Promocja i informacja w hotelarstwie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | TTR/HOT-SL>PIH |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Promocja i informacja w hotelarstwie |
Jednostka: | Zakład Obsługi Ruchu Turystycznego |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
KATEGORIA PRZEDMIOTU: | Przedmiot podstawowy |
CZAS TRWANIA PRZEDMIOTU: | semestr 01 |
FORMA ZAJĘĆ, LICZBA GODZIN: | Ćwiczenia |
METODY DYDAKTYCZNE: | (M11) Metoda projektów |
METODY OCENY - FORMUJĄCA: | (F1) Aktywność na zajęciach |
METODY OCENY - PODSUMOWUJĄCA: | (P1) Egzamin pisemny |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie studentów od strony teoretycznej, jak i praktycznej z systemem i rolą promocji i informacji w funkcjonowaniu przedsiębiorstw hotelarskich na rynku turystycznym |
Pełny opis: |
WYKŁADY: 1. Promocja w systemie marketingu. Pojecie promotion mix- reklama, promocja sprzedaży, sprzedaż osobista, public relations. Narzędzia i techniki poszczególnych rodzajów promocji w kontekście działalności obiektów noclegowych – 3 godz. 2. Znaczenie reklamy we współczesnym świecie. Rodzaje i zasady tworzenia reklamy. Wady i zalety mediów reklamowych. Oddziaływanie reklamy na konsumenta – 4 godz. 3. Wykorzystanie różnych narzędzi promocji sprzedaży w hotelarstwie. Sprzedaż osobista i jej znaczenie dla obiektu noclegowego. Istota i rola public relations, wykorzystanie technik PR w budowaniu wizerunku przedsiębiorstwa hotelarskiego – 3 godz. 4. Nowoczesne narzędzia promocji: e- i m- promocja i ich wykorzystanie w hotelarstwie – 3 godz. 5. Informacja turystyczna, jej cechy i znaczenie w hotelarstwie – 2 godz. ĆWICZENIA: 1. Tworzenie kampanii promocyjnych w hotelarstwie: przygotowanie briefu kampanii promocyjnej, dobór narzędzi, samodzielne zaprojektowanie prasowego ogłoszenia reklamowego, strony internetowej, reklamy na Facebook – 6 godz. 2. Dobór nośników reklamy z uwzględnieniem charakteru obiektu noclegowego, lokalizacji, sezonowości - 2 godz. 3. Promocja obiektu hotelarskiego w Internecie – rejestracja na booking.com i HRS, przygotowanie briefu reklamy internetowej ze wskazaniem odpowiednich form dla obiektów hotelarskich - 2 godz. 4. Współpraca z agencją reklamową i domem mediowym – 1 godz. 5. Współpraca z systemami informacji turystycznej (ISIT, CIT, MSIT, MCIT) – 2 godz. |
Literatura: |
PODSTAWOWA: 1. Marek Turkowski, Marketing usług hotelarskich, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2010 2. Zygmunt Kruczek, Bartłomiej Walas, Promocja i informacja w turystyce, Wydawnictwo Proksenia, Kraków 2010 UZUPEŁNIAJĄCA: 3. Jan W. Wiktor, Komunikacja marketingowa: modele, struktury, formy przekazu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2013 |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: 1. Ma podstawową wiedzę z zakresu technik i narzędzi promocji stosowanych w działalności hotelarskiej, ze szczególnym uwzględnieniem e-promocji Wiedza: 2. Posiada wiedzę na temat roli i wpływu działalności promocyjnej oraz informacyjnej na turystę korzystającego z usług noclegowych Umiejętności: 3. Potrafi wykorzystywać zdobytą podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu promocji, umie pozyskiwać informacje niezbędne w procesie podejmowania decyzji biznesowych, związanych z działalnością marketingową obiektu noclegowego Umiejętności: 4. Potrafi określić cele promocji, pozyskać informacje rynkowe o konkurencyjnych obiektach noclegowych i wybranych segmentach rynku oraz przygotować projekt kampanii promocyjnej Kompetencje: 5. Potrafi podejmować decyzje co do wyboru odpowiednich technik i narzędzi promocji oraz przygotować scenariusze i projekty podstawowych narzędzi promocji. |
Metody i kryteria oceniania: |
Projekt zespołowy, projekt indywidualny, aktywność na zajęciach, egzamin pisemny, zaliczenie ustne |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Dziekańskie, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | KRZYSZTOF BORKOWSKI | |
Prowadzący grup: | KRZYSZTOF BORKOWSKI, LESZEK MAZANEK | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Dziekańskie - Zaliczenie Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Wychowania Fizycznego w Krakowie.