Metodyka wybranych zajęć rekreacyjnych - tenis stołowy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | TTR-SL>MWZRTS |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Metodyka wybranych zajęć rekreacyjnych - tenis stołowy |
Jednostka: | Zakład Gier Sportowych i Rekreacyjnych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
KATEGORIA PRZEDMIOTU: | Przedmiot podstawowy |
CZAS TRWANIA PRZEDMIOTU: | semestr 03 |
FORMA ZAJĘĆ, LICZBA GODZIN: | Ćwiczenia |
METODY DYDAKTYCZNE: | (M13) Opis |
METODY OCENY - FORMUJĄCA: | (F1) Aktywność na zajęciach |
METODY OCENY - PODSUMOWUJĄCA: | (P3) Średnia ważona ocen formułujących |
Skrócony opis: |
Celem zajęć MWZR z tenisa stołowego jest zapoznanie studentów z następującą tematyką: 1. Rys historyczny dyscypliny: świat, Polska, osiągnięcia polskiego tenisa stołowego. 2. Rodzaje i kategorie zawodów w tenisie stołowym, podstawowe systemy gier stosowane w turniejach rekreacyjnych. 3. Metody ,zasady, formy przydatne w nauczaniu techniki tenisa stołowego. 4. Mini tenis - zasady gry, rola gier i zabaw, w nauczaniu i rekreacyjnym tenisie stołowym. Wymagania wstępne: dobry poziom sprawności ogólnej i koordynacji ruchowej. |
Pełny opis: |
1. Rys historyczny dyscypliny: świat, Polska, osiągnięcia polskiego tenisa stołowego ( materiały RTV, " Idol" - historia A. Grubby)) 2. Rodzaje i kategorie zawodów w tenisie stołowym, podstawowe systemy gier stosowane w turniejach rekreacyjnych ( materiały RTV Mistrzostwa Świata, Mistrzostwa Europy, gry pojedyncze, deblowe). 3. Metody ,zasady, formy przydatne w nauczaniu techniki tenisa stołowego.( "Trening metodą na wiele piłek") w nauczaniu i doskonaleniu podstaw techniki tenisa stołowego. 4. Mini tenis - zasady, rola gier i zabaw w nauczaniu i rekreacyjnym tenisie stołowym. |
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1). Grubba Andrzej - Nauka tenisa stołowego w weekend.Warszawa.1996,Wiedza i Życie. 2). PZTS - .przepisy gry.www.PZTS.pl |
Efekty uczenia się: |
EK1.Wiedza. Posiada podstawową wiedzę o biochemicznych,fizjologicznych mechanizmach pracy i wypoczynku człowieka KW-01. EK2.Umiejętności. Potrafi ocenić poprawność podejmowanych działań w praktyce organizacji rekreacji w tenisie stołowym . K-09. EK3.Kompetencje społeczne. Potrafi wyrazić swoją opinię w sprawach zawodowych z zakresu poznanych zagadnień w rekreacyjnym tenisie stołowym. |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody dydaktyczne: (M-6) Film, (M-7 )Konsultacja, (M-13) Opis. Kryteria oceniania: (F1) Aktywność na zajęciach, (F2) Ćwiczenia praktyczne. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Wychowania Fizycznego w Krakowie.