Akademia Wychowania Fizycznego w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Przygotowanie wystąpień naukowych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WSD-SD>WYST
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Przygotowanie wystąpień naukowych
Jednostka: Akademia Wychowania Fizycznego im. Bronisława Czecha w Krakowie
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 1.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
KATEGORIA PRZEDMIOTU:

Przedmiot podstawowy

CZAS TRWANIA PRZEDMIOTU:

semestr 03

FORMA ZAJĘĆ, LICZBA GODZIN:

Wykład

METODY DYDAKTYCZNE:

(M14) Pokaz slajdów
(M17) Prezentacje multimedialne
(M22) Wykłady
(M7) Konsultacje

METODY OCENY - FORMUJĄCA:

(F1) Aktywność na zajęciach
(F3) Kolokwium
(F6) Projekt indywidualny

METODY OCENY - PODSUMOWUJĄCA:

(P3) Średnia ważona ocen formułujących

Skrócony opis:

Określanie celu prezentacji

Przygotowywanie treści prezentacji

Dostosowywanie się do słuchaczy

Zasady przygotowywania siebie do prezentacji

Przeprowadzanie prezentacji

Praca z programem PowerPoint

Zasady opracowywania grafiki

Czynniki międzykulturowe w prezentacjach naukowych

Analiza przeprowadzonej prezentacji oraz podsumowanie

Kierowanie aktywnością i uwagą słuchaczy

Umiejętności dobrego mówcy

Pełny opis:

Określanie celu prezentacji

Przygotowywanie treści prezentacji

Dostosowywanie się do słuchaczy

Zasady przygotowywania siebie do prezentacji

Przeprowadzanie prezentacji

Praca z programem PowerPoint

Zasady opracowywania grafiki

Czynniki międzykulturowe w prezentacjach naukowych

Analiza przeprowadzonej prezentacji oraz podsumowanie

Kierowanie aktywnością i uwagą słuchaczy

Umiejętności dobrego mówcy

Literatura:

Literatura podstawowa:

[1] Kiessling-Sonntag J. (2009). Prezentacje. Dobre przygotowanie, sprawne prowadzenie. Warszawa: Wydawnictwo EDU.

[2] Rzędowska, A., Rzędowski, J. (2009). Mówca doskonały. Wystąpienia publiczne w praktyce. Gliwice: Wydawnictwo Helion

Literatura uzupełniająca

[1] Gallo, C. (2014). Mów jak TED. 9 sposobów na dobrą prezentacje według wybitnych mówców. Warszawa: grupa Wydawnicza Foksal.

Efekty uczenia się:

EK1 Wiedza: Posiada wiedzę i zna terminologię z zakresu przygotowywania prezentacji naukowych i psychologicznych uwarunkowań: 1. funkcjonowania jednostki w środowisku zawodowym. Jest świadomy jedności psychofizycznej człowieka, posiada bogaty zasób pojęć i wiedzy o psychicznym funkcjonowaniu człowieka w kontekście działalności zawodowej, ze szczególnym uwzględnieniem działalności naukowej.

EK 2 Umiejętności: Potrafi komunikować się z drugim człowiekiem oraz grupą w zakresie związanym ze środowiskiem zawodowym, ze szczególnym uwzględnieniem środowiska naukowego.

EK 3 Umiejętności: Potrafi korzystać z technik psychologicznychw w celu pozyskiwania informacji oraz wykorzystywania ich w pracy zawodowej oraz do własnego rozwoju naukowego.

EK 4 Kompetencje społeczne: W kontakcie z klientem/pacjentem/podopiecznym ujawnia wrażliwość etyczną, empatię, otwartość, refleksyjność, postawy prospołeczne i odpowiedzialność.

EK 5 Kompetencje społeczne: Potrafi rozwiązywać najczęstsze problemy psychologiczne wynikające z pełnienia roli zawodowej, ze szczególnym uwzględnieniem sytuacji ekspozycji społecznej. Jest świadomy swoich emocji, potrzeb, postaw. Jest odpowiedzialnie przygotowany do pełnienia roli zawodowej.

Metody i kryteria oceniania:

Obecność na zajęciach – jedna losówka.

Aktywność na zajęciach – prezentacja multimedialna w oparciu o planowany projekt badawczy oraz własne zainteresowania naukowe.

Sprawdzian zaliczeniowy na koniec semestru 3.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-03-01 - 2020-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: MAŁGORZATA SIEKAŃSKA
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Wychowania Fizycznego w Krakowie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0