Akademia Wychowania Fizycznego w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodyka rekreacji ruchowej

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: TTR/RR-SL>MRR5
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Metodyka rekreacji ruchowej
Jednostka: Zakład Metodyki Rekreacji
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
KATEGORIA PRZEDMIOTU:

Przedmiot podstawowy

CZAS TRWANIA PRZEDMIOTU:

semestr 05

FORMA ZAJĘĆ, LICZBA GODZIN:

Ćwiczenia

METODY DYDAKTYCZNE:

(M1) Burza mózgów
(M16) Praca w grupach
(M17) Prezentacje multimedialne
(M4) Dyskusja

METODY OCENY - FORMUJĄCA:

(F1) Aktywność na zajęciach
(F7) Projekt zespołowy

METODY OCENY - PODSUMOWUJĄCA:

(P1) Egzamin pisemny

Skrócony opis:

INFORMACJE O NAUCZYCIELACH AKADEMICKICH

OSOBA ODPOWIEDZIALNA ZA KARTĘ: dr Danuta Żiżka

WYMAGANIA WSTĘPNE

1) Ogólna znajomość budowy i funkcji organizmu człowieka oraz jego rozwoju biologicznego i motorycznego.

Pełny opis:

ĆWICZENIA

1: Rodzaje imprez sportowo-rekreacyjnych.

2: Zasady programowania i organizowania imprez sportowo-rekreacyjnych.

3: Program i regulamin imprezy sportowo-rekreacyjnej. systemy rozgrywek stosowane podczas organizacji imprez sportowo-rekreacyjnych.

4: Opracowanie programów i regulaminów różnych rodzajów imprez sportowo-rekreacyjnych w różnych środowiskach dla osób o zróżnicowanych zainteresowaniach rekreacyjnych.

5: Opracowanie programów i regulaminów różnych rodzajów imprez sportowo-rekreacyjnych w różnych środowiskach dla osób o zróżnicowanych zainteresowaniach rekreacyjnych.

6: Przeprowadzenie imprezy sportowo-rekreacyjnej dla dzieci i młodzieży szkolnej.

7: Przeprowadzenie imprezy sportowo-rekreacyjnej dla dzieci i młodzieży szkolnej.

8: Przeprowadzenie imprezy sportowo-rekreacyjnej dla dzieci i młodzieży szkolnej.


OBCIĄŻENIE PRACĄ STUDENTA W SEMESTRZE

Forma aktywności Średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności
Godziny kontaktowe z nauczycielem akademickim, w tym:
Godziny wynikające z planu studiów 30
Konsultacje przedmiotowe 0
Egzaminy i zaliczenia w sesji 1
Inne
Godziny bez udziału nauczyciela akademickiego wynikające z nakładu pracy studenta, w tym:
Przygotowanie się do zajęć, w tym studiowanie zalecanej literatury 5
Opracowanie wyników
Przygotowanie raportu, projektu, prezentacji, dyskusji 5
Inne 10
Sumaryczna liczba godzin dla przedmiotu wynikająca z ca¬łego nakładu pracy studenta 51
Sumaryczna liczba punktów ECTS dla przedmiotu 2
Literatura:

LITERATURA PODSTAWOWA:

1). Corbin Ch. B. i wsp. — Fitness i Wellness. Kondycja, sprawność, zdrowie, Poznań, 2007, Wyd. Zysk i S-ka

2). Kiełbasiewicz-Drozdowska I., Siwiński W., (red.) — Teoria i metodyka rekreacji, Poznań, 2001, AWF

3). Osiński W. — Antropomotoryka, Poznań, 2003, wyd. AWF

4). Ryba B. — Organizacja imprez sportowych, Warszawa, 1998, Polska Korporacja Menadżerów Sportu

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

1). Eberhard R. (red.) — Wprowadzenie do fizjologii i metodyki rekreacji ruchowej, Warszawa, 2011, Almamer

2). Kasa J., Gabryś T., Szmatlan-Gabryś U., Gorner K. — Wstęp do antropomotoryki sportu dla wszystkich z elementami teorii treningu, Warszawa-Oświęcim, 2012, PWSZ w Oświęcimiu

Efekty uczenia się:

EK1 Wiedza:

Ma podstawową wiedzę i zna terminologię z zakresu metodyki rekreacji ruchowej

EK2 Umiejętności:

Potrafi zaplanować, zorganizować i zrealizować zajęcia rekreacyjne o charakterze masowym (imprezy sportowo-rekreacyjne) i okazjonalnym (wypoczynek weekendowy, świąteczny i urlopowy)dostosowane do zróżnicowanych potrzeb i możliwości uczestników oraz dostępnych warunków

Metody i kryteria oceniania:

OCENA FORMUJĄCA – SKŁADOWE:

1: Aktywność na zajęciach

2: Projekt zespołowy

OCENA PODSMOWUJĄCA

1: Egzamin pisemny

WARUNKI ZALICZENIA PRZEDMIOTU

1: Obecność na zajęciach – ćwiczeniach

2: Pozytywne oceny formujące

3: Pozytywna ocena podsumowująca


EFEKT KSZTAŁCENIA 1

OCENA WYMAGANIA
3,0 Egzamin pisemny: 50% poprawnych odpowiedzi w teście zawierającym pytania wielokrotnego wyboru i pytania otwarte.
4,0 Egzamin pisemny: 75% poprawnych odpowiedzi w teście zawierającym pytania wielokrotnego wyboru i pytania otwarte.
5,0 Egzamin pisemny: 100% poprawnych odpowiedzi w teście zawierającym pytania wielokrotnego wyboru i pytania otwarte.


EFEKT KSZTAŁCENIA 2

OCENA WYMAGANIA
3,0 Projekt zespołowy - program, regulamin i przeprowadzenie imprezy sportowo-rekreacyjnej. Projekt indywidualny - programu wypoczynku w wybranym środowisku społecznym - poprawny, ale przeciętnie atrakcyjny program.
4,0 Projekt zespołowy - program, regulamin i przeprowadzenie imprezy sportowo-rekreacyjnej. Projekt indywidualny - programu wypoczynku w wybranym środowisku społecznym - poprawny, atrakcyjny program.
5,0 Projekt zespołowy - program, regulamin i przeprowadzenie imprezy sportowo-rekreacyjnej. Projekt indywidualny - programu wypoczynku w wybranym środowisku społecznym - poprawny, bardzo atrakcyjny program.
Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Wychowania Fizycznego w Krakowie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)