Akademia Wychowania Fizycznego w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Promocja i informacja w hotelarstwie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: TTR/HOT-SL>PIH
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Promocja i informacja w hotelarstwie
Jednostka: Zakład Obsługi Ruchu Turystycznego
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
KATEGORIA PRZEDMIOTU:

Przedmiot podstawowy

CZAS TRWANIA PRZEDMIOTU:

semestr 01

FORMA ZAJĘĆ, LICZBA GODZIN:

Ćwiczenia
Wykład

METODY DYDAKTYCZNE:

(M11) Metoda projektów
(M16) Praca w grupach
(M22) Wykłady
(M4) Dyskusja
(M9) Metoda problemowa

METODY OCENY - FORMUJĄCA:

(F1) Aktywność na zajęciach
(F2) Ćwiczenia praktyczne
(F4) Odpowiedź ustna
(F6) Projekt indywidualny

METODY OCENY - PODSUMOWUJĄCA:

(P1) Egzamin pisemny

Skrócony opis:

Celem zajęć jest zapoznanie studentów od strony teoretycznej, jak i praktycznej z systemem i rolą promocji i informacji w funkcjonowaniu przedsiębiorstw hotelarskich na rynku turystycznym

Pełny opis:

WYKŁADY:

1. Promocja w systemie marketingu. Pojecie promotion mix- reklama, promocja sprzedaży, sprzedaż osobista, public relations. Narzędzia i techniki poszczególnych rodzajów promocji w kontekście działalności obiektów noclegowych – 3 godz.

2. Znaczenie reklamy we współczesnym świecie. Rodzaje i zasady tworzenia reklamy. Wady i zalety mediów reklamowych. Oddziaływanie reklamy na konsumenta – 4 godz.

3. Wykorzystanie różnych narzędzi promocji sprzedaży w hotelarstwie. Sprzedaż osobista i jej znaczenie dla obiektu noclegowego. Istota i rola public relations, wykorzystanie technik PR w budowaniu wizerunku przedsiębiorstwa hotelarskiego – 3 godz.

4. Nowoczesne narzędzia promocji: e- i m- promocja i ich wykorzystanie w hotelarstwie – 3 godz.

5. Informacja turystyczna, jej cechy i znaczenie w hotelarstwie – 2 godz.

ĆWICZENIA:

1. Tworzenie kampanii promocyjnych w hotelarstwie: przygotowanie briefu kampanii promocyjnej, dobór narzędzi, samodzielne zaprojektowanie prasowego ogłoszenia reklamowego, strony internetowej, reklamy na Facebook – 6 godz.

2. Dobór nośników reklamy z uwzględnieniem charakteru obiektu noclegowego, lokalizacji, sezonowości - 2 godz.

3. Promocja obiektu hotelarskiego w Internecie – rejestracja na booking.com i HRS, przygotowanie briefu reklamy internetowej ze wskazaniem odpowiednich form dla obiektów hotelarskich - 2 godz.

4. Współpraca z agencją reklamową i domem mediowym – 1 godz.

5. Współpraca z systemami informacji turystycznej (ISIT, CIT, MSIT, MCIT) – 2 godz.

Literatura:

PODSTAWOWA:

1. Marek Turkowski, Marketing usług hotelarskich, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2010

2. Zygmunt Kruczek, Bartłomiej Walas, Promocja i informacja w turystyce, Wydawnictwo Proksenia, Kraków 2010

UZUPEŁNIAJĄCA:

3. Jan W. Wiktor, Komunikacja marketingowa: modele, struktury, formy przekazu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2013

Efekty uczenia się:

Wiedza: 1. Ma podstawową wiedzę z zakresu technik i narzędzi promocji stosowanych w działalności hotelarskiej, ze szczególnym uwzględnieniem e-promocji

Wiedza: 2. Posiada wiedzę na temat roli i wpływu działalności promocyjnej oraz informacyjnej na turystę korzystającego z usług noclegowych

Umiejętności: 3. Potrafi wykorzystywać zdobytą podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu promocji, umie pozyskiwać informacje niezbędne w procesie podejmowania decyzji biznesowych, związanych z działalnością marketingową obiektu noclegowego

Umiejętności: 4. Potrafi określić cele promocji, pozyskać informacje rynkowe o konkurencyjnych obiektach noclegowych i wybranych segmentach rynku oraz przygotować projekt kampanii promocyjnej

Kompetencje: 5. Potrafi podejmować decyzje co do wyboru odpowiednich technik i narzędzi promocji oraz przygotować scenariusze i projekty podstawowych narzędzi promocji.

Metody i kryteria oceniania:

Projekt zespołowy, projekt indywidualny, aktywność na zajęciach, egzamin pisemny, zaliczenie ustne

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Dziekańskie, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: KRZYSZTOF BORKOWSKI
Prowadzący grup: KRZYSZTOF BORKOWSKI, LESZEK MAZANEK
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Dziekańskie - Zaliczenie
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Wychowania Fizycznego w Krakowie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0