Formy treningu zdrowotnego-Badminton
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WKF-SL>BAD |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Formy treningu zdrowotnego-Badminton |
Jednostka: | Zakład Gier Sportowych i Rekreacyjnych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
CZAS TRWANIA PRZEDMIOTU: | semestr 03 |
FORMA ZAJĘĆ, LICZBA GODZIN: | Ćwiczenia |
METODY DYDAKTYCZNE: | (M16) Praca w grupach |
METODY OCENY - FORMUJĄCA: | (F1) Aktywność na zajęciach |
METODY OCENY - PODSUMOWUJĄCA: | (P3) Średnia ważona ocen formułujących |
Skrócony opis: |
Nadrzędnym celem przedmiotu jest nauczenie studentów podstawowych zagrań z zakresu badmintona. Ponadto ukazanie dyscypliny jako gry dostępnej dla osób w wieku średnim oraz starszym. Realizacja zajęć z przedmiotu badminton pomoże studentom uzupełnić program zajęć rekreacyjnych prowadzonych w wyżej wymienionych grupach wiekowych. |
Pełny opis: |
1. Zajęcia organizacyjne. Przedstawienie propedeutyki przedmiotu oraz warunków zaliczenia. Analiza przepisów BHP w badmintonie. 2. Zajęcia wprowadzające. Ćwiczenia wszechstronne przygotowujące podłoże do realizacji poszczególnych zagrań badmintonowych, nauka serwisu badmintonowego oraz zagrania drive. 3. Nauka zagrania klir forhend, ćwiczenia praktyczne. 4. Nauka zagrania klir backhand , ćwiczenia praktyczne. 5. Nauka zagrania net, ćwiczenia praktyczne forhend i bekhend. 6. Nauka zagrania drop forhend, ćwiczenia praktyczne. 7. Nauka zagrania lob forhend i bekhend, ćwiczenia praktyczne połączone z zagraniem drop. 8. Nauka zagrania smash forhend, nauka obrony smah, ćwiczenia praktyczne. 9. Mini gry badmintonowe z wykorzystaniem poznanych elementów. technicznych badmintona. 10. Charakterystyka gry singlowej , ćwiczenia praktyczne. 11. Charakterystyka gry podwójnej, doubles i mixt, ćwiczenia praktyczne. 12. Trening zdrowotny z wykorzystaniem elementów gry w badmintona. 13. gra rekreacyjna , singlowa 14. gra rekreacyjna , podwójna 15. zaliczenie przedmiotu, egzamin praktyczny OBCIĄŻENIE PRACĄ STUDENTA W SEMESTRZE: FORMA AKTYWNOŚCI ŚREDNIA LICZBA GODZIN NA ZREALIZOWANIE AKTYWNOŚCI Godziny kontaktowe z nauczycielem akademickim , w tym: Godziny wynikające z planu studiów 30g Konsultacje przedmiotowe Egzaminy i zaliczenia sesji Inne Godziny bez udziału nauczyciela akademickiego wynikające z nakładu pracy studenta, w tym: Przygotowanie do zajęć, w tym studiowanie zalecanej literatury 15g Opracowanie wyników 5g Przygotowanie raportu, projektu, prezentacji, dyskusji 5g SUMARYCZNA LICZBA GODZIN DLA PRZEDMIOTU WYNIKAJĄCA Z CAŁEGO NAKŁADU PRACY STUDENTA 55 SUMARYCZNA LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA PRZEDMIOTU 2 |
Literatura: |
Badminton steps to success, Tony Grice 2008, Human Kinetics, Londyn 2008 Badminton, Henryk Nawara 2000, AWF Wrocław, Badminton: program szkolenia dzieci i młodzieży. Stelter M.H. 2001.COS, Warszawa. |
Efekty uczenia się: |
zna terminologię i posiada podstawową wiedzę z zakresu sprawności fizycznej i motoryczności człowieka K_W17 , prowadzenia zajęć wychowania fizycznego, zgodnie z wybraną specjalnością studiów, zna fachową terminologię K_W22 , posiada umiejętność diagnozowania i doboru odpowiedniej aktywności fizycznej do kształtowania różnych komponentów sprawności fizycznej, potrafi identyfikować błędy i zaniedbania w praktyce K_U06 , |
Metody i kryteria oceniania: |
wiedza: Kryteria na ocenę 3.0 zna podstawową terminologię i posiada podstawową wiedzę z zakresu sprawności fizycznej i motoryczności człowieka Kryteria na ocenę 4.0 zna rozszeżoną terminologię zakresu sprawności fizycznej i motoryczności człowieka, dysponuje rozszerzoną wiedzą z zakresu dydaktyki ogólnej i przedmiotowej, posiada duży zasób pojęć oraz rozszerzoną wiedzę merytoryczną, Kryteria na ocenę 5.0 Zna fachową terminologię z zakresu sprawności i motoryczności człowieka i wie jak wykorzystać ją podczas realizacji ćwiczeń praktycznych. kompetencje: Kryteria na ocenę 3.0 potrafi prowadzić zajęcia wychowania fizycznego, zgodnie z wybraną specjalnością studiów, zna podstawową terminologię Kryteria na ocenę 4.0 zna rozszerzoną terminologię potrzebną do prowadzenia zajęć wychowania fizycznego, potrafi stosować ją zgodnie z wybraną specjalnością studiów. Kryteria na ocenę 5.0 zna fachową terminologie oraz zakres ćwiczeń do prowadzenia indywidualnych zajęć z zakresu badmintona umiejętności: Kryteria na ocenę 3.0 Umiejętnie diagnozuje i dobiera odpowiednie ćwiczenia do kształtowania różnych komponentów sprawności fizycznej potrzebne w dyscypliny badminton. Kryteria na ocenę 4.0 posiada wysokie umiejętność diagnozowania i doboru odpowiedniej aktywności fizycznej do kształtowania różnych |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Dziekańskie, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | MICHAŁ ŻAK | |
Prowadzący grup: | MICHAŁ ŻAK | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Dziekańskie - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Nadrzędnym celem przedmiotu jest nauczenie studentów podstawowych zagrań z zakresu badmintona. Ponadto ukazanie dyscypliny jako gry dostępnej dla osób w wieku średnim oraz starszym. Realizacja zajęć z przedmiotu badminton pomoże studentom uzupełnić program zajęć rekreacyjnych prowadzonych w wyżej wymienionych grupach wiekowych. |
|
Pełny opis: |
1. Zajęcia organizacyjne. Przedstawienie propedeutyki przedmiotu oraz warunków zaliczenia. Analiza przepisów BHP w badmintonie, 2. zajęcia wprowadzające. Ćwiczenia wszechstronne przygotowujące podłoże do realizacji poszczególnych zagrań badmintonowych, nauka serwisu badmintonowego oraz zagrania drive, 3. nauka zagrania klir forhend, ćwiczenia praktyczne 4. nauka zagrania klir backhand , ćwiczenia praktyczne 5. nauka zagrania net, ćwiczenia praktyczne forhend i bekhend 6. nauka zagrania drop forhend, ćwiczenia praktyczne 7. nauka zagrania lob forhend i bekhend, ćwiczenia praktyczne połączone z zagraniem drop, 8. nauka zagrania smash forhend, nauka obrony smah, ćwiczenia praktyczne, 9. Mini gry badmintonowe z wykorzystaniem poznanych elementów technicznych badmintona, 10. charakterystyka gry singlowej , ćwiczenia praktyczne, 11. charakterystyka gry podwójnej, doubles i mixt, ćwiczenia praktyczne, 12. Trening zdrowotny z wykorzystaniem elementów gry w badmintona 13. gra rekreacyjna , singlowa 14. gra rekreacyjna , podwójna 15. zaliczenie przedmiotu, egzamin praktyczny |
|
Literatura: |
Badminton steps to success, Tony Grice 2008, Human Kinetics, Londyn 2008 Badminton, Henryk Nawara 2000, AWF Wrocław, Badminton: program szkolenia dzieci i młodzieży. Stelter M.H. 2001.COS, Warszawa. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Wychowania Fizycznego w Krakowie.