Metodyka wybranych form rekreacji - Atletyka Terenowa
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | TTR-SL-P>MWFR-AT | ||||||||||||||||||||||||
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||
Nazwa przedmiotu: | Metodyka wybranych form rekreacji - Atletyka Terenowa | ||||||||||||||||||||||||
Jednostka: | Katedra Turystyki i Rekreacji | ||||||||||||||||||||||||
Grupy: | |||||||||||||||||||||||||
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
||||||||||||||||||||||||
Język prowadzenia: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||
CZAS TRWANIA PRZEDMIOTU: | semestr 01 |
||||||||||||||||||||||||
FORMA ZAJĘĆ, LICZBA GODZIN: | Zajęcia praktyczne |
||||||||||||||||||||||||
METODY DYDAKTYCZNE: | (M15) Praca pod kierunkiem |
||||||||||||||||||||||||
METODY OCENY - FORMUJĄCA: | (F1) Aktywność na zajęciach |
||||||||||||||||||||||||
METODY OCENY - PODSUMOWUJĄCA: | (P4) Test |
||||||||||||||||||||||||
Skrócony opis: |
INFORMACJE O NAUCZYCIELACH AKADEMICKICH OSOBA ODPOWIEDZIALNA ZA KARTĘ: dr Marek Czyż WYMAGANIA WSTĘPNE 1) Podstawowa wiedza z zakresu anatomii człowieka, fizjologii wysiłku fizycznego, dobry stan zdrowia, ogólna sprawność fizyczna. CELE PRZEDMIOTU 1) Zapoznanie studentów z podstawowymi, naturalnymi formami ruchu. 2) Ogólne usprawnienie, kształtowanie i doskonalenie zdolności motorycznych. 3) Zachowanie bezpieczeństwa podczas zajęć rekreacyjnych w terenie. |
||||||||||||||||||||||||
Pełny opis: |
ĆWICZENIA 1: Informacja o realizacji programu, omówienie zasad bezpieczeństwa – 1 godz. 2: Diagnoza sprawności fizycznej(test Coopera w terenie) – 2 godz. 3: marsze, marszobiegi i biegi po urozmaiconym terenie, marszobiegi za liderem, biegi w trudnym terenie, biegi z pokonywaniem przeszkód terenowych (tory przeszkód), skoki terenowe, z miejsca, z marszu i biegu, zeskoki w głąb, wyskoki w górę na przeszkody, wieloskoki, skoki przez ruchome przeszkody, kombinacje skoków z innymi formami ruchu, rzuty małymi przyborami, lewą i prawą ręką oraz oburącz rzuty cięższymi przedmiotami, np. kamieniami, rzuty z miejsca, z marszu i biegu, rzuty do celu, rzuty na odległość, wspinanie i zwisy: na żerdziach, drabinach, konarach drzew, skośnych i pionowych pniach drzew, czworakowanie pod górę i w dół, dźwiganie i przenoszenie przyborów (kamieni, współćwiczącego, konarów, kłód drzewa, itp.), przeskoki przez przeszkody i rowy, ćwiczenia równowagi: przejścia równoważne po przedmiotach naturalnych (np. kłodach zwalonych drzew itp.) – 12 godz.
|
||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
LITERATURA PODSTAWOWA: 1) Mleczko E., Lekkoatletyka, Kraków, 2007, AWF w Krakowie. 2) Jurczak A., Ozimek M., Wychowanie fizyczne i rekreacja w terenie naturalnym, Ostrowiec Świętokrzyski, 2013, WSBiP w Ostrowcu Świętokrzyskim. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: 1) Pańczyk W., Wychowanie fizyczne dla zdrowia. Aktywność fizyczna w plenerze wobec zdrowotnych potrzeb człowieka cywilizacji konsumpcyjnej, Rzeszów, 2012, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego. 2) Mańkowski R., Martynkin A., Gry i ćwiczenia terenowe, Warszawa, 1973, Horyzonty. |
||||||||||||||||||||||||
Efekty uczenia się: |
EK1 Wiedza: Student zna i rozumie podstawy budowy organizmu człowieka w zakresie biernego i czynnego układu ruchu oraz podstawowe procesy fizjologiczne zachodzące w organizmie człowieka podczas pracy i wypoczynku. K_W01. EK2 Umiejętności: Student posiada umiejętności ruchowe związane z aktywnością fizyczną w terenie naturalnym – potrafi je zastosować i wykorzystać w pracy własnej oraz w grupie ćwiczebnej. K_U09. EK3 Kompetencje społeczne: Student dba o dobry poziom własnej sprawności fizycznej, niezbędny do kształcenia się i wykonywania zadań ruchowych. K_K09. |
||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
WARUNKI ZALICZENIA PRZEDMIOTU 1: Obecność na zajęciach. 2: Aktywne uczestnictwo w zajęciach 3: Pozytywne zaliczenie testu Coopera KRYTERIA OCENY
|
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Wychowania Fizycznego w Krakowie.