Formy treningu zdrowotnego-Taniec towarzyski
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WKFP-SL>TANTOW |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Formy treningu zdrowotnego-Taniec towarzyski |
Jednostka: | Zakład Gimnastyki i Tańca |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
KATEGORIA PRZEDMIOTU: | Przedmiot podstawowy |
CZAS TRWANIA PRZEDMIOTU: | semestr 02 |
FORMA ZAJĘĆ, LICZBA GODZIN: | Ćwiczenia |
METODY DYDAKTYCZNE: | (M15) Praca pod kierunkiem |
METODY OCENY - FORMUJĄCA: | (F1) Aktywność na zajęciach |
METODY OCENY - PODSUMOWUJĄCA: | (P3) Średnia ważona ocen formułujących |
Skrócony opis: |
Nauka podstawowych kroków i figur tanecznych z zakresu tańców standardowych i latynoamerykańskich, poznanie metodyki nauczania tańca, a także zasad tworzenia własnej choreografii. Modyfikacja poznanych tańców dla potrzeb osób w starszym wieku. |
Pełny opis: |
1. Światowy Program Taneczny w Polsce. Zasady i metody nauczania tańca towarzyskiego. Walc angielski - styl i charakter, rytm taneczny, technika taneczna oraz metodyka nauczania kroku podstawowego. 2. Zapoznanie się z pojęciem postawy tanecznej jako postawy kształtującej prawidłową sylwetkę ciała. Figura ćwierćobrotowa w prawo i w lewo oraz kroki zmienne w walcu angielskim. 3. Omówienie różnic występujących pomiędzy tańcami standardowymi, a latynoamerykańskimi. Metodyka nauczania kroku podstawowego do cha-cha-cha. 4. Nowe figury taneczne w cha-cha-cha - obroty w prawo i w lewo, promenada i odwrotna promenada. Styl, charakter, pochodzenie i metodyka nauczania kroku podstawowego rumby. 5. Łączenie poznanych kroków i figur w układ taneczny do cha-cha-cha. Metodyka nauczania kroku podstawowego do tanga – zapoznanie się ze stylem, charakterem, rytmem tanecznym i techniką kroku podstawowego tanga. 6. Nowe figury taneczne do tanga - figura ćwierćobrotowa, czwórkrok w obrotach w prawo i w lewo. Obroty partnerki i partnera w rumbie. 7. Nauka promenady i odwrotnej promenady do rumby. Łączenie poznanych kroków i figur w układ taneczny. Zasady kompozycji 8. Krok podstawowy do jive’a - amerykański obrót wirowy, hiszpańskie ręce, stop and go. Modyfikacja kroku i elementów tanecznych dla osób w starszym wieku 9. Walc wiedeński - styl, charakter, rytm, technika oraz metodyka nauczania kroku podstawowego. Obrót w prawo i boczne kroki balansowe w walcu wiedeńskim. 10. Obrót w lewo i kroki zmienne w walcu wiedeńskim. Łączenie poznanych figur w walcu w układ taneczny. 11. Współczesne formy przyjemnego i pożytecznego organizowania czasu wolnego tańcem – przykłady tańców towarzyskich w formie zabawowej. 12. Zasady tworzenia układów choreograficznych dla formacji tanecznych. 13. Powtórzenie poznanych kroków i figur tanecznych do tańców standardowych i latynoamerykańskich. 14-15. Zaliczenie – prezentacja w parach układów tanecznych wszystkich poznanych tańców. |
Literatura: |
1. Kuźmińska O.: 2002. Taniec w teorii i praktyce. Wydawnictwo AWF Poznań 2. Wieczysty M.: 1986. Tańczyć może każdy. Wydawnictwo PWM, Kraków Literatura uzupełniająca; 3. Kopczyńska M., Sroka Cz.: 1978. Tańce Towarzyskie. Wydawnictwo AWF Warszawa |
Efekty uczenia się: |
Wiedza; Student posiada wiedzę merytoryczną, niezbędną do prowadzenia zajęć tanecznych z osobami w starszym wieku, zna fachową terminologię KFOS1_W22 Umiejętności: Student posiada umiejętność innowacyjnego diagnozowania i doboru odpowiedniej aktywności fizycznej do kształtowania różnych komponentów sprawności fizycznej KFOS1_U06, potrafi dokonywać diagnozy i prognozy w celu planowania, projektowania i realizacji procesu edukacji oraz identyfikować błędy i zaniedbania w praktyce KFOS1_U07, posiada podstawowe umiejętności do organizacji i prowadzenia zajęć tanecznych KFOS1_U13, KFOS1_U15, jest praktycznie przygotowany do działań profesjonalnych w zakresie wybranej grupy zajęć KFOS1_U17, potrafi wykonywać, demonstrować podstawowe kroki i figury taneczne KFOS1_U18. Kompetencje społeczne: Student dba o swój poziom sprawności fizycznej, niezbędnej do prawidłowego demonstrowania ćwiczeń fizycznych, modelowania zachowań związanych z prowadzeniem aktywnego stylu życia, kształtowania postaw prosomatycznych i prozdrowotnych; przestrzega zasad higieny aparatu głosowego KFOS1_K08 |
Metody i kryteria oceniania: |
Efekty kształcenia na ocenę dostateczny; Student posiada podstawową wiedzę merytoryczną, niezbędną do prowadzenia zajęć tanecznych z osobami w starszym wieku, posiada podstawowe umiejętności do organizacji i prowadzenia zajęć tanecznych, potrafi na podstawowym poziomie wykonywać, demonstrować podstawowe kroki i figury taneczne Efekty kształcenia na ocenę dobry; Student posiada właściwą wiedzę merytoryczną, niezbędną do prowadzenia zajęć tanecznych z osobami w starszym wieku, posiada dobre umiejętności do organizacji i prowadzenia zajęć tanecznych, potrafi na dobrym poziomie wykonywać, demonstrować podstawowe kroki i figury taneczne Efekty kształcenia na ocenę bardzo dobry; Student posiada wysoką wiedzę merytoryczną, niezbędną do prowadzenia zajęć tanecznych z osobami w starszym wieku, posiada wysokie umiejętności do organizacji i prowadzenia zajęć tanecznych, potrafi na bardzo dobrym poziomie wykonywać, demonstrować podstawowe kroki i figury taneczne |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-03-01 - 2020-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Dziekańskie, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | ZOFIA BUBKA | |
Prowadzący grup: | ZOFIA BUBKA | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Dziekańskie - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2021-03-01 - 2021-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Dziekańskie, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | ZOFIA BUBKA, ANNA POZNAŃSKA | |
Prowadzący grup: | ZOFIA BUBKA | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Dziekańskie - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Wychowania Fizycznego w Krakowie.