Promocja i informacja w turystyce
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | TTR/ORT-SL>PIT |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Promocja i informacja w turystyce |
Jednostka: | Zakład Obsługi Ruchu Turystycznego |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
KATEGORIA PRZEDMIOTU: | Przedmiot podstawowy |
CZAS TRWANIA PRZEDMIOTU: | semestr 04 |
FORMA ZAJĘĆ, LICZBA GODZIN: | Ćwiczenia |
METODY DYDAKTYCZNE: | (M11) Metoda projektów |
METODY OCENY - FORMUJĄCA: | (F1) Aktywność na zajęciach |
METODY OCENY - PODSUMOWUJĄCA: | (P1) Egzamin pisemny |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z systemem i rola promocji i informacji turystycznej na współczesnym rynku. Zostanie zwrócona szczególna uwaga na relacje i zależności zachodzące pomiędzy podmiotami rynku turystycznego z punktu widzenia działalności promocyjnej. |
Pełny opis: |
WYKŁAD: 1. Rola promocji. Pojecie promotion mix- reklama promocja sprzedaży, sprzedaż osobista, public relations. Narzędzia i techniki poszczególnych rodzajów promocji; Skuteczność i efektywność działań promocyjnych- 4 godz. 2. Reklama we współczesnym świecie. Definicja reklamy; wady i zalety środków reklamowych. Podstawowe zasady reklamy. Oddziaływanie reklamy na konsumenta. Współpraca z mediami. Reklama w internecie- 4 godz. 4. Rodzaje promocji sprzedaży. Sprzedaż osobista i jej znaczenie w turystyce- 3 godz. 5. Istota public relations, wykorzystanie technik PR w sytuacjach kryzysowych- 2 godz. 6. Informacja turystyczna i jej cechy- 2 godz. ĆWICZENIA: 1. Tworzenie kampanii promocyjnych: przygotowanie briefu kampanii promocyjnej, dobór narzedzi, samodzielne zaprojektowanie prasowego ogłoszenia reklamowego, ulotki, reklamy radiowej- 8 godz. 2. Dobór nosników reklamy z uwzglednieniem cyklu zycia produktu i cech odbiorcy reklamy- 2 godz. 3. Promocja w Internecie- 2 godz. 4. Współpraca z agencją reklamową- 1 godz. 5. Współpraca z systemami informacji turystycznej (ISIT, CIT, MSIT, MCIT)- 2 godz. |
Literatura: |
1. Zygmunt Kruczek, Bartłomiej Walas, Promocja i informacja w turystyce, Wydawnictwo Proksenia, Kraków 2010 2. Informacja turystyczna, red. nauk. Aleksander Panasiuk, Wydawnictwo C. H. Beck, Warszawa 2010 |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: definiuje oraz wskazuje role promocji w systemie marketingu. Objaśnia wpływ działalności promocyjnej na klienta-turystę. Wiedza: charakteryzuje cechy mediów i innych kanałów komunikacji, wykorzystywane w promocji marketingowej Umiejętności: Potrafi wykorzystywać zdobyta podstawowa wiedze teoretyczna z zakresu promocji, umie pozyskiwać informacje niezbędne w procesie podejmowania decyzji biznesowych, związanych z działalnością marketingowa. Umiejętności: Potrafi określić cele promocji, pozyskać informacje rynkowe o konkurencji i klientach oraz przygotować projekt kampanii promocyjnej Kompetencje społeczne: Potrafi podejmować decyzje co do wyboru odpowiednich technik i narzędzi promocji oraz przygotować scenariusze i projekty podstawowych narzędzi promocji |
Metody i kryteria oceniania: |
obecność na ćwiczeniach, pozytywnie zdany egzamin, pozytywna ocena z zaliczenia ustnego |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Dziekańskie, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | KRZYSZTOF BORKOWSKI | |
Prowadzący grup: | KRZYSZTOF BORKOWSKI, LESZEK MAZANEK | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Dziekańskie - Zaliczenie Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Wychowania Fizycznego w Krakowie.