Akademia Wychowania Fizycznego w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Tworzenie produktu turystycznego

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: TTR/ORT-SL>TPT2
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Tworzenie produktu turystycznego
Jednostka: Zakład Obsługi Ruchu Turystycznego
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
KATEGORIA PRZEDMIOTU:

Przedmiot podstawowy

CZAS TRWANIA PRZEDMIOTU:

semestr 05
semestr 06

FORMA ZAJĘĆ, LICZBA GODZIN:

Ćwiczenia

METODY DYDAKTYCZNE:

(M11) Metoda projektów
(M16) Praca w grupach
(M21) Wycieczka
(M4) Dyskusja

METODY OCENY - FORMUJĄCA:

(F1) Aktywność na zajęciach
(F2) Ćwiczenia praktyczne
(F6) Projekt indywidualny

METODY OCENY - PODSUMOWUJĄCA:

(P2) Egzamin ustny
(P3) Średnia ważona ocen formułujących

Skrócony opis:

Cel przedmiotu:

Zapoznanie studentów z istota kreacji i rola twórcy produktów turystycznych Wykształcenie praktycznych

umiejętności planowania działań produktowych, w tym budowania kreacji różnego rodzaju produktów turystycznych (prostych i złożonych)

Pełny opis:

SEMESTR 6: (15 godz.)

WYKŁADY:

Technologia tworzenia produktu turystycznego Reguły kompozycji wydarzeń czasoprzestrzennych Kwestionariusz informacyjny do zlecenia na realizacje imprezy turystycznej Dane dotyczące osoby (prawnej lub fizycznej) zleceniodawcy. Informacje dotyczące spraw finansowych oraz umowy miedzy stronami. Określenie rodzaju warunków uczestnictwa. Określenie wynagrodzenia dla biura za czynności organizatorskie Określenie osób fizycznych i prawnych współuczestniczących w realizacji imprezy Ogólne informacje dotyczące wymagań związanych z organizacja imprezy. Informacje dotyczące projektu imprezy i czynności związanych z prawidłowym jego wykonaniem Informacje dotyczące terenu przyszłej penetracji turystycznej. Stosunek społeczności zamieszkałej na terenie przyszłej penetracji turystycznej do osób z zewnątrz Dane o usługach podstawowych imprezy, tzn. noclegach, wyżywieniu i transporcie. Rzeczywiste możliwości recepcyjne terenu Informacje mogące służyć do kontroli projektu Szablony danych personalnych uczestników uzyskanych na podstawie np. zgłoszeń na imprezę. Rodzaje akwizycji. Kalkulacja i przepływy finansowe. Sponsoring Beneficjenci wydarzenia. Efektywność ekonomiczna, efekty społeczne. Analiza cyklu życia produktu turystycznego Badanie odczuć pokonsumpcyjnych. Pakiet informacyjny. Praca z mediami. Dystrybucja i promocja produktu. Biznes plan produktu turystycznego Regionalne dziedzictwo kulturowe i etnograficzne jako rdzeni produktu turystycznego Prezentacja projektu produktu turystycznego

SEMESTR 6: (30 godz.)

ĆWICZENIA:

1. Organizacja wyjazdu na targi turystyczne ITB Berlin; mocne i słabe strony imprez targowych; targi- studia przypadków; analiza aktualnej sytuacji na rynku turystycznym- 4 godz.

2. Rozwój produktu turystycznego na światowym rynku turystycznym – prezentacje i omówienie wybranych produktów turystycznych z punktu widzenia form turystyki na przykładzie ofert prezentowanych podczas targów turystycznych ITB w Berlinie- 6 godz.

3. Marka jako element identyfikacji produktu turystycznego – logo, slogan, nazwa, dźwięk, reputacja– 2 godz.

4. Ćwiczenia terenowe: gra miejska: Krakowskie produkty turystyczne- 4 godz.

5. Projekt strategii nowego produktu turystycznego; etapy tworzenia planu- omówienie pracy projektowej- 1 godz.

6. Cele marketingowe i strategiczne związane z tworzeniem nowego produktu; analiza konkurencji; docelowe segmenty rynku- 3 godz.

7. Charakterystyka produktu, jego cechy unikalne; rdzeń produktu, pakiet podstawowy, pakiet poszerzony, możliwości dalszego rozwoju produktu, zadania do wykonania- 4 godz.

8. Strategia cenowa, promocji i dystrybucji- 4 godz.

9. Kontrola rezultatów (ocena); jakość; współpraca, alianse, partnerstwa- 1 godz.

10. Omówienie wyników prac projektowych- 1 godz.

Literatura:

Literatura podstawowa

1 Kaczmarek J., Stasiak A., Włodarczyk B., Produkt Turystyczny Pomysł. Organizacja. Zarządzanie,, Warszawa, 2010, PWE

2 Kachniewska M — Zarządzanie Jakością Usług Turystycznych, Warszawa, 2002, Difin

3 Winiarski. R., Zdebski. J., — Psychologia turystyki, Warszawa, 2008, Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne

Literatura pomocnicza

1 Kowalczyk. J. (red.) — Standardy jakosci w turystyce, Warszawa, 2004, Ministerstwo Gospodarki i Pracy Departament Turystyki

2 Wyrzykowski J., Klementowski K — Współczesne tendencje w turystyce i rekreacji, Wrocław, 2004, AWF we Wrocławiu

Efekty uczenia się:

Efekty kształcenia

EK1 Wiedza: K_W04 Posiada wiedze i zna terminologie z zakresu psychologicznych i społecznych uwarunkowań podejmowania aktywności turystycznej i rekreacyjnej. Zna metody poznania mechanizmów funkcjonowania człowieka podejmującego aktywność turystyczna i rekreacyjna. K_W04

EK2 Wiedza: K_W14 Zna i rozumie prawne, etyczne i organizacyjne uwarunkowania wykonywania działalności zawodowej w zakresie turystyki i rekreacji, w tym: - podstawy tworzenia i stosowania prawa oraz zakres jego regulacji w działalności turystycznej i rekreacyjnej, - podstawowy zarządzania oraz funkcjonowania przedsiębiorstw tworzących i oferujących usługi turystyczne i rekreacyjne K_W14

EK3 Wiedza: K_U09 Potrafi ocenić poprawność podejmowanych działań i typowych dokumentów wykorzystywanych w praktyce organizacji turystyki i rekreacji K_U09

EK4 Wiedza: K_U13 Potrafi prowadzić dokumentację własną związaną z wykonywaniem zawodu oraz dokumentację jednostki świadczącej usługi turystyczne lub rekreacyjne K_U13

EK5 Wiedza: K_U16 Posiada umiejętność przygotowania pisemnego raportu prezentującego własne działania lub analizie danych dostępnych w zewnętrznych źródłach K_U16

EK6 Wiedza: K_U17 Posiada umiejętność prezentowania w formie ustnej własnych działań i osobistych refleksji. Potrafi wypowiadać sie na tematy zawodowe z zakresu turystyki i rekreacji wykorzystując właściwą terminologie K_U17

EK7 Kompetencje społeczne: K_K01 Jest zdolny do uzupełniania i doskonalenia kwalifikacji - potrafi samodzielnie zdobywać wiedze i umiejętności w zakresie wybranej specjalności zawodowej z wykorzystaniem wiarygodnych i efektywnych źródeł i metod K_K01

EK8 Kompetencje społeczne: K_K02 Realistycznie ocenia swoje możliwości i kompetencje, zwłaszcza w zakresie rzetelnego i bezpiecznego wykonywania zadań w zakresie turystyki i rekreacji, i jest otwarty na korzystanie z pomocy ekspertów K_K02

EK9 Kompetencje społeczne: K_K06 Sprawnie komunikuje sie z ludźmi, także w warunkach stresu, przekazuje im informacje związane z programem zajęć i zapewnieniem bezpieczeństwa a także prawidłowo interpretuje oczekiwania uczestników prowadzonych zajęć K_K06

EK10 Kompetencje społeczne: K_K09 Potrafi wyrazić swoja opinie w sprawach zawodowych z zakresu turystyki i rekreacji K_K09

Metody i kryteria oceniania:

SPOSOBY I METODY OCENY (F – FORMUJĄCA P - PODSUMOWUJĄCA)

F1. – ocena zainteresowania problematyką przedmiotu

F2. – ocena poziomu kultury osobistej i etycznych zachowań studenta

F3. – ocena przygotowania do ćwiczeń audytoryjnych

F4. – ocena umiejętności pracy w grupie

F5. – ocena aktywności podczas zajęć, dyskusja

P1. - ocena opanowania materiału będącego przedmiotem ćwiczeń – zaliczenie

P2. – ocena opanowania materiału będącego przedmiotem wykładu – egzamin w formie ustnej

P3. – ocena autorskiego projektu produktu turystycznego

WARUNKI ZALICZENIA PRZEDMIOTU

a. Pozytywna ocena z ćwiczeń, z projektu produktu turystycznego i pozytywna ocena z egzaminu ustnego

Aktywność na zajęciach, indywidualne zadania do wykonania podczas targów turystycznych ITB w Berlinie, opracowanie projektu strategii nowego produktu turystycznego.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-03-01 - 2020-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Dziekańskie, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: KRZYSZTOF BORKOWSKI
Prowadzący grup: KRZYSZTOF BORKOWSKI
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Dziekańskie - Zaliczenie
Wykład - Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Wychowania Fizycznego w Krakowie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)