Ćwiczenia relaksacyjne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | TTR/RR-SL>CWR | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Nazwa przedmiotu: | Ćwiczenia relaksacyjne | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Jednostka: | Zakład Metodyki Rekreacji | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Grupy: | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Język prowadzenia: | polski | ||||||||||||||||||||||||||||||||
CZAS TRWANIA PRZEDMIOTU: | semestr 05 |
||||||||||||||||||||||||||||||||
FORMA ZAJĘĆ, LICZBA GODZIN: | Ćwiczenia |
||||||||||||||||||||||||||||||||
METODY DYDAKTYCZNE: | (M13) Opis |
||||||||||||||||||||||||||||||||
METODY OCENY - FORMUJĄCA: | (F2) Ćwiczenia praktyczne |
||||||||||||||||||||||||||||||||
METODY OCENY - PODSUMOWUJĄCA: | (P3) Średnia ważona ocen formułujących |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Skrócony opis: |
INFORMACJE O NAUCZYCIELACH AKADEMICKICH OSOBA ODPOWIEDZIALNA ZA KARTĘ: dr Anna Tyka Założenia i cele przedmiotu: Celem zajęć jest poznanie w teorii i praktyce wybranych ćwiczeń relaksacyjnych. WYMAGANIA WSTĘPNE 1 Podstawowe wiadomości z zakresu psychologii ogólnej i biologicznego rozwoju człowieka. Cele przedmiotu: Cel1 W toku zajęć student zdobywa wiedzę o technikach relaksacyjnych oraz o tym kiedy warto je stosować. Cel2 Potrafi przeprowadzić wybrane ćwiczenia relaksacyjne. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Pełny opis: |
ĆWICZENIA 1: Pojęcie i rodzaje stresu. Wprowadzenie do technik relaksacyjnych. 2: Trening autogenny Schultza – teoria i praktyka. 3: Relaksacja progresywna Jacobsona – ćwiczenia praktyczne i teoria. 4: Ćwiczenia oddechowe – wprowadzenie, praktyka. Biofeedback – zagadnienia teoretyczne. 5: Wizualizacja ćwiczeniem redukującym stres. 6: Makko Ho – praktyka. 7: Zaliczenie technik relaksacyjnych przez studentów.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
LITERATURA PODSTAWOWA: Everly George, Rosenfeld Robert — Stres. Przyczyny, terapia i autoterapia., Warszawa, 1992, PWN Grochmal Stanisław (red.) — Ćwiczenia relaksowo-koncentrujące, Warszawa, 1993, PZWL Cavallier Francois J-Paul — Wizualizacja. Od obrazu do działania., Poznań, 1992, Rebis Gmitrzak Dagmara — Pokonaj stres dzięki technikom relaksacji, Warszawa, 2011, Edgard LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: Franklin Eric — Świadomość ciała, Warszawa, 2007, Kined Trzcieniecka-Green Anna (red) — Psychologia. Podrecznik dla studentów kierunków medycznych., Kraków, 2006, Universitas |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Efekty uczenia się: |
EK1 Wiedza: Student opisuje podstawowe techniki relaksacyjne. EK2 Wiedza: Student tłumaczy zastosowanie technik relaksacyjnych, poprawiających funkcjonowanie człowieka. EK3 Umiejętności: Student przygotowuje konspekt do przeprowadzenia ćwiczenia relaksacyjnego. EK4 Umiejętności: Student przeprowadza wybrane ćwiczenie relaksacyjne. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
OCENA FORMUJĄCA – SKŁADOWE: 1: Kolokwium 2: Przeprowadzenie relaksacji. OCENA PODSMOWUJĄCA 1: Wypadkowa ocen z kolokwium i przeprowadzonej relaksacji. WARUNKI ZALICZENIA PRZEDMIOTU 1: Student uzyskuje zaliczenie po zaliczeniu kolokwium oraz przedstawieniu konspektu ćwiczenia relaksacyjnego i przeprowadzeniu wybranej techniki relaksacyjnej. KRYTERIA OCENY
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Praktyki zawodowe: |
brak |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Wychowania Fizycznego w Krakowie.