Metodyka rekreacji ruchowej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | TTR/RR-SL>MRR5 | ||||||||||||||||||||||||
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||
Nazwa przedmiotu: | Metodyka rekreacji ruchowej | ||||||||||||||||||||||||
Jednostka: | Zakład Metodyki Rekreacji | ||||||||||||||||||||||||
Grupy: | |||||||||||||||||||||||||
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
||||||||||||||||||||||||
Język prowadzenia: | polski | ||||||||||||||||||||||||
KATEGORIA PRZEDMIOTU: | Przedmiot podstawowy |
||||||||||||||||||||||||
CZAS TRWANIA PRZEDMIOTU: | semestr 05 |
||||||||||||||||||||||||
FORMA ZAJĘĆ, LICZBA GODZIN: | Ćwiczenia |
||||||||||||||||||||||||
METODY DYDAKTYCZNE: | (M1) Burza mózgów |
||||||||||||||||||||||||
METODY OCENY - FORMUJĄCA: | (F1) Aktywność na zajęciach |
||||||||||||||||||||||||
METODY OCENY - PODSUMOWUJĄCA: | (P1) Egzamin pisemny |
||||||||||||||||||||||||
Skrócony opis: |
INFORMACJE O NAUCZYCIELACH AKADEMICKICH OSOBA ODPOWIEDZIALNA ZA KARTĘ: dr Danuta Żiżka WYMAGANIA WSTĘPNE 1) Ogólna znajomość budowy i funkcji organizmu człowieka oraz jego rozwoju biologicznego i motorycznego. |
||||||||||||||||||||||||
Pełny opis: |
ĆWICZENIA 1: Rodzaje imprez sportowo-rekreacyjnych. 2: Zasady programowania i organizowania imprez sportowo-rekreacyjnych. 3: Program i regulamin imprezy sportowo-rekreacyjnej. systemy rozgrywek stosowane podczas organizacji imprez sportowo-rekreacyjnych. 4: Opracowanie programów i regulaminów różnych rodzajów imprez sportowo-rekreacyjnych w różnych środowiskach dla osób o zróżnicowanych zainteresowaniach rekreacyjnych. 5: Opracowanie programów i regulaminów różnych rodzajów imprez sportowo-rekreacyjnych w różnych środowiskach dla osób o zróżnicowanych zainteresowaniach rekreacyjnych. 6: Przeprowadzenie imprezy sportowo-rekreacyjnej dla dzieci i młodzieży szkolnej. 7: Przeprowadzenie imprezy sportowo-rekreacyjnej dla dzieci i młodzieży szkolnej. 8: Przeprowadzenie imprezy sportowo-rekreacyjnej dla dzieci i młodzieży szkolnej.
|
||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
LITERATURA PODSTAWOWA: 1). Corbin Ch. B. i wsp. — Fitness i Wellness. Kondycja, sprawność, zdrowie, Poznań, 2007, Wyd. Zysk i S-ka 2). Kiełbasiewicz-Drozdowska I., Siwiński W., (red.) — Teoria i metodyka rekreacji, Poznań, 2001, AWF 3). Osiński W. — Antropomotoryka, Poznań, 2003, wyd. AWF 4). Ryba B. — Organizacja imprez sportowych, Warszawa, 1998, Polska Korporacja Menadżerów Sportu LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: 1). Eberhard R. (red.) — Wprowadzenie do fizjologii i metodyki rekreacji ruchowej, Warszawa, 2011, Almamer 2). Kasa J., Gabryś T., Szmatlan-Gabryś U., Gorner K. — Wstęp do antropomotoryki sportu dla wszystkich z elementami teorii treningu, Warszawa-Oświęcim, 2012, PWSZ w Oświęcimiu |
||||||||||||||||||||||||
Efekty uczenia się: |
EK1 Wiedza: Ma podstawową wiedzę i zna terminologię z zakresu metodyki rekreacji ruchowej EK2 Umiejętności: Potrafi zaplanować, zorganizować i zrealizować zajęcia rekreacyjne o charakterze masowym (imprezy sportowo-rekreacyjne) i okazjonalnym (wypoczynek weekendowy, świąteczny i urlopowy)dostosowane do zróżnicowanych potrzeb i możliwości uczestników oraz dostępnych warunków |
||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
OCENA FORMUJĄCA – SKŁADOWE: 1: Aktywność na zajęciach 2: Projekt zespołowy OCENA PODSMOWUJĄCA 1: Egzamin pisemny WARUNKI ZALICZENIA PRZEDMIOTU 1: Obecność na zajęciach – ćwiczeniach 2: Pozytywne oceny formujące 3: Pozytywna ocena podsumowująca
|
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Wychowania Fizycznego w Krakowie.