Przygotowanie wystąpień naukowych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WSD-SD>WYST |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Przygotowanie wystąpień naukowych |
Jednostka: | Akademia Wychowania Fizycznego im. Bronisława Czecha w Krakowie |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | polski |
KATEGORIA PRZEDMIOTU: | Przedmiot podstawowy |
CZAS TRWANIA PRZEDMIOTU: | semestr 03 |
FORMA ZAJĘĆ, LICZBA GODZIN: | Wykład |
METODY DYDAKTYCZNE: | (M14) Pokaz slajdów |
METODY OCENY - FORMUJĄCA: | (F1) Aktywność na zajęciach |
METODY OCENY - PODSUMOWUJĄCA: | (P3) Średnia ważona ocen formułujących |
Skrócony opis: |
Określanie celu prezentacji Przygotowywanie treści prezentacji Dostosowywanie się do słuchaczy Zasady przygotowywania siebie do prezentacji Przeprowadzanie prezentacji Praca z programem PowerPoint Zasady opracowywania grafiki Czynniki międzykulturowe w prezentacjach naukowych Analiza przeprowadzonej prezentacji oraz podsumowanie Kierowanie aktywnością i uwagą słuchaczy Umiejętności dobrego mówcy |
Pełny opis: |
Określanie celu prezentacji Przygotowywanie treści prezentacji Dostosowywanie się do słuchaczy Zasady przygotowywania siebie do prezentacji Przeprowadzanie prezentacji Praca z programem PowerPoint Zasady opracowywania grafiki Czynniki międzykulturowe w prezentacjach naukowych Analiza przeprowadzonej prezentacji oraz podsumowanie Kierowanie aktywnością i uwagą słuchaczy Umiejętności dobrego mówcy |
Literatura: |
Literatura podstawowa: [1] Kiessling-Sonntag J. (2009). Prezentacje. Dobre przygotowanie, sprawne prowadzenie. Warszawa: Wydawnictwo EDU. [2] Rzędowska, A., Rzędowski, J. (2009). Mówca doskonały. Wystąpienia publiczne w praktyce. Gliwice: Wydawnictwo Helion Literatura uzupełniająca [1] Gallo, C. (2014). Mów jak TED. 9 sposobów na dobrą prezentacje według wybitnych mówców. Warszawa: grupa Wydawnicza Foksal. |
Efekty uczenia się: |
EK1 Wiedza: Posiada wiedzę i zna terminologię z zakresu przygotowywania prezentacji naukowych i psychologicznych uwarunkowań: 1. funkcjonowania jednostki w środowisku zawodowym. Jest świadomy jedności psychofizycznej człowieka, posiada bogaty zasób pojęć i wiedzy o psychicznym funkcjonowaniu człowieka w kontekście działalności zawodowej, ze szczególnym uwzględnieniem działalności naukowej. EK 2 Umiejętności: Potrafi komunikować się z drugim człowiekiem oraz grupą w zakresie związanym ze środowiskiem zawodowym, ze szczególnym uwzględnieniem środowiska naukowego. EK 3 Umiejętności: Potrafi korzystać z technik psychologicznychw w celu pozyskiwania informacji oraz wykorzystywania ich w pracy zawodowej oraz do własnego rozwoju naukowego. EK 4 Kompetencje społeczne: W kontakcie z klientem/pacjentem/podopiecznym ujawnia wrażliwość etyczną, empatię, otwartość, refleksyjność, postawy prospołeczne i odpowiedzialność. EK 5 Kompetencje społeczne: Potrafi rozwiązywać najczęstsze problemy psychologiczne wynikające z pełnienia roli zawodowej, ze szczególnym uwzględnieniem sytuacji ekspozycji społecznej. Jest świadomy swoich emocji, potrzeb, postaw. Jest odpowiedzialnie przygotowany do pełnienia roli zawodowej. |
Metody i kryteria oceniania: |
Obecność na zajęciach – jedna losówka. Aktywność na zajęciach – prezentacja multimedialna w oparciu o planowany projekt badawczy oraz własne zainteresowania naukowe. Sprawdzian zaliczeniowy na koniec semestru 3. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-03-01 - 2020-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | MAŁGORZATA SIEKAŃSKA | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Wychowania Fizycznego w Krakowie.