Akademia Wychowania Fizycznego w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Obsługa klienta

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: TTR/HOT-SL>OK
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Obsługa klienta
Jednostka: Zakład Hotelarstwa
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 5.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
KATEGORIA PRZEDMIOTU:

Przedmiot podstawowy

CZAS TRWANIA PRZEDMIOTU:

semestr 05

FORMA ZAJĘĆ, LICZBA GODZIN:

Ćwiczenia
Wykład

METODY DYDAKTYCZNE:

(M1) Burza mózgów
(M12) Metoda sytuacyjna
(M16) Praca w grupach
(M18) Seminarium
(M19) Symulacja
(M22) Wykłady

METODY OCENY - FORMUJĄCA:

(F1) Aktywność na zajęciach
(F2) Ćwiczenia praktyczne
(F4) Odpowiedź ustna
(F7) Projekt zespołowy
(F8) Referat

METODY OCENY - PODSUMOWUJĄCA:

(P2) Egzamin ustny

Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest przygotowanie studentów do fachowej, profesjonalnej obsługi klientów w przyszłej pracy zawodowej. Celem jest również przedstawienie roli jaką pełni obsługa klienta w świadczeniu usług turystycznych. Program zajęć przewiduje zaznajomienie studentów z cechami dobrej, fachowej obsługi klienta, zaznajomienie z uwarunkowaniami zachowań klientów na rynku turystycznym oraz modelami zachowań klientów, zaznajomienie z psychologią zachowań klientów, etykietą w biznesie, zaznajomienie z wartością obsługi klienta.

WYMAGANIA WSTĘPNE:

1. Znajomość problematyki z zakresu obsługi ruchu turystycznego, marketingu, psychologii, savoire vivre.

Pełny opis:

WYKŁADY:

Zagadnienia definicyjne i wprowadzjące z zakresu obsługi klienta.

Elementy składowe obsługi klienta interdyscyplinarność zjawiska.

Potrzeba szkolenia w zakresie fachowej obsługi klientów, korzyści wynikające z właściwego podejścia do klientów, umiejętność wykorzystania w przyszłości odpowiedniego podejścia do klientów. Czynnik ludzki w procesie usługowym Cechy dobrej i złej obsługi klienta, na czym polega fachowa obsługa klienta.

Cechy personelu obsługującego klientów w turystyce, wymagania klientów i ich wpływ na obsługę.

Oczekiwania turystów jako usługobiorców i specyfika ich obsługi.

Typologia klientów i strategia ich obsługi.

Umiejętność oceny wartości obsługi klientów w turystyce w kontekście korzyści przynoszonych przez dobrą obsługę.

Zachowania klientów i ich wpływ na proces obsługi, uwarunkowania wewnętrzne i zewnętrzne zachowań konsumentów na rynku na rynku turystycznym.

ĆWICZENIA:

Kultura osobista i zawodowa a obsługa klienta (przywitanie, podawanie ręki, przedstawianie w różnych sytuacjach, ze szczególnym uwzględnieniem hotelu.

Pojęcie i istota komunikacji interpersonalnej (umiejętności społeczne): umiejętność nawiązywania i podtrzymywania kontaktów, wywierania wpływu, rozwiązywania sytuacji konfliktowych, negocjacji.

Wzbudzanie zaufania. Mowa werbalna i niewerbalna (ton i barwa głosu, uśmiech, gesty).

Analiza potrzeb: rodzaje pytań; Zalety i ograniczenia pytań otwartych i zamkniętych. Ćwiczenia praktyczne

Sprzedaż doradcza / produktowa. Nawiązanie kontaktu z klientem i techniki budowania relacji (Technika: efektu pierwszego wrażenia, Technika dbania o relacje; Technika odsłaniania intencji, Technika odzwierciedlania; Technika "small talk„. Propozycje możliwości rozwiązania problemów. Ze szczególnym uwzględnieniem sytuacji hotelowych. Ćwiczenia praktyczne

Technika 'mystery client' . Ćwiczenia praktyczne.

Prezentacja oferty handlowej (cechy dobrej prezentacji, struktura prezentacji, najczęściej popełniane błędy). Znajomość produktu oraz umiejętność opisywania go w sposób zrozumiały dla klienta. Ćwiczenia praktyczne

Finalizowanie sprzedaży. Ćwiczenia praktyczne

Literatura:

Literatura podstawowa

1. Rudnicki L., Zachowania konsumentów na rynku, AE w Krakowie, 2010.

2, Roberts-Phepls G., Ćwiczenia z zakresu obsługi klienta, Oficyna Ekonomiczna, Warszawa 2000

3. Kaganek K., Obsługa klienta. W: Marketing w turystyce, Instytut Turystyki Oddział Kraków, Kraków 2001.

Literatura uzupełniająca

1. Pankiewicz K., Alchemia sprzedaży, Helion, Gliwice 2007.

2. V, Gee J., Program szkolenia z zakresu obsługi klienta, Oficyna Ekonomiczna, Warszawa 2000.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Dziekańskie, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: PIOTR DĄBROWSKI
Prowadzący grup: PIOTR DĄBROWSKI, IWONA DOMINEK
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Dziekańskie - Zaliczenie
Wykład - Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Wychowania Fizycznego w Krakowie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)