Terapia zajęciowa w pediatrii
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | RTZ-SL>TZWPD2 | ||||||||||||||||||||||||
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||
Nazwa przedmiotu: | Terapia zajęciowa w pediatrii | ||||||||||||||||||||||||
Jednostka: | Wydział Rehabilitacji Ruchowej | ||||||||||||||||||||||||
Grupy: | |||||||||||||||||||||||||
Punkty ECTS i inne: |
3.00 (zmienne w czasie)
|
||||||||||||||||||||||||
Język prowadzenia: | polski | ||||||||||||||||||||||||
KATEGORIA PRZEDMIOTU: | Przedmiot podstawowy |
||||||||||||||||||||||||
CZAS TRWANIA PRZEDMIOTU: | semestr 03 |
||||||||||||||||||||||||
FORMA ZAJĘĆ, LICZBA GODZIN: | Ćwiczenia |
||||||||||||||||||||||||
METODY DYDAKTYCZNE: | (M1) Burza mózgów |
||||||||||||||||||||||||
METODY OCENY - FORMUJĄCA: | (F1) Aktywność na zajęciach |
||||||||||||||||||||||||
METODY OCENY - PODSUMOWUJĄCA: | (P4) Test |
||||||||||||||||||||||||
Skrócony opis: |
INFORMACJE O NAUCZYCIELACH AKADEMICKICH OSOBA ODPOWIEDZIALNA ZA KARTĘ: dr Aleksandra Kulis WYMAGANIA WSTĘPNE 1). Znajomość anatomii i fizjologii oraz rozwoju człowieka od poczęcia do wieku młodzieńczego. 2). Umiejętność prowadzenia procesu terapeutycznego. 3). Znajomość podstaw terapii skoncentrowanej na osobie. CELE PRZEDMIOTU 1). Zapoznanie studentów z podstawami teoretycznymi terapii zajęciowej dzieci. 2). Nabycie umiejętności prowadzenia analizy aktywności w procesie terapeutycznym nakierowanym na potrzeby dziecka i rodziny. 3). Nabycie umiejętności nawiązywania relacji terapeutycznej z dzieckiem i jego środowiskiem. |
||||||||||||||||||||||||
Pełny opis: |
ĆWICZENIA 1: Podstawy teoretyczne terapii zajęciowej dzieci. Charakterystyka obszarów interwencji terapeutycznej. Narzędzia oceny stosowane w terapii zajęciowej dzieci. Wpływ zaburzeń funkcjonalnych w obrębie kończyny górnej na uczestnictwo dziecka w czynnościach życia codziennego, zabawie i nauce. 2: Nawiązywanie relacji terapeutycznej z dzieckiem i rodzina. Planowanie i przeprowadzanie procesu terapii zajęciowej nakierowanego na potrzeby dziecka i rodziny. 3: Integracja sensoryczna. 4: Alternatywne formy komunikacji. 5: Analiza aktywności dziecka w zakresie czynności życia codziennego, zabawy i nauki.
|
||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
LITERATURA PODSTAWOWA: 1). KulisA, Chrabota U, Szmurło M, Batorowicz B, Terapia zajęciowa dzieci, Warszawa 2019, PZWL 2). Kulis A, Terapia zajęciowa w pediatrii, w red. Bac A, Terapia zajęciowa, Warszawa 2016, PZWL 3). Case- Smith J, Occupational therapy for children, Missouri 2009, Elsevier LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: 1). Rodger S, Ziviani J, Occupational therapy with children, UK 2006, Blackwell Publishing |
||||||||||||||||||||||||
Efekty uczenia się: |
EK1 Wiedza: Student definiuje podstawowe pojęcia związane z procesem terapeutycznym i podstawami teoretycznymi terapii zajęciowej dzieci – K_W27 EK2 Umiejętności: Student potrafi przeprowadzić analizę aktywności z dzieckiem w zakresie czynności życia codziennego, zabawy i nauki zgodnie z zasadami terapii nakierowanej na potrzeby dziecka i rodziny– K_U19 EK3 Kompetencje społeczne: Student potrafi nawiązać relacje terapeutyczna z dzieckiem i jego środowiskiem z zachowaniem zasad autonomii – K_K01, K_K03 |
||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
OCENA FORMUJĄCA – SKŁADOWE: 1: Przeprowadzenie analizy aktywności 2: Aktywność na zajęciach 3: Test teoretyczny OCENA PODSMOWUJĄCA 1: Średnia ważona ocen formujących WARUNKI ZALICZENIA PRZEDMIOTU 1: Uczestnictwo w zajęciach 2: Pozytywna ocena z testu KRYTERIA OCENY
|
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Kliniczne, 42 godzin
|
|
Koordynatorzy: | ALEKSANDRA KULIS | |
Prowadzący grup: | URSZULA CHRABOTA, ALEKSANDRA KULIS, Agnieszka Żychowicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Kliniczne - Egzamin |
|
Skrócony opis: |
Bez zmian. Treści takie same jak w podstawowych informacjach o przedmiocie. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Kliniczne, 28 godzin
|
|
Koordynatorzy: | ALEKSANDRA KULIS | |
Prowadzący grup: | URSZULA CHRABOTA, ALEKSANDRA KULIS | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Kliniczne - Egzamin |
|
Skrócony opis: |
Bez zmian. Treści takie same jak w podstawowych informacjach o przedmiocie. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Kliniczne, 42 godzin
|
|
Koordynatorzy: | ALEKSANDRA KULIS | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Kliniczne - Egzamin |
|
Skrócony opis: |
Bez zmian. Treści takie same jak w podstawowych informacjach o przedmiocie. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Kliniczne, 28 godzin
|
|
Koordynatorzy: | ALEKSANDRA KULIS | |
Prowadzący grup: | ALEKSANDRA KULIS | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Kliniczne - Egzamin |
|
Skrócony opis: |
Bez zmian. Treści takie same jak w podstawowych informacjach o przedmiocie. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Kliniczne, 28 godzin
|
|
Koordynatorzy: | ALEKSANDRA KULIS | |
Prowadzący grup: | ALEKSANDRA KULIS | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Kliniczne - Egzamin |
|
Skrócony opis: |
Bez zmian, zgodnie z podstawowymi informacjami o przedmiocie. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Wychowania Fizycznego w Krakowie.