Akademia Wychowania Fizycznego w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Formy treningu zdrowotnego-Badminton

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WKF-SL>BAD
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Formy treningu zdrowotnego-Badminton
Jednostka: Zakład Gier Sportowych i Rekreacyjnych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
CZAS TRWANIA PRZEDMIOTU:

semestr 03

FORMA ZAJĘĆ, LICZBA GODZIN:

Ćwiczenia

METODY DYDAKTYCZNE:

(M16) Praca w grupach
(M2) Ćwiczenia laboratoryjna

METODY OCENY - FORMUJĄCA:

(F1) Aktywność na zajęciach
(F2) Ćwiczenia praktyczne

METODY OCENY - PODSUMOWUJĄCA:

(P3) Średnia ważona ocen formułujących

Skrócony opis:

Nadrzędnym celem przedmiotu jest nauczenie studentów podstawowych zagrań z zakresu badmintona. Ponadto ukazanie dyscypliny jako gry dostępnej dla osób w wieku średnim oraz starszym. Realizacja zajęć z przedmiotu badminton pomoże studentom uzupełnić program zajęć rekreacyjnych prowadzonych w wyżej wymienionych grupach wiekowych.

Pełny opis:

1. Zajęcia organizacyjne. Przedstawienie propedeutyki przedmiotu oraz warunków zaliczenia. Analiza przepisów BHP w badmintonie.

2. Zajęcia wprowadzające. Ćwiczenia wszechstronne przygotowujące podłoże

do realizacji poszczególnych zagrań badmintonowych, nauka serwisu

badmintonowego oraz zagrania drive.

3. Nauka zagrania klir forhend, ćwiczenia praktyczne.

4. Nauka zagrania klir backhand , ćwiczenia praktyczne.

5. Nauka zagrania net, ćwiczenia praktyczne forhend i bekhend.

6. Nauka zagrania drop forhend, ćwiczenia praktyczne.

7. Nauka zagrania lob forhend i bekhend, ćwiczenia praktyczne połączone z

zagraniem drop.

8. Nauka zagrania smash forhend, nauka obrony smah, ćwiczenia praktyczne.

9. Mini gry badmintonowe z wykorzystaniem poznanych elementów.

technicznych badmintona.

10. Charakterystyka gry singlowej , ćwiczenia praktyczne.

11. Charakterystyka gry podwójnej, doubles i mixt, ćwiczenia praktyczne.

12. Trening zdrowotny z wykorzystaniem elementów gry w badmintona.

13. gra rekreacyjna , singlowa

14. gra rekreacyjna , podwójna

15. zaliczenie przedmiotu, egzamin praktyczny

OBCIĄŻENIE PRACĄ STUDENTA W SEMESTRZE:

FORMA AKTYWNOŚCI ŚREDNIA LICZBA GODZIN NA ZREALIZOWANIE AKTYWNOŚCI

Godziny kontaktowe z nauczycielem akademickim , w tym:

Godziny wynikające z planu studiów 30g

Konsultacje przedmiotowe

Egzaminy i zaliczenia sesji

Inne

Godziny bez udziału nauczyciela akademickiego wynikające z nakładu pracy studenta, w tym:

Przygotowanie do zajęć, w tym studiowanie zalecanej literatury 15g

Opracowanie wyników 5g

Przygotowanie raportu, projektu, prezentacji, dyskusji 5g

SUMARYCZNA LICZBA GODZIN DLA PRZEDMIOTU WYNIKAJĄCA Z CAŁEGO NAKŁADU PRACY STUDENTA 55

SUMARYCZNA LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA PRZEDMIOTU 2

Literatura:

Badminton steps to success, Tony Grice 2008, Human Kinetics, Londyn 2008 Badminton, Henryk Nawara 2000, AWF Wrocław, Badminton: program szkolenia dzieci i młodzieży. Stelter M.H. 2001.COS, Warszawa.

Efekty uczenia się:

zna terminologię i posiada podstawową wiedzę z zakresu sprawności fizycznej i motoryczności człowieka K_W17 , prowadzenia zajęć wychowania fizycznego, zgodnie z wybraną specjalnością studiów, zna fachową terminologię K_W22 , posiada umiejętność diagnozowania i doboru odpowiedniej aktywności fizycznej do kształtowania różnych komponentów sprawności fizycznej, potrafi identyfikować błędy i zaniedbania w praktyce K_U06 ,

Metody i kryteria oceniania:

wiedza: Kryteria na ocenę 3.0 zna podstawową terminologię i posiada podstawową wiedzę z zakresu sprawności fizycznej i motoryczności człowieka Kryteria na ocenę 4.0 zna rozszeżoną terminologię zakresu sprawności fizycznej i motoryczności człowieka, dysponuje rozszerzoną wiedzą z zakresu dydaktyki ogólnej i przedmiotowej, posiada duży zasób pojęć oraz rozszerzoną wiedzę merytoryczną, Kryteria na ocenę 5.0 Zna fachową terminologię z zakresu sprawności i motoryczności człowieka i wie jak wykorzystać ją podczas realizacji ćwiczeń praktycznych. kompetencje: Kryteria na ocenę 3.0 potrafi prowadzić zajęcia wychowania fizycznego, zgodnie z wybraną specjalnością studiów, zna podstawową terminologię Kryteria na ocenę 4.0 zna rozszerzoną terminologię potrzebną do prowadzenia zajęć wychowania fizycznego, potrafi stosować ją zgodnie z wybraną specjalnością studiów. Kryteria na ocenę 5.0 zna fachową terminologie oraz zakres ćwiczeń do prowadzenia indywidualnych zajęć z zakresu badmintona umiejętności: Kryteria na ocenę 3.0 Umiejętnie diagnozuje i dobiera odpowiednie ćwiczenia do kształtowania różnych komponentów sprawności fizycznej potrzebne w dyscypliny badminton. Kryteria na ocenę 4.0 posiada wysokie umiejętność diagnozowania i doboru odpowiedniej aktywności fizycznej do kształtowania różnych

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Dziekańskie, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: MICHAŁ ŻAK
Prowadzący grup: MICHAŁ ŻAK
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Dziekańskie - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Nadrzędnym celem przedmiotu jest nauczenie studentów podstawowych zagrań z zakresu badmintona. Ponadto ukazanie dyscypliny jako gry dostępnej dla osób w wieku średnim oraz starszym. Realizacja zajęć z przedmiotu badminton pomoże studentom uzupełnić program zajęć rekreacyjnych prowadzonych w wyżej wymienionych grupach wiekowych.

Pełny opis:

1. Zajęcia organizacyjne. Przedstawienie propedeutyki przedmiotu oraz warunków zaliczenia. Analiza przepisów BHP w badmintonie,

2. zajęcia wprowadzające. Ćwiczenia wszechstronne przygotowujące podłoże do realizacji poszczególnych zagrań badmintonowych, nauka serwisu badmintonowego oraz zagrania drive,

3. nauka zagrania klir forhend, ćwiczenia praktyczne

4. nauka zagrania klir backhand , ćwiczenia praktyczne

5. nauka zagrania net, ćwiczenia praktyczne forhend i bekhend

6. nauka zagrania drop forhend, ćwiczenia praktyczne

7. nauka zagrania lob forhend i bekhend, ćwiczenia praktyczne połączone z zagraniem drop,

8. nauka zagrania smash forhend, nauka obrony smah, ćwiczenia praktyczne, 9. Mini gry badmintonowe z wykorzystaniem poznanych elementów technicznych badmintona,

10. charakterystyka gry singlowej , ćwiczenia praktyczne,

11. charakterystyka gry podwójnej, doubles i mixt, ćwiczenia praktyczne,

12. Trening zdrowotny z wykorzystaniem elementów gry w badmintona

13. gra rekreacyjna , singlowa

14. gra rekreacyjna , podwójna

15. zaliczenie przedmiotu, egzamin praktyczny

Literatura:

Badminton steps to success, Tony Grice 2008, Human Kinetics, Londyn 2008 Badminton, Henryk Nawara 2000, AWF Wrocław, Badminton: program szkolenia dzieci i młodzieży. Stelter M.H. 2001.COS, Warszawa.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Wychowania Fizycznego w Krakowie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0