Etyka stosowana dla terapeutów zajęciowych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | RTZ-SM>ETYKA | ||||||||||||||||||||||||
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||
Nazwa przedmiotu: | Etyka stosowana dla terapeutów zajęciowych | ||||||||||||||||||||||||
Jednostka: | Wydział Rehabilitacji Ruchowej | ||||||||||||||||||||||||
Grupy: | |||||||||||||||||||||||||
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
||||||||||||||||||||||||
Język prowadzenia: | polski | ||||||||||||||||||||||||
KATEGORIA PRZEDMIOTU: | Przedmiot podstawowy |
||||||||||||||||||||||||
CZAS TRWANIA PRZEDMIOTU: | semestr 02 |
||||||||||||||||||||||||
FORMA ZAJĘĆ, LICZBA GODZIN: | Wykład |
||||||||||||||||||||||||
METODY DYDAKTYCZNE: | (M22) Wykłady |
||||||||||||||||||||||||
METODY OCENY - FORMUJĄCA: | (F1) Aktywność na zajęciach |
||||||||||||||||||||||||
METODY OCENY - PODSUMOWUJĄCA: | (P1) Egzamin pisemny |
||||||||||||||||||||||||
Skrócony opis: |
INFORMACJE O NAUCZYCIELACH AKADEMICKICH OSOBA ODPOWIEDZIALNA ZA KARTĘ: Agnieszka Smrokowska-Reichmann WYMAGANIA WSTĘPNE 1). Ogólna wiedza na temat istoty terapii zajęciowej. 2). Ogólna wiedza dotycząca prawidłowego podejścia terapeuty zajęciowego do pacjenta i jego rodziny. CELE PRZEDMIOTU 1). Przedstawienie przedmiotu i zakresu etyki, ze szczególnym odniesieniem do działania terapeutycznego. 2). Wykształcenie prawidłowej etycznie postawy terapeuty zajęciowego. |
||||||||||||||||||||||||
Pełny opis: |
WYKŁADY 1: Pojęcia i zadania etyki, wartości i normy, etyka a moralność, etyka a prawo. 2: Przegląd podstawowych stanowisk etycznych. 3: Wzory etyczne w pracy terapeutycznej. 4: Etyka zawodowa i kodeksy etyczne. 5: Odpowiedzialność zawodowa i obowiązki etyczne terapeuty zajęciowego. 6: Zastosowanie zasad etycznych w pracy z różnymi grupami pacjentów / ich rodzinami. 7: Dylematy etyczne w pracy terapeuty zajęciowego oraz ich rozwiązywanie. 8: Refleksja etyczna jako profilaktyka wypalenia zawodowego u terapeutów zajęciowych.
|
||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
LITERATURA PODSTAWOWA: 1). A. Smrokowska-Reichmann - Etyka zawodu terapeuty zajęciowego, w: A. Bac (red.) - Terapia zajęciowa, Warszawa 2016, PZWL. 2). V.J. Bourke - Historia etyki, Toruń, 1994, Wyd. Krupski i Ska 3). M. Sułek, J. Swinarski - Etyka jako filozofia dobrego działania zawodowego, Warszawa 2001, Bellona. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: 1). J. Woleński, J. Hartman - Wiedza o etyce, Warszawa, 2009, PWN 2). P. Singer (red.) - Przewodnik po etyce, Warszawa, 1998, Książka i Wiedza 3). R.B. Brandt - Etyka. Zagadnienia etyki normatywnej i metaetyki, Warszawa, 1996, PWN |
||||||||||||||||||||||||
Efekty uczenia się: |
EK1 Wiedza: Zna i rozumie zadania etyki oraz główne stanowiska etyczne. K_W07, K_W09, K_W12 EK2 Wiedza: Zna i rozumie znaczenie etyki zawodowej oraz odpowiedzialności etycznej terapeuty zajęciowego. K_W07, K_W09, K_W12 EK3 Wiedza: Zna i rozumie problematykę szerokiej refleksji etycznej dotyczącej zasad pracy z pacjentami i rozwiązywania dylematów etycznych. K_W07, K_W09, K_W12 |
||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
OCENA FORMUJĄCA – SKŁADOWE: 1: Aktywność na zajęciach 2: Test teoretyczny OCENA PODSMOWUJĄCA 1: Średnia ważona ocen formujących WARUNKI ZALICZENIA PRZEDMIOTU 1: Uczestnictwo w zajęciach 2: Zaliczenie projektu 3: Pozytywna ocena z testów KRYTERIA OCENY
|
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Wychowania Fizycznego w Krakowie.