Akademia Wychowania Fizycznego w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyka psychologiczna

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WKF-SM>PRP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Praktyka psychologiczna
Jednostka: Zakład Psychologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
CZAS TRWANIA PRZEDMIOTU:

semestr 02

FORMA ZAJĘĆ, LICZBA GODZIN:

Zajęcia praktyczne

METODY DYDAKTYCZNE:

(M13) Opis
(M16) Praca w grupach
(M7) Konsultacje

METODY OCENY - FORMUJĄCA:

(F1) Aktywność na zajęciach
(F2) Ćwiczenia praktyczne
(F7) Projekt zespołowy

Skrócony opis:

Praktyka stanowi przygotowanie do pracy z osobami starszymi oraz niepełnosprawnymi osobami dorosłymi, a także zapoznanie studentów z możliwościami psychologicznej pomocy osobom starszym i/lub niepełnosprawnym osobom dorosłym, a także z możliwościami organizacji zajęć ruchowych dla osób starszych i/lub niepełnosprawnych osób dorosłych, oraz motywowaniem ich do aktywnego trybu życia.

Pełny opis:

Zadania praktyki

I. Zapoznanie studenta z pracą opiekuńczą w placówce

o Zapoznanie się z planem pracy oraz statutem placówki.

o Zapoznanie się z programami opiekuńczymi i/lub medycznymi realizowanymi w placówce.

o Zapoznanie studenta ze zbiorem źródeł wiedzy fachowej (literatura fachowa, czasopisma fachowe, źródła obowiązujących w placówce aktów prawnych, adresy przydatnych stron www i inne) związanych z pracą opiekuńczą dla osób starszych i niepełnosprawnych osób dorosłych.

o Spotkanie z psychologiem lub pedagogiem pracującym z osobami starszymi i/lub dorosłymi osobami niepełnosprawnymi.

o Poznanie zadań pracy psychologa lub pedagoga pracującego z osobami starszymi i/lub dorosłymi osobami niepełnosprawnymi.

o Poznanie zadań pracy terapeuty zajęciowego pracującego z osobami starszymi i/lub dorosłymi osobami niepełnosprawnymi.

o Obserwacja i omówienie zajęć z zakresu psychologicznej pomocy osobom starszym i/lub niepełnosprawnym osobom dorosłym (np. treningi wspomagające pamięć, zajęcia aktywizujące, zajęcia integrujące, itp.).

II. Wspieranie funkcjonowania osób starszych i dorosłych osób niepełnosprawnych poprzez aktywność fizyczną

o Zapoznanie studenta z możliwością wspierania funkcjonowania osób starszych i/lub dorosłych osób niepełnosprawnych poprzez aktywność fizyczną.

o Zaproponowanie przez studenta zajęć ruchowych dla osób starszych i/lub dorosłych osób niepełnosprawnych.

o Przygotowanie scenariusza zajęć ruchowych dla osób starszych i/lub dorosłych osób niepełnosprawnych.

o Aktywne zorganizowanie zajęć ruchowych przygotowanych dla osób starszych i/lub dorosłych osób niepełnosprawnych.

Literatura:

[1] A. Fabis; M. Muszyński. — Społeczne wymiary starzenia sie, Bielsko-Biała, 2011, Wyższa Szkoła Administracji

[2] M.E.P. Seligman, E.F. Walker, D.L. Rozenhan - Psychopatologia, Poznań, 2017, Zysk I S-ka.

Efekty uczenia się:

EK1 Wiedza: Posiada wiedzę i zna terminologie psychologiczną, niezbędną do realizacji opiekuńczych i medycznych zadań placówki dostosowywania programu zajęć fizycznych do potrzeb i możliwości klientów placówki.

EK2 Umiejętności: Potrafi indywidualizować zadania i dostosowywać treści i metody pracy do potrzeb i możliwości klientów, w tym osób niepełnosprawnych (w tym z niepełnosprawnością psychiczną).

EK3 Kompetencje społeczne: Jest świadom swoich ograniczeń, posiada umiejętność rzetelnej oceny swoich dokonań, potrafi identyfikować problemy w pracy z klientem i korzystać z pomocy ekspertów. Jest zdolny w sposób odpowiedzialny i autonomiczny do wyznaczania priorytetowych celów i zadań, wykazuje aktywność i kreatywność we współpracy z innymi podmiotami.

Metody i kryteria oceniania:

Warunki zaliczenia praktyki

1. Zrealizowanie przez studenta wszystkich zadań na praktyce i uzyskanie potwierdzenia ich wykonania w Karcie zaliczenia praktyki.

2. W celu uzyskania zaliczenia należy dostarczyć dokumentację praktyki (Dziennik praktyk oraz Kartę zaliczenia praktyki) do nauczyciela akademickiego - psychologa lub pedagoga w Zakładzie Psychologii lub Zakładzie Pedagogiki Instytutu Nauk Społecznych AWF Kraków.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Wychowania Fizycznego w Krakowie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)