Ekologia i ochrona środowiska
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | TTR-SL>EOS | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nazwa przedmiotu: | Ekologia i ochrona środowiska | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Jednostka: | Zakład Ekologii | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Grupy: | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Punkty ECTS i inne: |
6.00
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Język prowadzenia: | polski | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
KATEGORIA PRZEDMIOTU: | Przedmiot podstawowy |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
CZAS TRWANIA PRZEDMIOTU: | semestr 05 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
FORMA ZAJĘĆ, LICZBA GODZIN: | Ćwiczenia |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
METODY DYDAKTYCZNE: | (M13) Opis |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
METODY OCENY - FORMUJĄCA: | (F1) Aktywność na zajęciach |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
METODY OCENY - PODSUMOWUJĄCA: | (P3) Średnia ważona ocen formułujących |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Skrócony opis: |
INFORMACJE O NAUCZYCIELACH AKADEMICKICH OSOBA ODPOWIEDZIALNA ZA KARTĘ: dr Adam Mroczka WYMAGANIA WSTĘPNE 1). Podstawy wiedzy o środowisku na poziomie szkoły średniej z zakresu geografii i biologii. 2). Umiejętność wyszukiwania właściwej literatury. CELE PRZEDMIOTU: 1). Rozpoznanie struktury i funkcjonowania systemów ekologicznych 2). Rozpoznanie systemu ochrony środowiska 3). Odniesienie powyższych składowych do działań człowieka, w tym w zakresie turystyki i rekreacji. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
LITERATURA PODSTAWOWA: 1). Pyłka-Gutowska E. — Ekologia z ochroną środowiska. Warszawa, 2006, Oświata. 2). Żmuda S. — Ekologia człowieka. Kraków, 1998, Wyd. skryptowe AWF Kraków. 3.) Weiner J. -Życie i ewolucja biosfery, 2012 PWN LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: 1). Mackenzie A., Ball A.S., Virdee S.R. — Ekologia. Warszawa, 2000, Wyd. Nauk. PWN. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Efekty uczenia się: |
EK1 Wiedza: Zna i rozumie pojęcie i funkcjonowanie ekosystemu, relacje zachodzące między człowiekiem a środowiskiem oraz związane z tym zagrożenia – odniesienie do efektów kierunkowych K_W01 EK2 Wiedza: Zna przesłanki formalno-organizacyjne ochrony środowiska i przyrody i ich konsekwencje dla uprawiania turystyki i rekreacji – odniesienie do efektów kierunkowych K_W03 EK3 Umiejętności: Potrafi wykorzystać różne źródła informacji o środowisku naturalnym dla potrzeb turystyki i rekreacji – odniesienie do efektów kierunkowych K_U05 EK4 Umiejętności: Posiada umiejętność przygotowania pisemnego raportu o środowisku i jego znaczenia dla turystyki i rekreacji – odniesienie do efektów kierunkowych K_U13 EK5 Umiejętności: Posiada umiejętność prezentowania w formie ustnej wyników własnych działań i przemyśleń – odniesienie do efektów kierunkowych K_U12 EK6 Kompetencje społeczne: Potrafi właściwie zachować się w środowisku realizując zadania w sposób zapewniający bezpieczeństwo własne i otoczenia, tj. środowiska naturalnego i turystów – odniesienie do efektów kierunkowych K_K05 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
OCENA FORMUJĄCA – SKŁADOWE: 1: Aktywność na zajęciach 2: Odpowiedź ustna 3: Referat OCENA PODSMOWUJĄCA 1: Średnia ważona ocen formujących 2: Test WARUNKI ZALICZENIA PRZEDMIOTU 1: Wypełnienie obecności na zajęciach ćwiczeniowych 2: Udział w ćwiczeniach terenowych 3: Zaliczenie testu egzaminacyjnego KRYTERIA OCENY
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Praktyki zawodowe: |
ZAJĘCIA PRAKTYCZNE: 1). Przedmiot zawiera ćwiczenia terenowe, które są jego integralną częścią. Wymiar: 6 godzin lekcyjnych. Realizowane są w postaci wycieczki na krakowskich Krzemionkach (1 opcja), w trakcie której omawiane są cechy środowiskowe tego obszaru warunkujące możliwości rekreacji mieszkańców Krakowa (zróżnicowanie cech sektorów planu miejscowego, geneza i aktualne przeznaczenie terenu, możliwości wykorzystania determinowane cechami środowiska naturalnego) lub też wycieczki (2 opcja) w Ojcowskim PN (cechy środowiskowe parku, przydatność dla rekreacji). Ćwiczenia terenowe pozwalają na realizację pierwszego i szóstego efektu kształcenia. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Dziekańskie, 36 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | KINGA KOSTRAKIEWICZ-GIERAŁT | |
Prowadzący grup: | KINGA KOSTRAKIEWICZ-GIERAŁT, ADAM MROCZKA | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Dziekańskie - Zaliczenie Wykład - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Wychowania Fizycznego w Krakowie.