Pedagogika szkoły wyższej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WSD-SD>PED1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Pedagogika szkoły wyższej |
Jednostka: | Akademia Wychowania Fizycznego im. Bronisława Czecha w Krakowie |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
CZAS TRWANIA PRZEDMIOTU: | semestr 01 |
FORMA ZAJĘĆ, LICZBA GODZIN: | Zajęcia praktyczne |
METODY DYDAKTYCZNE: | (M15) Praca pod kierunkiem |
METODY OCENY - FORMUJĄCA: | (F1) Aktywność na zajęciach |
Pełny opis: |
W toku realizacji przedmiotu doktoranci poznają pogłębioną wiedzę z zakresu dydaktyki szkoły wyższej, a w szczególności dotyczącą podstaw pedagogicznych procesu edukacji akademickiej, różnych paradygmatów, czynników wywołujących ten proces oraz efektów osiąganych w procesie. Formują umiejętności wykorzystywania nabytej wiedzy w praktyce, w zakresie planowania, realizacji, kontroli i oceny przebiegu oraz efektów procesu kształcenia. |
Literatura: |
Bereźnicki F., Zagadnienia dydaktyki szkoły wyższej, WSH TWP, Szczecin 2009. Denek K., Uniwersytet w perspektywie społeczeństwa wiedzy. Dydaktyka akademicka i jej efekty, WSPiA, Poznań 2011. Jaskot K. W. (red.), Wprowadzenie do pedagogiki szkoły wyższej, Oficyna IN PLUS, Szczecin 2006. Karpińska A., Wróblewska W. (red.), Dylematy dydaktyki szkoły wyższej, Trans Humana, Białystok 2008. Sajdak A., Paradygmaty kształcenia studentów i wspierania rozwoju nauczycieli akademickich. Teoretyczne podstawy dydaktyki akademickiej, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2013. Wróblewska W., Autoedukacja studentów w uniwersytecie – ujęcie z perspektywy podmiotu, Trans Humana, Białystok 2008. |
Efekty uczenia się: |
Doktorant posiada pogłębioną wiedzę dotyczącą dydaktyczną do rozwiązywania stawianych problemów przed studentami Doktorant zna zasady opracowania programu na podstawie efektów kształcenia; posiada wiedzę z zakresu planowania zajęć dydaktycznych –tworzenia środowiska aktywnego uczenia się studentów Doktorant potrafi dobrać odpowiednie metody, środki i formy organizacji przy projektowaniu sytuacji edukacyjnej w pracy ze studentami |
Metody i kryteria oceniania: |
zadania praktyczne: opracowanie sylabusa, utworzenie kursu na platformie moodle, ocena aktywności podczas zajęć |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Wychowania Fizycznego w Krakowie.