Usługi hotelowe i gastronomiczne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | TTR/HOT-SL>UHG | ||||||||||||||||||||||||
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||
Nazwa przedmiotu: | Usługi hotelowe i gastronomiczne | ||||||||||||||||||||||||
Jednostka: | Zakład Hotelarstwa | ||||||||||||||||||||||||
Grupy: | |||||||||||||||||||||||||
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
||||||||||||||||||||||||
Język prowadzenia: | polski | ||||||||||||||||||||||||
CZAS TRWANIA PRZEDMIOTU: | semestr 04 |
||||||||||||||||||||||||
FORMA ZAJĘĆ, LICZBA GODZIN: | Ćwiczenia |
||||||||||||||||||||||||
METODY DYDAKTYCZNE: | (M11) Metoda projektów |
||||||||||||||||||||||||
METODY OCENY - FORMUJĄCA: | (F6) Projekt indywidualny |
||||||||||||||||||||||||
METODY OCENY - PODSUMOWUJĄCA: | (P1) Egzamin pisemny |
||||||||||||||||||||||||
Skrócony opis: |
INFORMACJE O NAUCZYCIELACH AKADEMICKICH OSOBA ODPOWIEDZIALNA ZA KARTĘ: dr Izabela Kapera WYMAGANIA WSTĘPNE 1)Zaliczenie przedmiotu hotelarstwo CELE PRZEDMIOTU Cel 1. Poszerzenie wiedzy z zakresu hotelarstwa Cel 2 Zdobycie wiedzy teoretycznej i umiejętności związanych ze świadczeniem usług hotelarskich Cel 3 Zdobycie umiejętności w zakresie klasyfikowania i charakteryzowania usług hotelarskich Cel 4 Zapoznanie z podstawowymi problemami występującymi przy realizacji usług hotelarskich Cel 5 Poznanie metod oraz technik obsługi z uwzględnieniem estetyki i kultury obsługi Cel 6 Uzyskanie umiejętności w zakresie badania opinii gości obiektu noclegowego na temat świadczonych w nim usług |
||||||||||||||||||||||||
Pełny opis: |
WYKŁADY 1: Usługi hotelarskie – cechy i klasyfikacja – 2 godz. 2: Najważniejsze mierniki charakteryzujące hotelarstwo i jego usługi – 2 godz. 3: Usługi hotelarskie w różnych rodzajach obiektów, w tym w środkach transportu – 2 godz. 4: Usługi gastronomiczne w obiekcie hotelarskim (podstawowe pojęcia związane z gastronomią, rodzaje usług gastronomicznych) – 2 godz. 5: Usługi gastronomiczne w obiekcie hotelarskim (organizacja procesu produkcyjnego) – 2 godz. 6: Usługi gastronomiczne w obiekcie hotelarskim (jakość usług gastronomicznych, HACCP) – 1 godz. 7: Usługi gastronomiczne w obiekcie hotelarskim (współczesne zagrożenia w gastronomii i zapobieganie zagrożeniom – 1 godz. 8: Usługi dodatkowe w hotelarstwie (podział i ogólna charakterystyka usług dodatkowych) – 1 godz. 9: Usługi dodatkowe w hotelarstwie (usługi spa & wellness, hotel jako miejsce organizacji konferencji) – 1 godz. 10: Usługa hotelarska jako produkt turystyczny – wprowadzenie w tematykę 2 godz. 11: Usługa hotelarska jako produkt turystyczny –istota usługi hotelarskiej jako produktu turystycznego – 2 godz. 12: Jakość usługi hotelarskiej – 2 godz. 13: Ceny w hotelarstwie – 2 godz. 14: Promocja usług hotelarskich - wprowadzenie – 2 godz. 15: Sprzedaż usług hotelarskich – 2 godz. 16: Marketing usług hotelarskich– 2 godz. 17: Kierunki rozwoju usług hotelarskich – 2 godz.. ĆWICZENIA 1: Wprowadzenie w tematykę przedmiotu (omówienie celów przedmiotu, programu, warunków zaliczenia i literatury- 1 godz. 2: Jakość usług hotelarskich, zakłócenia jakości i sposoby przeciwdziałania - 2 godz. 3: Znaczenie opinii klienta. Ułatwienia w wyrażaniu opinii przez klienta. Zbieranie danych oraz opinii o świadczonych usługach. Przygotowanie kwestionariusza do badań – 4 godz. 4: Usługi gastronomiczne w hotelarstwie – 8 godz. 5: Usługi dodatkowe w hotelarstwie, w tym atrakcyjnie zaplanowany czas gościa – 4 godz. 6: Usługi hotelarskie w wybranych obiektach hotelarskich – prezentacja wyników badań – 9 godz. 7: Omówienie wyników i zaliczenie ćwiczeń- 2 godz.
|
||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
LITERATURA PODSTAWOWA: 1). Turkowski M. — Marketing usług hotelarskich, Warszawa, 2010 2). Witkiewicz Z., Wilgocki S — Organizacja i technika pracy w zakładzie gastronomicznym, Gdansk, 2008 3). Kapera I., — HOTEL PROMOTION AS VIEWED BY CUSTOMERS,Service Management, 1/2015, Szczecin, 2015 LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: 1). Oparka S., Nowicka T., Klepacka B — Organizacja i technika pracy w hotelarstwie: skrypt praktycznej nauki zawodu,, Polanica Zdrój, 2003 2). Kapera I., — Usługi hotelarskie jako czynnik rozwoju turystyki biznesowej w Krakowie [w:] Bolesław Iwan, Marzena Kacprzak (red. nauk.) Turystyka biznesowa. Determinanty rozwoju, s. 271-289., Warszawa, 2012 3). Kapera I. — Usługi hotelarskie w transporcie morskim na przykładzie żeglugi promowej z Polski [w:] Bergier J., Zbikowski J., red. Hotelarstwo-stan i kierunki rozwoju, s.127-135., Biała Podlaska, 2008, |
||||||||||||||||||||||||
Efekty uczenia się: |
EK1 Wiedza: Zna i rozumie wybrane pojęcia z zakresu innych dziedzin związanych z turystyką i rekreacją, w tym nauk społecznych i przyrodniczych - K_W17 EK2 Umiejętności: Potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne i gospodarcze zachodzące w sferze turystyki i rekreacji -K_U18 EK8 Kompetencje społeczne: Potrafi wyrazić swoją opinię w sprawach zawodowych z zakresu turystyki i rekreacji - K_K09 |
||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
OCENA FORMUJĄCA – SKŁADOWE: 1: Kolokwium 2: Projekt indywidualny 3: Referat 4: Aktywność na zajęciach OCENA PODSMOWUJĄCA 1: Egzamin pisemny WARUNKI ZALICZENIA PRZEDMIOTU 1: Warunkiem zaliczenia ćwiczeń jest: 70% obecność na zajęciach, przygotowanie i wygłoszenie referatu oraz indywidualnego projektu, aktywny udział w ćwiczeniach. Po zaliczeniu ćwiczeń student przystępuje do egzaminu pisemnego w formie testowej z całości przedmiotu. KRYTERIA OCENY
|
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Wychowania Fizycznego w Krakowie.