Akademia Wychowania Fizycznego w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Obóz letni

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WKF-SL>OBLET
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Obóz letni
Jednostka: Zakład Sportów Wodnych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
KATEGORIA PRZEDMIOTU:

Przedmiot podstawowy

CZAS TRWANIA PRZEDMIOTU:

semestr 01

FORMA ZAJĘĆ, LICZBA GODZIN:

Ćwiczenia
Ćwiczenia terenowe
Zajęcia praktyczne

METODY DYDAKTYCZNE:

(M10) Metoda programowania
(M12) Metoda sytuacyjna
(M15) Praca pod kierunkiem
(M16) Praca w grupach
(M4) Dyskusja
(M7) Konsultacje
(M9) Metoda problemowa

METODY OCENY - FORMUJĄCA:

(F1) Aktywność na zajęciach
(F2) Ćwiczenia praktyczne
(F6) Projekt indywidualny
(F7) Projekt zespołowy

METODY OCENY - PODSUMOWUJĄCA:

(P3) Średnia ważona ocen formułujących

Skrócony opis:

INFORMACJE O NAUCZYCIELACH AKADEMICKICH

OSOBA ODPOWIEDZIALNA ZA KARTĘ: dr Marcin Kaca

WYMAGANIA WSTĘPNE

1). Znajomość budowy i organizacji lekcji, metod i form prowadzenia bezpiecznych zajęć.

2). Teoria i metodyka nauczania pływania, podstawy ratownictwa. Posiadanie umiejętności pływania.

3). Podstawowa wiedza dotycząca bezpieczeństwa na wodach otwartych.

CELE ZAJĘĆ

1). Wyposażenie w umiejętności, wiedzę i kompetencje z zakresu realizacji zajęć w warunkach obozu letniego z uwzględnieniem seniorskiego wieku uczestników .

2). Zapoznanie studentów ze specyfika zajęć z pływania dla dzieci i młodzieży oraz osób starszych w warunkach wód otwartych.

3). Przygotowanie bezpiecznego prowadzenia grup kajakowych w różnym wieku na akwenach wód otwartych.

4). Opanowanie wiedzy i umiejętności niezbędnych do prawidłowej i bezpiecznej żeglugi na desce windsurfingowej oraz jachtem nie wymagającym posiadania uprawnień żeglarskich.

Pełny opis:

ĆWICZENIA

1: Biologiczno zdrowotne i wychowawcze walory zajęć ruchowych w terenie. Zasady bezpieczeństwa podczas zajęć w terenie dla dzieci i młodzieży oraz osób starszych. Rozpoznawanie kierunków świata wg znaków przyrody oraz wg kompasu. Zapoznanie się z otoczeniem wraz z mapa i kompasem przygotowanie do biegu na orientacje. Warunki zaliczenia przedmiotu.

2: Zabawy i gry ruchowe w terenie dla dzieci oraz dla osób starszych. Specyfika prowadzenia zajęć ruchowych w terenie. Wykorzystanie walorów terenu do realizacji zadań podczas zajęć ruchowych w lesie.

3: Zasób ćwiczeń w terenie wykorzystanie walorów terenu w obwodzie stacyjnym oraz w terenowym torze przeszkód samodzielne prowadzenie przez studentów. Omówienie, ocena. Udzielanie pierwszej pomocy w terenie.

4: Samodzielne prowadzenie przez studentów zabaw i gier ruchowych w terenie. Omówienie, ocena.

5: Kształtowanie wytrzymałości w terenie. Zdrowotne znaczenie treningu wytrzymałości osób w różnym wieku. Przygotowanie do biegu terenowego

6: Bieg terenowy zaliczenie. Organizacja zawodów w biegu terenowym.

7: Organizacja BN dla różnych grup wiekowych. Bieg na orientację - zawody. Zaliczenie.

8: Zabezpieczanie osób w różnym wieku pływających w warunkach wód otwartych (samo asekuracja, asekuracja ze współćwiczącym) oraz zabezpieczanie akwenu wykorzystywanego do realizacji zajęć.

9: Wykorzystanie łodzi wiosłowej i sprzętu ratowniczego do udzielania pomocy z brzegu. Sposoby organizacji i zabezpieczania zajęć pływackich na wodach otwartych przeznaczonych dla dzieci i młodzieży oraz seniorów.

10: Akcja ratownicza w wodzie - ćwiczenia symulowanych zdarzeń. Pływanie dystansowe o stałej i zmiennej intensywności wysiłku uwzględniającej wiek uczestników zajęć w warunkach wód otwartych.

11: Prowadzenie przez studentów opracowanych zajęć w wodzie. Zaliczenie.

12: Zasady bezpieczeństwa i organizacji zajęć z Kajakarstwa. Sprzęt i wyposażenie kajakarza. Wodowanie, wsiadanie i wysiadanie z kajaka (techniki i sposoby dostosowane dla osób starszych).

13: Kontrolowana wywrotka - postępowanie. Technika wiosłowania w osadach dwuosobowych. Podstawowe manewry - współpraca w osadzie.

14: Doskonalenie wiosłowania w osadach dwuosobowych. Turystyka kajakowa - organizacja grupy, bezpieczeństwo, orientacja na wodzie otwartej, asekuracja, tworzenie tratwy. Wycieczka turystyczno – krajoznawcza uwzględniająca wiek uczestników.

15: Gry, zabawy i rywalizację kajakowe. Wiosłowanie i manewrowanie w pojedynkę.

Pływanie dystansowe - przygotowanie do zaliczenia mini regat.

16: Prowadzenie przez studentów zajęć z kajakarstwa oraz grupy kajakarzy w różnym wieku podczas wycieczki turystyczno – krajoznawczej .

17: Regaty kajakowe - mini maraton z elementami toru przeszkód.

18: ŻD, ŻJ: Żeglarstwo jako forma aktywności ludzi w różnym wieku

ŻD: Przygotowanie sprzętu do żeglugi i jego budowa. Ćwiczenia

oswajanie z pędnikiem i kadłubem. Podstawowe zasady bezpieczeństwa w żeglarstwo deskowe. Sposoby określania kierunku i siły wiatru.

ŻJ: Budowa i wyposażenie jachtu. Przygotowanie do wpłynięcia i klarowanie jachtu po powrocie do portu. Stawianie i zrzucanie żagli. Podstawowe węzły.

19: ŻD: Podnoszenie pędnika z wody, manewrowanie deską z wyluzowanym pędnikiem, start na halsie. Podstawowe przepisy prawne regulujące uprawianie żeglarstwa deskowe. Zasady sterowania deską - ostrzenie i odpadanie.

ZJ: Bezpieczeństwo na jachcie ( zachowanie, ratownictwo, refowanie, wyzwanie pomocy, wywrotka) Podstawy zjawisk meteorologicznych. Stateczność jachtu.

ŻD, ŻJ: Techniki i sposoby wykonania dostosowane do możliwości ruchowych seniorów

20: ŻD: Żegluga halsem swobodnym, dryf kontrolowany, ostrzenie, odpadanie, żegluga kursami względem wiatru, kursy względem wiatru, pojęcia prawego i lewego halsu, wybierania i luzowania pędnika, przepisy prawa drogi, postępowanie w sytuacjach awaryjnych.

ZJ: Wypłynięcia z portu i powrót na wiosłach lub silniku, żeglowanie na wprost, kursów w względem wiatru w obrębie danego halsu. Węzły niezbędne do cumowania jachtu i do klarowania po powrocie (cumowniczy zwykły, żeglarski, rożkowy, kotwiczny). Zachowanie sie jachtu na postoju i w czasie żeglugi (stateczności, zrównoważenie, nawietrzność, zawietrzność).

ŻD, ŻJ: Techniki i sposoby wykonania dostosowane do możliwości ruchowych seniorów

21: ŻD: Doskonalenie żeglugi kursami względem wiatru, nauka zwrotu na wiatr w formie uproszczonej, powstawanie wiatru pozornego, powstawanie siły aerodynamicznej, czynniki wpływające na jej wielkość.

ZJ: Zwrot przez sztag. Powstawanie siły aerodynamicznej na żaglach i hydrodynamicznej na podwodnej części kadłuba.

22: ŻD: Nauka szkolnego zwrotu na wiatr, doskonalenie pływania bajdewindem i fordewindem, podstawy locji śródlądowej.

ZJ: Zwrot przez rufę. Prawo drogi na akwenie żeglownym.

23: ZD: Doskonalenie zwrotu na wiatr, nauka odpadania z bajdewindu do baksztagu, doskonalenie odpadania z bajdewindu do baksztagu, opory pędnika, podstawy meteorologii.

ZJ: Dopłynięcia do boi, kotwicowiska, plaży i odpłynięcia od boi,

kotwicowiska, plaży z wykorzystaniem stosownie do warunków silnika zaburtowego, żagli lub wioseł. Techniki i sposoby wykonania dostosowane do możliwości ruchowych seniorów

24: ZD: Nauka szkolnego zwrotu z wiatrem, nauka stop halsu, zapobieganie urazom powstającym przy uprawianiu żeglarstwa deskowego, hydrodynamiczna siła wyporu.

ZJ: Manewr człowiek za burta. Węzły związane z bezpieczeństwem (ratowniczy, refowy).

ŻD, ŻJ: Techniki i sposoby wykonania dostosowane do możliwości ruchowych seniorów

25: ZD: Doskonalenie szkolnego zwrotu z wiatrem, nauka zaawansowanej formy zwrotu z wiatrem, powstawanie capsizingu i spin-outu.

ZJ: Rejs turystyczny, korzystanie z locji śródlądowej, zarządzeń lokalnych, przewodników, map itp. do przygotowania i realizacji rejsu

26: Zaliczenie przedmiotu, klarowanie sprzętu na zakończenie obozu.


OBCIĄŻENIE PRACĄ STUDENTA W SEMESTRZE

<tableborder="1">

Forma aktywności Średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności
Godziny kontaktowe z nauczycielem akademickim, w tym:
Godziny wynikające z planu studiów 60
Konsultacje przedmiotowe 0
Egzaminy i zaliczenia w sesji 0
Inne 0
Godziny bez udziału nauczyciela akademickiego wynikające z nakładu pracy studenta, w tym:
Przygotowanie się do zajęć, w tym studiowanie zalecanej literatury 10
Opracowanie wyników 0
Przygotowanie raportu, projektu, prezentacji, dyskusji 5
Inne 0
Sumaryczna liczba godzin dla przedmiotu wynikająca z ca¬łego nakładu pracy studenta 75
Sumaryczna liczba punktów ECTS dla przedmiotu 3
Literatura:

LITERATURA PODSTAWOWA:

1). Cych P., Kozlowski J. Bieg na orientacje: trening - teoria i praktyka, Warszawa, COS, Biblioteka Trenera, 1998, Estrella Sp. Z o. o.

2). Cych P., Kozłowski J. Bieg na orientacje. Gry i zabawy z mapa i kompasem, Warszawa, 2001, PZB na Orientacje

3). Flemming I. Gry i zabawy na wycieczkę szkolna, Kielce, 1984, Wydawnictwo Jedność

4). Janikowska-Siatka M., Skretowicz E., Szymańska E. Zabawy i gry ruchowe na lekcjach WF i festynach sportowo-rekreacyjnych, Warszawa, 2004, WSiP

5). Jurczak A. Gry i zabawy ruchowe w terenie leśnym, Warszawa, 1997, Lider, nr 5

6). Jurczak A., Ozimek M. Organizacja i znaczenie zajec ruchowych w terenie, Ostrowiec Świętokrzyski, 2007, Acta Scientifica Academiae Ostroviensis

7). Kruczek Z. Jeziora rożnowskie i czchowskie. Przewodnik turystyczny, Warszawa-Kraków, 1986, Wydawnictwo PTTK KRAJ

8). Mankowski R., Martynkin A. Gry i ćwiczenia terenowe, Warszawa, 1973, Wydaw. Harcerskie Horyzonty

9). Mleczko E., Trzmielewski R. Biegi na orientacje : technika, taktyka, trening : podręcznik dla studentów AWF, instruktorów rekreacji, trenerów i zawodników, Kraków, 1999, Wyd. AWF Kraków

10). Stawczyk Z. Gry i zabawy lekkoatletyczne : poradnik dla nauczycieli wychowania fizycznego, Poznań 1998, Wyd. AWF

11). Dybinska E. Uczenie sie i nauczanie pływania. Podreczniki i Skrypty nr 32, Kraków, 2010, AWF

12). Ostrowski A. Zabawy i rekreacja w wodzie, Warszawa, 2005, WSiP

13). Karpiński R. i wsp. Ratownictwo wodne podręcznik, Katowice, 2005, AWF

14). Bigiel W. Kajakarstwo z elementami turystyki, Wrocław, 2003, AWF

15). Cholewa J. Wybrane elementy turystyki kajakowej, Katowice, 2004, AWF

16). Drabik J. Kajakarstwo teoria i praktyka sport, turystyka, rekreacja, Gdańsk, 1991, AWF

17). Kiełb M., Winnicki B. Vademecum turysty kajakarza, Warszawa, 1987, Wydawnictwo PTTK KRAJ

18). Gadacz L. i wsp. Vademecum żeglarza deskowego, Kraków, 2001, Wyd. Deka

19). Berkowski M i wsp. Manewrowanie jachtem żaglowym, Warszawa, 2007, Alma Press

20). Ostrowski A. Żeglarstwo jachtowe - poradnik metodyczny, Warszawa, 1998, Centralny Ośrodek Sportu. Biblioteka Trenera COS

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

1). Gadacz L. i wsp. 1. Multimedialny poradnik windsurfera, Kraków, 2007, Hotsports.pl.

Efekty uczenia się:

EU1 Wiedza:

Posiada wiedzę z zakresu czytania mapy i kompasu a także form i metod stosowanych podczas zajęć w terenie dla dzieci, młodzieży oraz seniorów.

KFOS1_W22, P6S_WG, P6U_W

E2 Wiedza:

Posiada wiedze zarówno z zakresu bezpieczeństwa i organizacji aktywności osób w różnym wieku w warunkach wód otwartych jak i technik oraz sposobów pływania a także elementów przetrwania w wodzie i ratownictwa wodnego. KFOS1_W22, P6S_WG, P6U_W

EU3 Wiedza:

Student posiada wiedzę niezbędną do organizacji i prowadzenia bezpiecznych zajęć z zakresu kajakarstwa, wie jak dostosowywać treści i metody kształcenia do wieku, potrzeb i możliwości uczniów oraz warunków realizacji w tym pogodowych.

KFOS1_W19 , KFOS1_W22, P6S_WG, P6U_W

EU4 Wiedza:

Student zna budowę sprzętu pływającego oraz jego wyposażenia (jacht lub windsurfing), podstawy teorii żeglowania, przepisy prawa drogi, locji śródlądowej oraz sposoby postępowania w sytuacjach awaryjnych z uwzględnieniem wieku poszkodowanego.

KFOS1_W19 , KFOS1_W22, P6S_WG, P6U_W

EU5 Umiejętności:

Student posiada umiejętność wykorzystania ukształtowania i specyfiki terenu do organizacji i prowadzenia bezpiecznych zajęć ruchowych dla osób w różnym wieku. Student potrafi stosować metodę zabawowo – klasyczną, organizować oraz prowadzić zajęcia za pomocą obwodu stacyjnego i toru przeszkód.

KFOS1_U02, KFOS1_U03 , KFOS1_U06, KFOS1_U07, KFOS1_U11, KFOS1_U12 , KFOS1_U13 , KFOS1_U15 , KFOS1_U17 , KFOS1_U18 , P6S_UW, P6S_UO, P6S_UK, P6U_W, P6U_U

EU6 Umiejętności:

Potrafi wykonywać i demonstrować podstawowe elementy technik oraz sposobów pływania a także ratownictwa wodnego i przetrwania w warunkach wód otwartych. Posiada umiejętność organizacji i prowadzenia zajęć z zakresu pływania i ratownictwa wodnego, potrafi także dostosowywać treści i metody kształcenia do wieku potrzeb i możliwości uczących cię oraz warunków realizacji w tym pogodowych.

KFOS1_U02, KFOS1_U03 , KFOS1_U06, KFOS1_U07, KFOS1_U11, KFOS1_U12 , KFOS1_U13 , KFOS1_U15 , KFOS1_U17 , KFOS1_U18 , P6S_UW, P6S_UO, P6S_UK, P6U_W, P6U_U

EU7 Umiejętności:

Student potrafi wykonywać i demonstrować podstawowe elementy techniki kajakarskiej oraz umie udzielić pomocy po wywrotce kajaka, a także pomagać osobom w wieku seniorskim zagrożonym utonięciem.

KFOS1_U02, KFOS1_U03 , KFOS1_U06, KFOS1_U07, KFOS1_U11, KFOS1_U12 , KFOS1_U13 , KFOS1_U15 , KFOS1_U17 , KFOS1_U18 , P6S_UW, P6S_UO, P6S_UK, P6U_W, P6U_U

EU8 Umiejętności:

Umiejętność przygotowania, eksploatacji i klarowania sprzętu do żeglarstwa deskowego lub jachtowego. Student potrafi utrzymywać kurs względem wiatru oraz wykonywać podstawowe manewry (zwrot przez sztag oraz rufę) KFOS1_U02, KFOS1_U03 , KFOS1_U06, KFOS1_U07, KFOS1_U11, KFOS1_U12 , KFOS1_U13 , KFOS1_U15 , KFOS1_U17 , KFOS1_U18 , P6S_UW, P6S_UO, P6S_UK, P6U_W, P6U_U

EU9 Kompetencje społeczne:

Student potrafi zaangażować uczniów i seniorów do udziału w zabawie oraz innych formach zajęć w terenie.

KFOS1_K05, KFOS1_K06, KFOS1_K07, KFOS1_K08, P6S_KO, P6S_KR, P6U_K,

EU10Kompetencje społeczne:

Realizuje zadania w sposób zapewniający bezpieczeństwo własne i otoczenia, przestrzega i propaguje zasady bezpieczeństwa podczas zajęć pływackich na wodach otwartych uwzględniając wiek uczestników oraz dba o swój poziom sprawności fizycznej, niezbędnej do prawidłowego demonstrowania ćwiczeń fizycznych.

KFOS1_K05, KFOS1_K06, KFOS1_K07, KFOS1_K08, P6S_KO, P6S_KR, P6U_K,

EU11Kompetencje społeczne:

Student potrafi zmobilizować uczestników zajęć w różnym wieku do pilnego wykonywania ćwiczeń oraz wzbudza chęć do podejmowania wysiłków podczas uprawiania turystyki kajakowej.

KFOS1_K05, KFOS1_K06, KFOS1_K07, KFOS1_K08, P6S_KO, P6S_KR, P6U_K,

EU12Kompetencje społeczne:

Student realizuje dostosowane do wieku zadania żeglarskie uwzględniając zasady bezpieczeństwa, prawo drogi, etykę żeglarską i poprawność postępowania w eksploatacji sprzętu pływającego (jacht lub windsurfing).

KFOS1_K05, KFOS1_K06, KFOS1_K07, KFOS1_K08, P6S_KO, P6S_KR, P6U_K,

Metody i kryteria oceniania:

OCENA FORMUJĄCA – SKŁADOWE:

1: Aktywność na zajęciach

2: Ćwiczenia praktyczne

3: Projekt indywidualny

4: Projekt zespołowy

OCENA PODSMOWUJĄCA

1: Średnia ważona ocen formułujących

WARUNKI ZALICZENIA ZAJĘĆ

1: Aktywne uczestnictwo w zajęciach

2: Zaliczenia praktyczne

KRYTERIA OCENY


EFEKT UCZENIA SIĘ 1

OCENA WYMAGANIA
3,0 Student zna zasady bezpiecznego korzystania z terenu, urządzeń, przyrządów związanych z prowadzeniem zajęć w terenie. Student potrafi czytać mapę i podstawowa obsługę kompasu z biegu na orientacje. Student potrafi określić podstawowe warunki terenowe do prowadzenia gier i zabaw w terenie leśnym. Posiada wiedze z zakresu bezpieczeństwa i organizacji aktywności w warunkach terenowych dla osób w różnym wieku. Prawidłowo przygotowuje wskazaną część jednostki lekcyjnej i bezpiecznie ją przeprowadza w warunkach terenowych.
4,0 Student zna zasady bezpiecznego korzystania z terenu, urządzeń, przyrządów związanych z prowadzeniem zajęć w terenie. Student potrafi czytać dobrze mapę i dobrze zna obsługę kompasu z biegu na orientacje, potrafi określić azymut. Student zna dobrze formy i metody stosowane podczas zajęć w terenie oraz z prowadzenia gier i zabaw w terenie leśnym. Student potrafi określić dobre warunki terenowe do prowadzenia gier i zabaw w terenie leśnym. Posiada wiedze z zakresu bezpieczeństwa i organizacji aktywności w warunkach terenowych dla osób w różnym wieku. Prawidłowo przygotowuje wskazaną część jednostki lekcyjnej i bezpiecznie ją przeprowadza w warunkach terenowych.
5,0 Student zna zasady bezpiecznego korzystania z terenu, urządzeń, przyrządów związanych z prowadzeniem zajęć w terenie. Student zna wpływ wysiłku fizycznego na organizm i jego aspekt zdrowotny oraz zna testy i sprawdziany oceniające sprawność fizyczna. Potrafi bardzo dobrze czytać mapę, obsługiwać kompas i określać azymut w terenie i na mapie. Zna bardzo dobrze formy i metody stosowane podczas zajęć w terenie oraz z prowadzenia gier i zabaw w terenie leśnym. Posiada wiedze z zakresu bezpieczeństwa i organizacji aktywności w warunkach terenowych dla osób w różnym wieku. Prawidłowo przygotowuje wskazaną cześć jednostki lekcyjnej i bezpiecznie, atrakcyjnie oraz poprawnie ją przeprowadza, a także umiejętnie dostosowuje treści i metody do potrzeb i możliwości ćwiczących oraz warunków realizacji w tym pogodowych.


EFEKT UCZENIA SIĘ 2

OCENA WYMAGANIA
3,0 Podstawowa wiedza z zakresu bezpieczeństwa i organizacji aktywności w warunkach wód otwartych jak i technik oraz sposobów pływania a także elementów przetrwania w wodzie i ratownictwa wodnego. Prawidłowe przygotowanie część jednostki lekcyjnej dla dzieci, młodzieży lub seniorów oraz bezpieczne jej przeprowadzenie.
4,0 Student dobrze wykorzystuje wiedzę z zakresu bezpieczeństwa i organizacji aktywności w warunkach wód otwartych jak i technik oraz sposobów pływania a także elementów przetrwania w wodzie i ratownictwa wodnego. Prawidłowe przygotowanie część jednostki lekcyjnej dla dzieci, młodzieży lub seniorów oraz bezpieczne i atrakcyjnie ją przeprowadza.
5,0 Student bardzo dobrze wykorzystuje wiedzę z zakresu bezpieczeństwa i organizacji aktywności w warunkach wód otwartych jak i technik oraz sposobów pływania a także elementów przetrwania w wodzie i ratownictwa wodnego. Prawidłowe przygotowanie część jednostki lekcyjnej dla dzieci, młodzieży lub seniorów oraz bezpieczne i atrakcyjnie jej przeprowadzenie, a także umiejętne dostosowanie treści i metod do potrzeb i możliwości ćwiczących oraz warunków realizacji w tym pogodowych.


EFEKT UCZENIA SIĘ 3

OCENA WYMAGANIA
3,0 Poprawnie wykorzystuje wiedzę do przygotowania wskazanej części jednostki lekcyjnej z kajakarstwa oraz potrafi zaplanować bezpieczne zajęcia uwzględniając wiek uczestników.
4,0 Dobrze wykorzystuje przyswojoną wiedzę do przygotowania wskazanej części jednostki lekcyjnej z kajakarstwa oraz potrafi dobrze zaplanować bezpieczne i atrakcyjne zajęcia uwzględniając wiek uczestników.
5,0 Bardzo dobrze wykorzystuje przyswojoną wiedzę do przygotowania wskazanej części jednostki lekcyjnej z kajakarstwa oraz potrafi bardzo dobrze zaplanować bezpieczne i atrakcyjne zajęcia uwzględniając wiek uczestników.


EFEKT UCZENIA SIĘ 4

OCENA WYMAGANIA
3,0 Znajomość podstaw budowy jednostki pływającej (jacht lub windsurfing) w kontekście oczekiwanego poziomu sprawności - wieku osób uprawiających żeglarstwo deskowe lub jachtowe. Zrozumienie wiedzy dotyczącej zasad bezpieczeństwa w żegludze jachtem lub windsurfingiem oraz niebezpiecznych dla żeglugi zjawisk meteorologicznych.
4,0 Dobra znajomość budowy jednostki pływającej (jacht lub windsurfing) w kontekście oczekiwanego poziomu sprawności - wieku osób uprawiających żeglarstwo deskowe lub jachtowe. Dobre zrozumienie wiedzy dotyczącej zasad bezpieczeństwa w żegludze jachtem lub windsurfingiem oraz niebezpiecznych dla żeglugi zjawisk meteorologicznych.
5,0 Bardzo dobra znajomość budowy jednostki pływającej (jacht lub windsurfing) w kontekście oczekiwanego poziomu sprawności - wieku osób uprawiających żeglarstwo deskowe lub jachtowe oraz wiedzy dotyczącej zasad bezpieczeństwa w żegludze jachtem lub windsurfingiem oraz niebezpiecznych dla żeglugi zjawisk meteorologicznych.


EFEKT UCZENIA SIĘ 5

OCENA WYMAGANIA
3,0 Student potrafi dobrać ubiór i sprzęt do warunków prowadzenia zajęć. Uzyskuje czas powyżej 60 min. z biegu na orientacje. 5-6 punktów z prowadzenia gier i zabaw w terenie. Posiada wiedze z zakresu bezpieczeństwa i organizacji aktywności dzieci, młodzieży i seniorów w warunkach terenowych. Prawidłowo przygotowuje wskazaną cześć jednostki lekcyjnej i bezpiecznie ją przeprowadza w warunkach terenowych.
4,0 Student potrafi dobrać ubiór i sprzęt do warunków prowadzenia zajęć, umie ocenić poziom swojej sprawności fizycznej i umiejętności technicznych oraz potrafi przeprowadzić rozgrzewkę. Uzyskuje czas w zakresie 51-60 min. z biegu na orientacje. 7-8 punktów z prowadzenia gier i zabaw w terenie leśnym. Posiada wiedze z zakresu bezpieczeństwa i organizacji aktywności dzieci, młodzieży i seniorów w warunkach terenowych. Prawidłowo przygotowuje wskazaną część jednostki lekcyjnej i bezpiecznie ją przeprowadza w warunkach terenowych.
5,0 Student potrafi dobrać ubiór i sprzęt do warunków prowadzenia zajęć, umie ocenić poziom swojej sprawności fizycznej i umiejętności technicznych oraz potrafi przeprowadzić rozgrzewkę. Student potrafi dobrać poziom wysiłku w celu podniesienia swojej sprawności psychofizycznej oraz kontrolować jej poziom wykonując podstawowe testy i sprawdziany. Uzyskuje czas do 50 min. z biegu na orientacje. 9-10 punktów z prowadzenia gier i zabaw w terenie leśnym. Posiada wiedze z zakresu bezpieczeństwa i organizacji aktywności w warunkach terenowych dzieci, młodzieży i seniorów. Prawidłowo przygotowuje wskazaną cześć jednostki lekcyjnej i bezpiecznie, atrakcyjnie oraz poprawnie ją przeprowadza, a także umiejętnie dostosowuje treści i metody do potrzeb i możliwości ćwiczących oraz warunków realizacji w tym pogodowych.


EFEKT UCZENIA SIĘ 6

OCENA WYMAGANIA
3,0 Zaliczenie akcji ratowniczej z wykorzystaniem podręcznego sprzętu ratowniczego oraz poprawnym zaznaczeniem elementów: rzut i doholowanie lub skok ratowniczy, dopłyniecie do tonącego, holowanie do bezpiecznego miejsca sposobem prawidłowym dla wybranego sprzętu. Prawidłowo przygotowana i bezpiecznie przeprowadzona wskazana część jednostki lekcyjnej przeznaczonej dla osób w różnym wieku w tym dla seniorów.
4,0 Zaliczenie akcji ratowniczej z wykorzystaniem podręcznego sprzętu ratowniczego oraz płynnym zaznaczeniem elementów: rzut i doholowanie lub skok ratowniczy, dopłyniecie do tonącego holowanie do bezpiecznego miejsca sposobem prawidłowo dobranym do wyposażenia ratownika. Prawidłowo przygotowana i bezpiecznie przeprowadzona wskazana część jednostki lekcyjnej przeznaczonej dla osób w różnym wieku w tym dla seniorów..
5,0 Płynne i skuteczne zaliczenie akcji ratowniczej z wykorzystaniem podręcznego sprzętu ratowniczego oraz zaznaczeniem elementów: rzut i doholowanie lub skok ratowniczy, dopłyniecie do tonącego, holowanie do bezpiecznego miejsca sposobem prawidłowo dobranym do wyposażenia ratownika. Prawidłowo przygotowana wskazana część jednostki lekcyjnej i bezpieczne, atrakcyjne oraz poprawne jej przeprowadzenie, a także umiejętne dostosowanie treści i metod do wieku, potrzeb i możliwości ćwiczących oraz warunków realizacji w tym pogodowych.


EFEKT UCZENIA SIĘ 7

OCENA WYMAGANIA
3,0 Student potrafi dostatecznie wykonać podstawowe elementy techniki wiosłowania w osadzie dwójkowej lub pojedynczo w sposób umożliwiający bezpieczne manewrowanie kajakiem. Posiada umiejętność samo-ratownictwa po wywrotce kajaka oraz udzielania pomocy innym w takiej sytuacji. Przestrzega w trakcie zajęć wszystkich zasad bezpieczeństwa związanych z aktywnością ruchowa na wodach otwartych ludzi w różnym wieku.
4,0 Student dobrze potrafi wykonać podstawowe elementy techniki wiosłowania w osadzie dwójkowej lub pojedynczo w sposób umożliwiający bezpieczne i skuteczne manewrowanie kajakiem. Posiada umiejętność samo-ratownictwa po wywrotce kajaka oraz udzielania pomocy innym w takiej sytuacji. Przestrzega w trakcie zajęć wszystkich zasad bezpieczeństwa związanych z aktywnością ruchowa na wodach otwartych ludzi w różnym wieku.
5,0 Student bardzo dobrze potrafi wykonać wszystkie elementy techniki wiosłowania w osadzie dwójkowej lub pojedynczo w sposób umożliwiający płynne i skuteczne manewrowanie kajakiem. Posiada umiejętność samo-ratownictwa po wywrotce kajaka oraz udzielaniu pomocy innym w takiej sytuacji. Przestrzega w trakcie zajęć wszystkich zasad bezpieczeństwa związanych z aktywnością ruchowa na wodach otwartych ludzi w różnym wieku.


EFEKT UCZENIA SIĘ 8

OCENA WYMAGANIA
3,0 ŻD: Żegluga halsem swobodnym, dryf kontrolowany, ostrzenie, odpadanie, żegluga kursami względem wiatru. ŻJ: Przygotowanie jachtu i wypłyniecie z portu, żeglowanie po wyznaczonej trasie, robiąc zwroty przez sztag i rufę w ilości o 4 i więcej niż jest to niezbędne, trzymanie kursu w bejdewindzie, półwietrze, baksztagu z nieodpowiednim ustawieniem żagli i balastu, powrót do portu i sklarowanie jachtu nie wymagającego do jego prowadzenia patentów żeglarskich. Umiejętność wykonania 2 węzłów cumowniczych, oraz 4 niezbędnych w taklowaniu i roztaklowaniu jachtu. ŻD, ŻJ: Student potrafi w nauczaniu dostosować wykonanie ww. umiejętności do możliwości ruchowych wynikających z wieku żeglarzy.
4,0 ŻD: Wykonanie manewru zwrotu na wiatr, zaprezentowanie pływania bejdewindem i fordewindem, oraz manewru odpadania z bajdewindu do baksztagu. ŻJ: Przygotowanie jachtu i wypłyniecie z portu, żeglowanie po wyznaczonej trasie, robiąc poprawnie zwroty przez sztag i rufę w ilości o 2 więcej niż jest to niezbędne, trzymanie kursu w bejdewindzie, półwietrze, baksztagu z odpowiednim ustawieniem żagli i balastu, powrót do portu i sklarowanie jachtu nie wymagającego do jego prowadzenia patentów żeglarskich. Umiejętność wykonania 2 węzłów cumowniczych, oraz 4 niezbędnych w taklowaniu i roztaklowaniu jachtu. ŻD, ŻJ: Student potrafi w nauczaniu dostosować wykonanie ww. umiejętności do możliwości ruchowych wynikających z wieku żeglarzy.
5,0 ŻD: Wykonanie manewrów zwrotu na wiatr, i zwrotu z wiatrem na wyznaczonej trasie zaliczeniowej. ŻJ: Sprawne przygotowanie jachtu i wypłyniecie z portu, żeglowanie najkrótsza droga po wyznaczonej trasie, robiąc dobrze niezbędna ilość zwrotów przez sztag i rufę, trzymanie kursu w bejdewindzie, półwietrze, baksztagu z odpowiednim ustawieniem żagli i balastu, powrót do portu i sklarowanie jachtu nie wymagającego do jego prowadzenia patentów żeglarskich. Umiejętność wykonania 3 węzłów cumowniczych oraz 6 niezbędnych w taklowaniu i roztaklowaniu jacht. ŻD, ŻJ: Student potrafi w nauczaniu dostosować wykonanie ww. umiejętności do możliwości ruchowych wynikających z wieku żeglarzy.


EFEKT UCZENIA SIĘ 9

OCENA WYMAGANIA
3,0 80% obecności na zajęciach.
4,0 90% obecności na zajęciach.
5,0 100% obecności na zajęciach.


EFEKT UCZENIA SIĘ 10

OCENA WYMAGANIA
3,0 80% obecności na zajęciach.
4,0 90% obecności oraz aktywność na zajęciach.
5,0 100% obecność oraz aktywność na zajęciach.


EFEKT UCZENIA SIĘ 11

OCENA WYMAGANIA
3,0 Wymaga nie więcej niż 20% nieobecności na zajęciach.
4,0 Nie więcej niż 10% nieobecności oraz aktywność na zajęciach.
5,0 Wymaga 100% obecności oraz aktywność na zajęciach.


EFEKT UCZENIA SIĘ 12

OCENA WYMAGANIA
3,0 Nie więcej niż 20% nieobecności na zajęciach.
4,0 Nie więcej niż 10% nieobecności oraz aktywność na zajęciach.
5,0 Wymaga 100% obecności oraz aktywność na zajęciach.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-03-01 - 2020-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Dziekańskie, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: KATARZYNA KUCIA
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Dziekańskie - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Wychowania Fizycznego w Krakowie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0