Edukacja zdrowotna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WKF-SL>EDU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nazwa przedmiotu: | Edukacja zdrowotna | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Jednostka: | Zakład Medycyny Sportowej i Żywienia Człowieka | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Grupy: | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Język prowadzenia: | polski | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
KATEGORIA PRZEDMIOTU: | Przedmiot podstawowy |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
CZAS TRWANIA PRZEDMIOTU: | semestr 04 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
FORMA ZAJĘĆ, LICZBA GODZIN: | Ćwiczenia |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
METODY DYDAKTYCZNE: | (M1) Burza mózgów |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
METODY OCENY - FORMUJĄCA: | (F1) Aktywność na zajęciach |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
METODY OCENY - PODSUMOWUJĄCA: | (P4) Test |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Skrócony opis: |
INFORMACJE O NAUCZYCIELACH AKADEMICKICH OSOBA ODPOWIEDZIALNA ZA KARTĘ:dr hab. Maria Gacek WYMAGANIA WSTĘPNE 1) Podstawy biochemii i fizjologii człowieka 2) Podstawy żywienia człowieka 3) Podstawy pedagogiki, psychologii i socjologii CELE PRZEDMIOTU Cel 1 Edukacja w zakresie behawioralnych i psychospołecznych uwarunkowań zdrowia. Cel 2 Kształtowanie wzorców zdrowego stylu życia osób starszych. Cel 3 Przygotowanie liderów i koordynatorów edukacji zdrowotnej i promocji zdrowia osób starszych. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pełny opis: |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
LITERATURA PODSTAWOWA: 1) Kościńska E.: Edukacja zdrowotna seniorów i osób przewlekłe chorych. Wyd. UKW w Bydgoszczy 2010 2) Woynarowska B.: Edukacja zdrowotna. Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2017 LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: 1) Heszen I., Sęk H.: Psychologia zdrowia. Wyd. PWN, Warszawa 2012 2) Ciborowska H., Rudnicka A.: Dietetyka. Żywienie człowieka zdrowego i chorego. Wyd. PZWL, Warszawa 2019 3) Karski J.: Promocja zdrowia. Wyd. IGNIS, Warszawa 1999 4) Periodyki naukowe: Zdrowie Publiczne, Roczniki PZH, Problemy Higieny i Epidemiologii, Medycyna Ogólna i Nauki o Zdrowiu, Hygeia .Public Health, Health Education Journal, Health Education Research i inne |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Efekty uczenia się: |
EK1 Wiedza: Dysponuje podstawową wiedzą w zakresie behawioralnych, psychospołecznych oraz środowiskowych uwarunkowań i zagrożeń zdrowia osób starszych EK2 Wiedza: Zna podstawowe zasady promocji zdrowego stylu życia oraz rozumie i diagnozuje wybrane modele zachowań zdrowotnych w promocji zdrowia osób starszych EK3 Umiejętności: Interpretuje podstawowe wskaźniki zdrowia w ujęciu holistycznym oraz ocenia wybrane zagrożenia zdrowia osób starszych EK4 Umiejętności: Umie opracować i zrealizować programy profilaktyczno- promocyjne w zakresie różnych obszarów edukacji zdrowotnej osób starszych EK5 Kompetencje: Jest zorientowany na wzbogacanie wiedzy o zdrowiu oraz dbałość o zdrowy styl życia EK6 Kompetencje: Jest zdolny do rozwiązywania niektórych problemów zdrowotnych poprzez podejmowanie zachowań prozdrowotnych EFEKTY UCZENIA: KFOS1_W08, KFOS1_W10, KFOS1_U07, KFOS1_U16, KFOS1_K04, KFOS1_K08 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Efekt kształcenia 1 Na ocenę 3 - Poprawność rozwiązania testu wiedzy na poziomie 51% Na ocenę 4 - Poprawność rozwiązania testu wiedzy na poziomie 71% Na ocenę 5 - Poprawność rozwiązania testu wiedzy na poziomie 91% Efekt kształcenia 2 Na ocenę 3 - Poprawność rozwiązania testu wiedzy na poziomie 51% Na ocenę 4 - Poprawność rozwiązania testu wiedzy na poziomie 71% Na ocenę 5 - Poprawność rozwiązania testu wiedzy na poziomie 91% Efekt kształcenia 3 Na ocenę 3 - Opanowanie umiejętności na poziomie dostatecznym Na ocenę 4 - Opanowanie umiejętności na poziomie dobrym Na ocenę 5 - Opanowanie umiejętności na poziomie bardzo dobrym Efekt kształcenia 4 Na ocenę 3 - Opanowanie umiejętności na poziomie dostatecznym Na ocenę 4 - Opanowanie umiejętności na poziomie dobrym Na ocenę 5 - Opanowanie umiejętności na poziomie bardzo dobrym Efekt kształcenia 5 Na ocenę 3 - Umiarkowanie pozytywna postawa wobec edukacji zdrowotnej Na ocenę 4 - Pozytywna postawa wobec edukacji zdrowotnej Na ocenę 5 - Bardzo pozytywna postawa wobec edukacji zdrowotnej Efekt kształcenia 6 Na ocenę 3 - Umiarkowanie pozytywna postawa wobec edukacji zdrowotnej Na ocenę 4 - Pozytywna postawa wobec edukacji zdrowotnej Na ocenę 5 - Bardzo pozytywna postawa wobec edukacji zdrowotnej |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-03-01 - 2020-06-30 |
Przejdź do planu
PN WYK
CWD
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Dziekańskie, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | MARIA GACEK | |
Prowadzący grup: | MARIA GACEK, MAŁGORZATA MORAWSKA-TOTA | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Dziekańskie - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Wychowania Fizycznego w Krakowie.