Akademia Wychowania Fizycznego w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

WF - Pływanie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: TTR-SL>WFPL1
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: WF - Pływanie
Jednostka: Zakład Sportów Wodnych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
KATEGORIA PRZEDMIOTU:

Przedmiot podstawowy

CZAS TRWANIA PRZEDMIOTU:

semestr 01
semestr 02

FORMA ZAJĘĆ, LICZBA GODZIN:

Ćwiczenia

METODY DYDAKTYCZNE:

(M15) Praca pod kierunkiem
(M16) Praca w grupach
(M9) Metoda problemowa

METODY OCENY - FORMUJĄCA:

(F1) Aktywność na zajęciach
(F2) Ćwiczenia praktyczne

METODY OCENY - PODSUMOWUJĄCA:

(P3) Średnia ważona ocen formułujących

Skrócony opis:

Dostarczanie wiedzy teoretycznej i umiejętności praktycznych umożliwiających bezpieczne poruszanie się w środowisku wodnym na różnych poziomach umiejętności pływackich; wykorzystanie umiejętności pływackich dla celów zdrowotnych, użytkowych oraz rekreacyjnych.

Pełny opis:

1. Przekazanie wiedzy teoretycznej i umiejętności praktycznych umożliwiających wykorzystywanie kompetencji pływackich dla potrzeb rekreacyjnych i prozdrowotnych, głównie z zakresu zdrowotnej aktywności fizycznej z wykorzystaniem różnych form aktywności w wodzie uprawianej w celu opóźnienia oznak starzenia się, zahartowania i zapobiegania chorobom. 2.Przekazanie wiedzy teoretycznej i umiejętności praktycznych na temat ćwiczeń w wodzie realizowanych dla osób w różnym wieku i o różnym poziomie sprawności fizycznej, a także u osób, u których deficyt ruchu przyczynia się do nadwagi lub otyłości, obciążonych przewlekłymi chorobami układu oddechowego i krążenia, ograniczeniami sprawności narządu ruchu;

3.Dostarczanie wiedzy teoretycznej i umiejętności praktycznych umożliwiających zastosowanie kompetencji pływackich dla podejmowania współzawodnictwa sportowego osób w różnym wieku (np. zawody masters); oraz kształtowanie postaw sprzyjających systematycznemu podejmowaniu aktywności ruchowej w środowisku wodnym.

Literatura:

1. Dybińska E. 2011. Uczenie się i nauczanie pływania. Zagadnienia wybrane. Podręczniki i Skrypty nr 32. AWF Kraków.

2. Czabański B., Fiłon M., Zatoń K. 2003. Elementy teorii pływania. AWF Wrocław.

3. Waade B. (red.) 2003. Pływanie sportowe i ratunkowe. Teoria i metodyka. AWF Gdańsk.

Efekty uczenia się:

Wiedza w zakresie:

• bezpiecznego i satysfakcjonującego nauczania i doskonalenia umiejętności pływackich osób w różnym wieku;

• zdolności wykorzystywania posiadanych kompetencji pływackich do bezpiecznego podejmowania samodzielnej aktywności rekreacyjnej w środowisku wodnym;

• możliwości wykorzystywania kompetencji pływackich do podtrzymania dobrostanu psychofizycznego osób w różnym wieku;

• znajomości ograniczeń w uprawianiu pływania ze względu na uwarunkowania psychofizyczne

• wykorzystywania posiadanych kompetencji pływackich oraz technik stosowanych w pływaniu sportowym do podejmowania współzawodnictwa sportowego (np. zawody masters);

• dostosowania postępowania dydaktycznego do specyfiki nauczania osób w różnym wieku.

Umiejętności w zakresie bezpiecznego, kreatywnego oraz przyjaznego uczniowi nauczania i doskonalenia pływania oraz wykorzystywania kompetencji pływackich w rekreacyjnej, prozdrowotnej i sportowej aktywności ruchowej w środowisku wodnym.

Kompetencje w zakresie nauczania i doskonalenia pływackich form aktywności ruchowej w celu ich całożyciowego wykorzystywania indywidualnego lub grupowego oraz upowszechniania społecznego przekazu wartości sprzyjających systematycznemu podejmowaniu różnorodnych form aktywności ruchowej w środowisku wodnym przez ludzi w różnym wieku.

Metody i kryteria oceniania:

Metoda egzaminacyjna - egzamin praktyczny

Wykazanie się umiejętnością pływania nauczanymi technikami standardowymi na dystansie:

• 50 m kraulem na grzbiecie;

• 50 m żabką;

• 50 m kraulem na piersiach.

Praktyki zawodowe:

Nie dotyczy

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Wychowania Fizycznego w Krakowie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0