Akademia Wychowania Fizycznego w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Pedagogika szkoły wyższej

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WSD-SD>PED1
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Pedagogika szkoły wyższej
Jednostka: Akademia Wychowania Fizycznego im. Bronisława Czecha w Krakowie
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
CZAS TRWANIA PRZEDMIOTU:

semestr 01
semestr 02

FORMA ZAJĘĆ, LICZBA GODZIN:

Zajęcia praktyczne

METODY DYDAKTYCZNE:

(M15) Praca pod kierunkiem
(M17) Prezentacje multimedialne
(M4) Dyskusja
(M5) e-Learning
(M7) Konsultacje

METODY OCENY - FORMUJĄCA:

(F1) Aktywność na zajęciach
(F6) Projekt indywidualny

Pełny opis:

W toku realizacji przedmiotu doktoranci poznają pogłębioną wiedzę z zakresu dydaktyki szkoły wyższej, a w szczególności dotyczącą podstaw pedagogicznych procesu edukacji akademickiej, różnych paradygmatów, czynników wywołujących ten proces oraz efektów osiąganych w procesie.

Formują umiejętności wykorzystywania nabytej wiedzy w praktyce, w zakresie planowania, realizacji, kontroli i oceny przebiegu oraz efektów procesu kształcenia.

Literatura:

Bereźnicki F., Zagadnienia dydaktyki szkoły wyższej, WSH TWP, Szczecin 2009.

Denek K., Uniwersytet w perspektywie społeczeństwa wiedzy. Dydaktyka akademicka i jej efekty, WSPiA, Poznań 2011.

Jaskot K. W. (red.), Wprowadzenie do pedagogiki szkoły wyższej, Oficyna IN PLUS, Szczecin 2006.

Karpińska A., Wróblewska W. (red.), Dylematy dydaktyki szkoły wyższej, Trans Humana, Białystok 2008.

Sajdak A., Paradygmaty kształcenia studentów i wspierania rozwoju nauczycieli akademickich. Teoretyczne podstawy dydaktyki akademickiej, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2013.

Wróblewska W., Autoedukacja studentów w uniwersytecie – ujęcie z perspektywy podmiotu, Trans Humana, Białystok 2008.

Efekty uczenia się:

Doktorant posiada pogłębioną wiedzę dotyczącą dydaktyczną do rozwiązywania stawianych problemów przed studentami

Doktorant zna zasady opracowania programu na podstawie efektów kształcenia; posiada wiedzę z zakresu planowania zajęć dydaktycznych –tworzenia środowiska aktywnego uczenia się studentów

Doktorant potrafi dobrać odpowiednie metody, środki i formy organizacji przy projektowaniu sytuacji edukacyjnej w pracy ze studentami

Metody i kryteria oceniania:

zadania praktyczne: opracowanie sylabusa, utworzenie kursu na platformie moodle, ocena aktywności podczas zajęć

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Wychowania Fizycznego w Krakowie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0