Akademia Wychowania Fizycznego w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodyka wybranych form rekreacji - Atletyka Terenowa

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: TTR-SL-P>MWFR-AT
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Metodyka wybranych form rekreacji - Atletyka Terenowa
Jednostka: Katedra Turystyki i Rekreacji
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
CZAS TRWANIA PRZEDMIOTU:

semestr 01

FORMA ZAJĘĆ, LICZBA GODZIN:

Zajęcia praktyczne

METODY DYDAKTYCZNE:

(M15) Praca pod kierunkiem
(M8) Pogadanka

METODY OCENY - FORMUJĄCA:

(F1) Aktywność na zajęciach
(F2) Ćwiczenia praktyczne
(F4) Odpowiedź ustna

METODY OCENY - PODSUMOWUJĄCA:

(P4) Test

Skrócony opis:

INFORMACJE O NAUCZYCIELACH AKADEMICKICH

OSOBA ODPOWIEDZIALNA ZA KARTĘ: dr Marek Czyż

WYMAGANIA WSTĘPNE

1) Podstawowa wiedza z zakresu anatomii człowieka, fizjologii wysiłku fizycznego, dobry stan zdrowia, ogólna sprawność fizyczna.

CELE PRZEDMIOTU

1) Zapoznanie studentów z podstawowymi, naturalnymi formami ruchu.

2) Ogólne usprawnienie, kształtowanie i doskonalenie zdolności motorycznych.

3) Zachowanie bezpieczeństwa podczas zajęć rekreacyjnych w terenie.

Pełny opis:

ĆWICZENIA

1: Informacja o realizacji programu, omówienie zasad bezpieczeństwa – 1 godz.

2: Diagnoza sprawności fizycznej(test Coopera w terenie) – 2 godz.

3: marsze, marszobiegi i biegi po urozmaiconym terenie, marszobiegi za liderem, biegi w trudnym terenie, biegi z pokonywaniem przeszkód terenowych (tory przeszkód), skoki terenowe, z miejsca, z marszu i biegu, zeskoki w głąb, wyskoki w górę na przeszkody, wieloskoki, skoki przez ruchome przeszkody, kombinacje skoków z innymi formami ruchu, rzuty małymi przyborami, lewą i prawą ręką oraz oburącz rzuty cięższymi przedmiotami, np. kamieniami, rzuty z miejsca, z marszu i biegu, rzuty do celu, rzuty na odległość, wspinanie i zwisy: na żerdziach, drabinach, konarach drzew, skośnych i pionowych pniach drzew, czworakowanie pod górę i w dół, dźwiganie i przenoszenie przyborów (kamieni, współćwiczącego, konarów, kłód drzewa, itp.), przeskoki przez przeszkody i rowy, ćwiczenia równowagi: przejścia równoważne po przedmiotach naturalnych (np. kłodach zwalonych drzew itp.) – 12 godz.


OBCIĄŻENIE PRACĄ STUDENTA W SEMESTRZE

Forma aktywności Średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności
Godziny kontaktowe z nauczycielem akademickim, w tym:
Godziny wynikające z planu studiów 15
Konsultacje przedmiotowe
Egzaminy i zaliczenia w sesji 1
Inne
Godziny bez udziału nauczyciela akademickiego wynikające z nakładu pracy studenta, w tym:
Przygotowanie się do zajęć, w tym studiowanie zalecanej literatury 10
Opracowanie wyników
Przygotowanie raportu, projektu, prezentacji, dyskusji
Inne
Sumaryczna liczba godzin dla przedmiotu wynikająca z ca¬łego nakładu pracy studenta 26
Sumaryczna liczba punktów ECTS dla przedmiotu 1
Literatura:

LITERATURA PODSTAWOWA:

1) Mleczko E., Lekkoatletyka, Kraków, 2007, AWF w Krakowie.

2) Jurczak A., Ozimek M., Wychowanie fizyczne i rekreacja w terenie naturalnym, Ostrowiec Świętokrzyski, 2013, WSBiP w Ostrowcu Świętokrzyskim.

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

1) Pańczyk W., Wychowanie fizyczne dla zdrowia. Aktywność fizyczna w plenerze wobec zdrowotnych potrzeb człowieka cywilizacji konsumpcyjnej, Rzeszów, 2012, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego.

2) Mańkowski R., Martynkin A., Gry i ćwiczenia terenowe, Warszawa, 1973, Horyzonty.

Efekty uczenia się:

EK1 Wiedza: Student zna i rozumie podstawy budowy organizmu człowieka w zakresie biernego i czynnego układu ruchu oraz podstawowe procesy fizjologiczne zachodzące w organizmie człowieka podczas pracy i wypoczynku. K_W01.

EK2 Umiejętności: Student posiada umiejętności ruchowe związane z aktywnością fizyczną w terenie naturalnym – potrafi je zastosować i wykorzystać w pracy własnej oraz w grupie ćwiczebnej. K_U09.

EK3 Kompetencje społeczne: Student dba o dobry poziom własnej sprawności fizycznej, niezbędny do kształcenia się i wykonywania zadań ruchowych. K_K09.

Metody i kryteria oceniania:

WARUNKI ZALICZENIA PRZEDMIOTU

1: Obecność na zajęciach.

2: Aktywne uczestnictwo w zajęciach

3: Pozytywne zaliczenie testu Coopera

KRYTERIA OCENY


EFEKT KSZTAŁCENIA 1

OCENA WYMAGANIA
3,0 Poprawna znajomość anatomii i fizjologii wysiłku człowieka.
4,0 Dobra znajomość anatomii i fizjologii wysiłku człowieka.
5,0 Wzorowa znajomość anatomii i fizjologii wysiłku człowieka.


EFEKT KSZTAŁCENIA 2

OCENA WYMAGANIA
3,0 Poprawne wykonywanie ćwiczeń
4,0 Dobre wykonywanie ćwiczeń
5,0 Wzorowe wykonywanie ćwiczeń


EFEKT KSZTAŁCENIA 3

OCENA WYMAGANIA
3,0 K – min. 1550 m.; M – min. 2100 m w teście Coopera.
4,0 K – min. 1900 m.; M – min. 2300 m w teście Coopera.
5,0 K – min. 2300 m.; M – min. 2750 m w teście Coopera.
Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Wychowania Fizycznego w Krakowie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0