Akademia Wychowania Fizycznego w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium magisterskie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: RTZ-SM>SEMIN1
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium magisterskie
Jednostka: Wydział Rehabilitacji Ruchowej
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 6.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
KATEGORIA PRZEDMIOTU:

Przedmiot podstawowy

CZAS TRWANIA PRZEDMIOTU:

semestr 02
semestr 03
semestr 04

FORMA ZAJĘĆ, LICZBA GODZIN:

Seminarium dyplomowe

METODY DYDAKTYCZNE:

(M1) Burza mózgów
(M15) Praca pod kierunkiem
(M16) Praca w grupach
(M17) Prezentacje multimedialne
(M18) Seminarium
(M4) Dyskusja
(M7) Konsultacje
(M9) Metoda problemowa

METODY OCENY - FORMUJĄCA:

(F1) Aktywność na zajęciach
(F4) Odpowiedź ustna
(F6) Projekt indywidualny
(F8) Referat

METODY OCENY - PODSUMOWUJĄCA:

(P2) Egzamin ustny

Skrócony opis:

INFORMACJE O NAUCZYCIELACH AKADEMICKICH

OSOBA ODPOWIEDZIALNA ZA KARTĘ: dr Anna Bukowska

WYMAGANIA WSTĘPNE

1). Wiedza i kompetencje wymagane na przedmiocie "Metodologia badan i statystyka"

CELE PRZEDMIOTU

1). Przygotowanie studenta do pracy badawczej w tym do przygotowania pisemnej pracy magisterskiej i jej zreferowania przed komisją oceniającą.

Pełny opis:

ĆWICZENIA

1: Koncepcja pracy naukowej i zasady prowadzenia badan.

2: Sformułowanie i uzasadnienie wyboru tytułu pracy magisterskiej.

3: Doskonalenie umiejętności pozyskiwania i gromadzenia informacji naukowych – krytyczna ocena literatury.

4: Poprawny układ pracy. Przykłady konstruowania prac naukowych dotyczących terapii zajęciowej oraz szeroko pojętej rehabilitacji społecznej.

5: Postawienie problemu badawczego, formułowanie celu pracy, pytania i hipotezy Badawcze. Dobór odpowiednich metod badawczych dla zrealizowania celu pracy.

6: Przedstawianie wyników badan, analiza materiału badawczego na szerokim tle Problemowym i formułowanie wniosków.

7: Krytyczna analiza i korekta wybranych tekstów naukowych.

8: Referowanie przygotowanych wcześniej prac naukowych - ocena i dyskusja.


OBCIĄŻENIE PRACĄ STUDENTA W SEMESTRZE

Forma aktywności Średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności
Godziny kontaktowe z nauczycielem akademickim, w tym:
Godziny wynikające z planu studiów 60
Konsultacje przedmiotowe 0
Egzaminy i zaliczenia w sesji 0
Inne 0
Godziny bez udziału nauczyciela akademickiego wynikające z nakładu pracy studenta, w tym:
Przygotowanie się do zajęć, w tym studiowanie zalecanej literatury 150
Opracowanie wyników 100
Przygotowanie raportu, projektu, prezentacji, dyskusji 150
Prowadzenie badań 127
Sumaryczna liczba godzin dla przedmiotu wynikająca z ca¬łego nakładu pracy studenta 525
Sumaryczna liczba punktów ECTS dla przedmiotu 21
Literatura:

LITERATURA PODSTAWOWA:

1). Grabowski H., Metody empiryczne w naukach o kulturze fizycznej, Kraków, 1996, AWF

2). Kasperczyk T. Poradnik metodyczny pisania prac i prowadzenia badań naukowych w zakresie nauk kultury fizycznej, Kraków : Wydawnictwo Jet, 2013.

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

1). Weiner J. — Techmiki pisania prac naukowych, Kraków, 1992, UJ 

Efekty uczenia się:

EK1 Wiedza:

Student ma pogłębioną wiedze w obszarze związanym z tematyka pracy badawczej.

EK2 Wiedza:

Student ma wiedze w zakresie prawa autorskiego i ochrony własności intelektualnej

EK3 Wiedza:

Student umie wyszukać i dobrać literaturę

EK4 Wiedza:

Student posiada umiejętność przygotowania pisemnej pracy magisterskiej

EK5 Wiedza:

Student umie analizować i krytycznie oceniać wyniki badan

EK6 Wiedza:

Student umie ustnie zaprezentować wybrane zagadnienie naukowe

EK7 Kompetencje społeczne:

Student potrafi posługiwać się zdobyta wiedza i samodzielnie poszerzać jej zakres.

EK8 Kompetencje społeczne:

Student potrafi rozwiązywać złożone zadania badawcze związane z tematyka pracy

EK9 Kompetencje społeczne:

Student potrafi formułować opinie w sprawach zawodowych związanych z zakresem badań.

Metody i kryteria oceniania:

OCENA FORMUJĄCA – SKŁADOWE:

1: Projekt indywidualny

2: Kolokwium

3: Aktywność na zajęciach

4: Referat

OCENA PODSMOWUJĄCA

1: Egzamin ustny

WARUNKI ZALICZENIA PRZEDMIOTU

1: W sem. 2 - przygotowanie koncepcji pracy, sformułowanie tematu i celu pracy, zebranie

wstepnej literatury.

2: W sem. 3- przeprowadzenie badan, uzupełnienie literatury, napsanie pierwszego rozdziału

pracy.

3: W sem. 4 - opracowanie wyników badan, napisanie i złozenie pracy magisterskiej.

KRYTERIA OCENY


EFEKT KSZTAŁCENIA 1

OCENA WYMAGANIA
3,0 Student opanował wiedzę podręcznikową z zakresu podejmowanego tematu badawczego.
4,0 Jak wyżej oraz student opanował wiedze z artykułów naukowych z zakresu podejmowanego tematu badawczego.
5,0 Jak wyżej oraz student opanował wiedze z najnowszych artykułów naukowych w tym z artykułów obcojęzycznych.


EFEKT KSZTAŁCENIA 2

OCENA WYMAGANIA
3,0 Student rozumie pojęcie pracy autorskiej i zna zakres jej ochrony, w tym zakres dozwolonego użytku cudzych prac
4,0 Jak wyżej oraz potrafi wskazać cechy oryginalności pracy
5,0 Jak wyżej oraz zna zasady dobrych praktyk przy wykorzystywaniu i powoływaniu się na prace innych osób


EFEKT KSZTAŁCENIA 3

OCENA WYMAGANIA
3,0 Student zebrał literaturę dostępną w uczelnianej bibliotece.
4,0 Jak wyżej oraz student skorzystał z literatury dostępnej w bazach danych.
5,0 Jak wyżej oraz student zebrał najnowsza literaturę z polskich i zagranicznych baz danych.


EFEKT KSZTAŁCENIA 4

OCENA WYMAGANIA
3,0 Konstrukcja pracy magisterskiej jest poprawna, jednak w pracy występują błędy edytorskie.
4,0 Konstrukcja pracy magisterskiej poprawna, zgodnie z prawidłowymi zasadami redakcji i edycji, z nielicznymi drobnymi błędami.
5,0 Konstrukcja pracy magisterskiej poprawna, zgodnie z prawidłowymi zasadami redakcji i edycji.


EFEKT KSZTAŁCENIA 5

OCENA WYMAGANIA
3,0 Student krytycznie omawia wyniki swoich badan, dostrzegając w nich zarówno pozytywne i negatywne strony.
4,0 Jak wyżej oraz student omawia wyniki swoich badan w kontekście innych prac naukowych.
5,0 Jak wyżej oraz student odnosi swoje wyniki na najnowszych prac naukowych.


EFEKT KSZTAŁCENIA 6

OCENA WYMAGANIA
3,0 Student czyta poprawnie skonstruowany referat na wybrany temat na podstawie wcześniej przygotowanych materiałów.
4,0 Student samodzielnie przedstawia poprawnie skonstruowany referat na wybrany temat popełniając przy tym drobne błędy.
5,0 Student samodzielnie przedstawia poprawnie skonstruowany referat na wybrany temat.


EFEKT KSZTAŁCENIA 7

OCENA WYMAGANIA
3,0 Student mało aktywny na zajęciach - rzadko zabierał głos w temacie ćwiczeń.
4,0 Student aktywy na zajęciach, często zabierał głos w temacie ćwiczeń.
5,0 Student aktywny na zajęciach, na których prawie zawsze zabierał głos w temacie ćwiczeń.


EFEKT KSZTAŁCENIA 8

OCENA WYMAGANIA
3,0 Student realizuje plan przygotowania pracy magisterskiej z niewielkim opóźnieniem.
4,0 Student realizuje plan przygotowania pracy magisterskiej zgodnie z harmonogramem, w odpowiedniej kolejności.
5,0 do ustalenia


EFEKT KSZTAŁCENIA 9

OCENA WYMAGANIA
3,0 Student co najmniej 2 krotnie zabierał głos wyrażając swoja opinie w dyskusji na seminarium. Podczas egzaminu magisterskiego prawidłowo odpowiada na pytania.
4,0 Student często zabierał głos wyrażając swoja opinie w dyskusji na seminarium. Podczas egzaminu magisterskiego prawidłowo odpowiada na pytania.
5,0 Student prawie zawsze zabierał głos wyrażając swoja opinie w dyskusji na seminarium. Podczas egzaminu magisterskiego prawidłowo odpowiada na pytania.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-03-01 - 2020-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: ANNA BUKOWSKA, DOROTA GAZUREK
Prowadzący grup: PAULINA ALEKSANDER-SZYMANOWICZ, ANETA BAC, ANNA BUKOWSKA, URSZULA CHRABOTA, JOANNA CZESAK, IZABELA GÓRSKA, EDYTA JANUS, ALEKSANDRA KULIS, SZYMON PASIUT, AGNIESZKA SMROKOWSKA-REICHMANN, JOANNA STOŻEK, PAWEŁ ŻYCHOWICZ
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie
Pełny opis:

Bez zmian. Tak jak w poprzednim cyklu kształcenia.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)

Okres: 2021-03-01 - 2021-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: ANNA BUKOWSKA, DOROTA GAZUREK
Prowadzący grup: ANETA BAC, KATARZYNA FILAR-MIERZWA, MARTA FRANKIEWICZ, DOROTA GAZUREK, IZABELA GÓRSKA, EDYTA JANUS, ALEKSANDRA KULIS, ELŻBIETA MIREK, MAGDALENA NACZK-MUSIAŁ, AGNIESZKA SMROKOWSKA-REICHMANN, JOANNA STOŻEK
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)

Okres: 2022-03-01 - 2022-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: ANNA BUKOWSKA, DOROTA GAZUREK
Prowadzący grup: PAULINA ALEKSANDER-SZYMANOWICZ, ANETA BAC, URSZULA CHRABOTA, IZABELA GÓRSKA, EDYTA JANUS, ALEKSANDRA KULIS, ANNA MISIOREK, MAGDALENA NACZK-MUSIAŁ, SZYMON PASIUT, ANNA PAWLIKOWSKA, AGNIESZKA SMROKOWSKA-REICHMANN
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)

Okres: 2023-03-01 - 2023-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: ANNA BUKOWSKA, DOROTA GAZUREK
Prowadzący grup: PAULINA ALEKSANDER-SZYMANOWICZ, ANETA BAC, URSZULA CHRABOTA, KATARZYNA CZYŻEWSKA, KATARZYNA FILAR-MIERZWA, IZABELA GÓRSKA, EDYTA JANUS, ALEKSANDRA KULIS, ANNA MISIOREK, MAGDALENA NACZK-MUSIAŁ, SZYMON PASIUT, AGNIESZKA SMROKOWSKA-REICHMANN, JAKUB SZCZECHOWICZ, PAWEŁ ŻYCHOWICZ
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2024-03-01 - 2024-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: ANNA BUKOWSKA, DOROTA GAZUREK
Prowadzący grup: ANNA BUKOWSKA, URSZULA CHRABOTA, KATARZYNA FILAR-MIERZWA, IZABELA GÓRSKA, EDYTA JANUS, ALEKSANDRA KULIS, ANNA MISIOREK, AGNIESZKA SMROKOWSKA-REICHMANN
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Wychowania Fizycznego w Krakowie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0