciowej dzieci.
4,0 Student zna i poprawnie definiuje podstawowe pojęcia związane z procesem terapeutycznym i teorie terapii zajęciowej dzieci.
5,0 Student zna, biegle i precyzyjnie definiuje podstawowe pojęcia związane z procesem terapeutycznym i teorie terapii zajęciowej dzieci.


EFEKT KSZTAŁCENIA 2

OCENA WYMAGANIA
3,0 Student z dużą pomocą nauczyciela potrafi przeprowadzić analizę aktywności z dzieckiem w zakresie czynności życia codziennego, zabawy i nauki.
4,0 Student pod nadzorem nauczyciela potrafi przeprowadzić analizę aktywności z dzieckiem w zakresie czynności życia codziennego, zabawy i nauki.
5,0 Student samodzielnie potrafi przeprowadzić analizę aktywności z dzieckiem w zakresie czynności życia codziennego, zabawy i nauki.


EFEKT KSZTAŁCENIA 3

OCENA WYMAGANIA
3,0 Student z trudem nawiązuje relacje terapeutyczna z dzieckiem i jego środowiskiem.
4,0 Student prawidłowo nawiązuje relacje terapeutyczna z dzieckiem i jego środowiskiem.
5,0 Student doskonale nawiązuje relacje terapeutyczna z dzieckiem i jego środowiskiem.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Kliniczne, 42 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: ALEKSANDRA KULIS
Prowadzący grup: URSZULA CHRABOTA, ALEKSANDRA KULIS, Agnieszka Żychowicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Kliniczne - Egzamin
Skrócony opis:

Bez zmian. Treści takie same jak w podstawowych informacjach o przedmiocie.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Kliniczne, 28 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: ALEKSANDRA KULIS
Prowadzący grup: URSZULA CHRABOTA, ALEKSANDRA KULIS
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Kliniczne - Egzamin
Skrócony opis:

Bez zmian. Treści takie same jak w podstawowych informacjach o przedmiocie.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Kliniczne, 42 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: ALEKSANDRA KULIS
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Kliniczne - Egzamin
Skrócony opis:

Bez zmian. Treści takie same jak w podstawowych informacjach o przedmiocie.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Kliniczne, 28 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: ALEKSANDRA KULIS
Prowadzący grup: ALEKSANDRA KULIS
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Kliniczne - Egzamin
Skrócony opis:

Bez zmian. Treści takie same jak w podstawowych informacjach o przedmiocie.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Kliniczne, 28 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: ALEKSANDRA KULIS
Prowadzący grup: ALEKSANDRA KULIS
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Kliniczne - Egzamin
Skrócony opis:

Bez zmian, zgodnie z podstawowymi informacjami o przedmiocie.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Wychowania Fizycznego w Krakowie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0