Akademia Wychowania Fizycznego w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Promocja i informacja w turystyce

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: TTR/ORT-SL>PIT
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Promocja i informacja w turystyce
Jednostka: Zakład Obsługi Ruchu Turystycznego
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
KATEGORIA PRZEDMIOTU:

Przedmiot podstawowy

CZAS TRWANIA PRZEDMIOTU:

semestr 04

FORMA ZAJĘĆ, LICZBA GODZIN:

Ćwiczenia
Wykład

METODY DYDAKTYCZNE:

(M11) Metoda projektów
(M16) Praca w grupach
(M22) Wykłady
(M4) Dyskusja
(M9) Metoda problemowa

METODY OCENY - FORMUJĄCA:

(F1) Aktywność na zajęciach
(F2) Ćwiczenia praktyczne
(F4) Odpowiedź ustna

METODY OCENY - PODSUMOWUJĄCA:

(P1) Egzamin pisemny

Skrócony opis:

Celem zajęć jest zapoznanie studentów z systemem i rola promocji i informacji turystycznej na współczesnym rynku. Zostanie zwrócona szczególna uwaga na relacje i zależności zachodzące pomiędzy podmiotami rynku turystycznego z punktu widzenia działalności promocyjnej.

Pełny opis:

WYKŁAD:

1. Rola promocji. Pojecie promotion mix- reklama promocja sprzedaży, sprzedaż osobista, public relations. Narzędzia i techniki poszczególnych rodzajów promocji; Skuteczność i efektywność działań promocyjnych- 4 godz.

2. Reklama we współczesnym świecie. Definicja reklamy; wady i zalety środków reklamowych. Podstawowe zasady reklamy. Oddziaływanie reklamy na konsumenta. Współpraca z mediami. Reklama w internecie- 4 godz.

4. Rodzaje promocji sprzedaży. Sprzedaż osobista i jej znaczenie w turystyce- 3 godz.

5. Istota public relations, wykorzystanie technik PR w sytuacjach kryzysowych- 2 godz.

6. Informacja turystyczna i jej cechy- 2 godz.

ĆWICZENIA:

1. Tworzenie kampanii promocyjnych: przygotowanie briefu kampanii promocyjnej, dobór narzedzi, samodzielne zaprojektowanie prasowego ogłoszenia reklamowego, ulotki, reklamy radiowej- 8 godz.

2. Dobór nosników reklamy z uwzglednieniem cyklu zycia produktu i cech odbiorcy reklamy- 2 godz.

3. Promocja w Internecie- 2 godz.

4. Współpraca z agencją reklamową- 1 godz.

5. Współpraca z systemami informacji turystycznej (ISIT, CIT, MSIT, MCIT)- 2 godz.

Literatura:

1. Zygmunt Kruczek, Bartłomiej Walas, Promocja i informacja w turystyce, Wydawnictwo Proksenia, Kraków 2010

2. Informacja turystyczna, red. nauk. Aleksander Panasiuk, Wydawnictwo C. H. Beck, Warszawa 2010

Efekty uczenia się:

Wiedza: definiuje oraz wskazuje role promocji w systemie marketingu. Objaśnia wpływ działalności promocyjnej na klienta-turystę.

Wiedza: charakteryzuje cechy mediów i innych kanałów komunikacji, wykorzystywane w promocji marketingowej

Umiejętności: Potrafi wykorzystywać zdobyta podstawowa wiedze teoretyczna z zakresu promocji, umie pozyskiwać informacje niezbędne w procesie podejmowania decyzji biznesowych, związanych z działalnością marketingowa.

Umiejętności: Potrafi określić cele promocji, pozyskać informacje rynkowe o konkurencji i klientach oraz przygotować projekt kampanii promocyjnej

Kompetencje społeczne: Potrafi podejmować decyzje co do wyboru odpowiednich technik i narzędzi promocji oraz przygotować scenariusze i projekty podstawowych narzędzi promocji

Metody i kryteria oceniania:

obecność na ćwiczeniach, pozytywnie zdany egzamin, pozytywna ocena z zaliczenia ustnego

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Dziekańskie, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: KRZYSZTOF BORKOWSKI
Prowadzący grup: KRZYSZTOF BORKOWSKI, LESZEK MAZANEK
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Dziekańskie - Zaliczenie
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Wychowania Fizycznego w Krakowie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0