Formy treningu zdrowotnego-Piłka nożna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WKF-SL>NOZ |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Formy treningu zdrowotnego-Piłka nożna |
Jednostka: | Zakład Gier Sportowych i Rekreacyjnych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
KATEGORIA PRZEDMIOTU: | Przedmiot podstawowy |
CZAS TRWANIA PRZEDMIOTU: | semestr 02 |
FORMA ZAJĘĆ, LICZBA GODZIN: | Ćwiczenia |
METODY DYDAKTYCZNE: | (M1) Burza mózgów |
METODY OCENY - FORMUJĄCA: | (F1) Aktywność na zajęciach |
METODY OCENY - PODSUMOWUJĄCA: | (P3) Średnia ważona ocen formułujących |
Skrócony opis: |
Przygotowanie studentów do prowadzenia zajec z piłki nożnej w formie treningu zdrowotnego osób starszych. |
Pełny opis: |
Przygotowanie do organizowania i prowadzenia rożnych form zajęć sprawnościowych z zakresu piłki nożnej ukierunkowanych na aktywność fizyczna osób starszych. Zaznajomienie z walorami zdrowotnymi,wychowawczymi i sportowymi gry w piłkę nożną. Stymulowanie rozwoju osobowościowego i wszechstronnych uzdolnień studentów, poprzez stwarzanie na ćwiczeniach sytuacji problemowych do samodzielnego ich rozwiązania. |
Literatura: |
1 Bednarski L., Kozmin A. — Piłka nozna, Kraków, 1998 2 Bednarski L. — Piłka nozna-zajecia szkoleniowe w rocznym cyklu szkoleniowym, Kraków, 2000, 3 Dorna M., i wsp. — Narodowy model gry PZPN., Warszawa, 2016 4 Duda H. — Intelektualizacja procesu nauczania gry w piłke nozna, Kraków, 2004 5 Kapera R., Sledziewski D. — Piłka nozna. Szkolenie dzieci i młodziezy, Warszawa, 1997 6 Kolator E. i wsp. — Przepisy gry w piłke nozna, Warszawa, 2005 7 Panfil R., Żmuda WŁ. — Nauczanie gry w piłke nozna, Wrocław, 1996 8 Żmuda Wł., Witkowski Z. — Edukacja młodych piłkarzy noznych - technika gry, Katowice, 2015 9 Żmuda Wł., Witkowski Z. Piechniczek A. — Przygotowanie taktyczne we współczesnej piłce noznej., Katowice, 2016 10. Dorna M., Robakiewicz R., Tomaszewski W., Zalewski B. Gry zadaniowe: Narodowy Model Gry, PZPN, Warszawa, 2018 |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Student zna terminologie i posiada podstawową wiedzę z zakresu techniki i taktyki gry w piłkę nożną. Zna podstawowe metody nauczania i doskonalenia umiejętności (zasób ćwiczeń), analizę struktury ruchu (biomechanika ruchu) elementów techniki. Potrafi zidentyfikować podstawowe błędy wykonania i zna metody ich korekty. Zna przepisy gry w piłkę nożną i zna gry rekreacyjne oparte o technikę piłki nożnej. Umiejętności: Student potrafi wykonać modelowy pokaz specjalistycznych umiejętności ruchowych z zakresu piłki nożnej. Umie wykonać zadania (ćwiczenia) nauczające i doskonalące technikę piłki nożnej. Potrafi indywidualizować zadania i dostosowywać treści zajęć i metody ich prowadzenia do potrzeb i możliwości osób starszych. Potrafi sędziować grę w piłkę nożna i inne gry oparte na technice gry w piłkę nożna. Kompetencje społeczne: Umiejętność osiągania celów kultury fizycznej osób starszych podczas zajęć z piłki nożnej. Umiejętność współdziałania i pracy w zespole oraz organizacji zajęć sportowych dla osób starszych. Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa na zajęciach oraz dbałość o poziom swojej sprawności fizycznej, niezbędnej do prawidłowego demonstrowania ćwiczeń fizycznych. |
Metody i kryteria oceniania: |
Nauczanie zakończone jest zaliczeniem praktycznym (ocena poziomu przyswojenia elementów piłkarskiej techniki) i teoretycznym (przepisy gry w piłkę nożna, wiadomości o działaniach wykonywanych przez piłkarzy nożnych podczas gry). |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-03-01 - 2020-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CWD
PT |
Typ zajęć: |
Dziekańskie, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | MATEUSZ KACZOR | |
Prowadzący grup: | MATEUSZ KACZOR | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Dziekańskie - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Przygotowanie studentów do prowadzenia zajec z piłki nożnej w formie treningu zdrowotnego osób starszych. |
|
Pełny opis: |
Przygotowanie do organizowania i prowadzenia rożnych form zajęć sprawnościowych z zakresu piłki nożnej ukierunkowanych na aktywność fizyczna osób starszych. Zaznajomienie z walorami zdrowotnymi,wychowawczymi i sportowymi gry w piłkę nożną. Stymulowanie rozwoju osobowościowego i wszechstronnych uzdolnień studentów, poprzez stwarzanie na ćwiczeniach sytuacji problemowych do samodzielnego ich rozwiązania. |
|
Literatura: |
1 Bednarski L., Kozmin A. — Piłka nozna, Kraków, 1998 2 Bednarski L. — Piłka nozna-zajecia szkoleniowe w rocznym cyklu szkoleniowym, Kraków, 2000, 3 Dorna M., i wsp. — Narodowy model gry PZPN., Warszawa, 2016 4 Duda H. — Intelektualizacja procesu nauczania gry w piłke nozna, Kraków, 2004 5 Kapera R., Sledziewski D. — Piłka nozna. Szkolenie dzieci i młodziezy, Warszawa, 1997 6 Kolator E. i wsp. — Przepisy gry w piłke nozna, Warszawa, 2005 7 Panfil R., Żmuda WŁ. — Nauczanie gry w piłke nozna, Wrocław, 1996 8 Żmuda Wł., Witkowski Z. — Edukacja młodych piłkarzy noznych - technika gry, Katowice, 2015 9 Żmuda Wł., Witkowski Z. Piechniczek A. — Przygotowanie taktyczne we współczesnej piłce noznej., Katowice, 2016 10. Dorna M., Robakiewicz R., Tomaszewski W., Zalewski B. Gry zadaniowe: Narodowy Model Gry, PZPN, Warszawa, 2018 |
|
Uwagi: |
Nauczanie zakończone jest zaliczeniem praktycznym (ocena poziomu przyswojenia elementów piłkarskiej techniki) i teoretycznym (przepisy gry w piłkę nożna, wiadomości o działaniach wykonywanych przez piłkarzy nożnych podczas gry). |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Wychowania Fizycznego w Krakowie.